Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Klarna, blir nekad trots skött avbetalning

För helvete, jag har skött klarna i 2+ år och betalt av mitt tidigare köp på 16k.
Har typ 600kr kvar att betala, betalar 200kr per månad nu.

Men så fort jag försöker beställa en grej från en sida jag inte vågar använda kortet så blir jag nekad, trots att jag skött klarna exemplariskt i 2+ år och jag försöker inte ens köpa för ett stort belopp, ca 1.000kr.

Äckliga jävla piss klarna.

För helvete, jag har skött klarna i 2+ år och betalt av mitt tidigare köp på 16k.

Men så fort jag försöker beställa en grej från en sida jag inte vågar använda kortet så blir jag nekad, trots att jag skött klarna exemplariskt i 2+ år och jag försöker inte ens köpa för ett stort belopp, ca 1.000kr.

Samma sak hände mej, efter jag fått en betalningsanmärkning (inte på Klarnakontot). Skötte mitt Klarna helt perfekt och betalade in mer än jag skulle varje månad. Fick inget meddelande från dem att det spärrat kontot eller sänkt min kreditgräns, vilket är riktigt uselt. I mitt fall så handlade det om köp för under 500 kr, kändes bättre att använda Klarna än bankkortet när man handlar på webben.

Använd ekort när ni handlar online. Du skapar ett nytt kort med nytt nummer varje gång väljer hur länge det ska vara aktivt samt max Köp belopp. Riktigt smidigt, även om någon skulle komma över numret till det kortet så har du satt en maxgräns. Jag sätter oftast Köp gränsen till det sakerna kostar.

Hej!
Jag hade exakt samma problem en gång. Det verkade dock vara knutet till hemsidan jag handlade från. Testade att köpa produkten på en annan sida (där den dessutom var 40kr dyrare) och det gick hur bra som helst. Så prova om du kan hitta det du vill köpa på någon annan sida!

Eller prova rensa cookies från datorn. Har funkat för mig ibland när jag gjort detta.

Eller prova rensa cookies från datorn. Har funkat för mig ibland när jag gjort detta.
Så fort jag stänger webbläsaren så raderas allt automatiskt, så det berodde inte på det i mitt fall.

Har också varit med om att det inte gått att handla från viss sidor men då har det fungerat hos någon annan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp