Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Klarna konto kredit

Är det någon som handlat och bett att få använda sig av klarna konto.
Har varit inne o läst lite, det står att dom gör en kreditprövning, menatt krediten inte reggas hos UC.
Är det nogon som har fått handla på klarna konot?
Hade du betalningsanmärkningar, skulder etc etc.
Tacksam för svar från någon som vet något.

Ingen UC utan Bussiness Check för min del.
Inget hos fogden, taxerad inkomst <100k.
Har som mest utnyttjat ca 10k samtidigt hos Klarna.

Tar de Business check nu? Innan tog de Soliditet och där sparas ju alla förfrågningarna. Så retfullt!

Jag är 99% säker på att det var BC. Annars borde jag sett det på senare upplysningskopior från Soliditet, eftersom förfrågningarna listas där precis som du säger. Och det var inte UC heller.

Tar inte UC. Har den uppfattningen att det är väldigt enkelt få klarna konto/kredit. Så har det varit för både mej o maken då vi köpt nått via nätet som vi tagit via klarna.

Däremot får man aldrig tillbaka möjligheten att få betala mot faktura om det väl gått till inkasso...dom är stenhårda!

Stenhårda

Om det väl går så långt, max 9 mån avbetalning

Ja för mig gick det så långt. Segoria var inkassobolaget och detta är säkert 3 år sedan jag betalade. Får än idag inte handla mot faktura..lika bra det kanske!

Klarna

...Klarna funkar med betalningsanmärkningar om inkomst osv OK i övrigt, men ibland har nätbutiken flera förvirrande "Klarna"-alternativ tillgängliga. Ibland får man prova runt lite för att bli beviljad - men även om man väljer faktura mot 14 dagar, så går även denna att dela upp (?) med typ minimum 50 kr att betala/mån. Märkligt, men så är det...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp