• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Klarna rapporterar nu in till UC.

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Chattade med support på klarna som sa detta om klarna kortet och delbetalning:

Ja, det påverkar inte din kreditvärdighet utanför Klarna. Det innebär bara att en mjuk kreditupplysning görs för varje köp du gör, oavsett om det ligger utanför dina kreditgränser.

Så vad ska man tro? Hur kan folk fått en uc förfrågan som syns och en skuld som syns på uc då? Kan ju inte vara lagligt, när man skriver på hemsidan att det inte tas.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Chattade med support på klarna som sa detta om klarna kortet och delbetalning:

Ja, det påverkar inte din kreditvärdighet utanför Klarna. Det innebär bara att en mjuk kreditupplysning görs för varje köp du gör, oavsett om det ligger utanför dina kreditgränser.

Så vad ska man tro? Hur kan folk fått en uc förfrågan som syns och en skuld som syns på uc då? Kan ju inte vara lagligt, när man skriver på hemsidan att det inte tas.
Ja det är märkligt att vissa fått Klarna på sin Uc och andra inte. Jag har inte det på Uc. Man tycker att det borde vara samma för alla men jag vet inte varför det inte är det.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Ja det är märkligt att vissa fått Klarna på sin Uc och andra inte. Jag har inte det på Uc. Man tycker att det borde vara samma för alla men jag vet inte varför det inte är det.
Enligt supporten sa han att det rapporteras till uc om man missat att betala påminnelsen eller gått till inkasso.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Enligt supporten sa han att det rapporteras till uc om man missat att betala påminnelsen eller gått till inkasso.
På riktigt?? Skulder brukar försvinna fr Uc när de skickats till inkasso.
 

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
600
Mottagna reaktioner
272
Poäng
447
Enligt supporten sa han att det rapporteras till uc om man missat att betala påminnelsen eller gått till inkasso.
Jag fick en månadsfaktura till inkasso förra året och mitt hsr aldrig synts på uc så verkar inte helt stämma enligt kundtjänst :rolleyes:
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 866
Poäng
1 277
Enligt supporten sa han att det rapporteras till uc om man missat att betala påminnelsen eller gått till inkasso.
Stämmer inte heller. Jag gjorde ett större köp med Klarna som syntes på uc ett tag. Var inte sen med något. Försvann när jag betalade ner det och har inte kommit tillbaks trots nya köp.
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Stämmer inte heller. Jag gjorde ett större köp med Klarna som syntes på uc ett tag. Var inte sen med något. Försvann när jag betalade ner det och har inte kommit tillbaks trots nya köp.
Jaså? Vad ska man tro. Är det ens lagligt? Supporten har sagt att det bara syns om man missat flera påminnelser eller gått till inkasso.

Att ansöka om klarna kortet, avbetala via kortet eller köpa direkt via avbetalning ska inte påverka betyget på uc.

Och ingen uc ska tas som syns. Hur kan det då synas för vissa?

Eller är det en viss summa? Håller man sig under den kanske det inte syns
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
491
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Det står tydligt att varken klarna kortet eller avbetalning påverkar uc betyget eller ska synas där.

Det ska göra en uc när man ansöker om kortet som inte påverkar betyget. Hur kan skulden synas för vissa och vissa fått en uc som påverkar? Kan ju inte vara lagligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp