• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Klarna rapporterar nu in till UC.

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Någon av er alla som idag har en skuld/delbetalning hos Klarna, syns den på er UC?
Är så rädd att min delbetalning "dyker in" helt plötsligt och syns i morgon på min uc när den uppdateras per sista augusti.
Jag har haft Klarna länge men inte haft den synlig på min uc.
Min delbetalning hos Klarna syns på uc.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Min delbetalning syns inte heller och har aldrig gjort, haft denna länge. Däremot om inte betalar och låter det vara så så blir det sannolikt missbrukad kredit. Försöker betala ned min skuld och är på god väg. Röcker med att Fairlo numera syns. Vill inte få överraskning på samma sätt med Klarna.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Tack för era svar.
Trodde inte Klarna var så rörig, dvs olika regler vad gäller rapporter av delbet. till UC.
Försöker finna nån röd tråd där man kan se beloppsgränser tex...typ krediter över 25.000 rapporteras till UC och mindre krediter inte. men det verkar vara blandat...
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
537
Mottagna reaktioner
253
Poäng
447
Det är till 99% baserat på ett belopp på krediten(delbetalningen). Så har flera andra aktörer också.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
364
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Ser att nån här i tråden fått 20.000 rapporterat till uc. Min skuld är det dubbla men har aldrig synts på uc...men är ju förstås rädd att den i morgon dyker in bara så där...
Önska att dom vore konsekvent o tydlig.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Vad är det som gäller egentligen? På deras hemsida står det att avbetalning/faktura inte påverkar betyget eller syns på uc.

Står även att klarna kortet inte påverkar uc och att en uc tas som inte syns? Sedan chattade jag med dom och då sa dom att den syns. Isåfall vill jag inte ha kortet.

Även att delbetalning syns? Men faktura kan väl inte synas och påverka betyget? Det hade varit sjukt.

Hur kan det vara så rörigt?
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Vi kan tar en kreditupplysning, som inte påverkar ditt kreditbetyg, när du:

Sådär står det på hemsidan. Hur kan dom då registrera avbetalning/klarna kortet på uc för folk då? Och ta uc som syns?

Är det ens lagligt när det står sådär på hemsidan.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Har haft Klarna länge, har både kortet och delbetalningskontot. Inget syns på Kreddy.
De ggr Klarna har tagit kreditupplysning har det varit Creditsafe.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp