• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Klarna rapporterar nu in till UC.

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Ja det är rörigt men det är bara nån enstaka som säger att skulden syns vad jag har sett. Antingen rapporterar de bara skulder över 350 000 kr eller alla nya, än så länge tror jag på det första.
Det är så sjukt irriterande och väldigt oprofessionellt av Klarnas kundtjänst att de inte kan ge tydliga besked! Otroligt!
Ja verkligen! Ok såpass, visste inte att man kunde ha så stora belopp där.. då håller jag tummarna för ” mina 14 tkr” och för alla andra såklart.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 634
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Är det någon som fått en klarhet i om Klarna rapporterar missbrukad kredit eller inte, gällande ärenden som gått till inkasso?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
Är det någon som fått en klarhet i om Klarna rapporterar missbrukad kredit eller inte, gällande ärenden som gått till inkasso?
Vi är många som undrar samma sak men när inte ens Klarna själva kan ge besked så får vi dras med ovissheten tills ngn här faktiskt får misskött kredit, då vet vi.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
”Roligt ” när man frågar en sak men sen det blir en hel annan diskussion om helt annat.
Men iaf tillbaka till ämnet. Såååååå:

Syns Klarna avbetalningsplan på UC eller inte?
Inga spekulationer tack som att det gäller bara nya kunder mm.
Jag handlade förra veckan en elektronisk produkt, ca 15k. CREDTSAFE blev det inte alls mini eller stor UC.
Krediten syns inte än på UC.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 434
Mottagna reaktioner
6 913
Poäng
4 477
”Roligt ” när man frågar en sak men sen det blir en hel annan diskussion om helt annat.
Men iaf tillbaka till ämnet. Såååååå:

Syns Klarna avbetalningsplan på UC eller inte?
Inga spekulationer tack som att det gäller bara nya kunder mm.
Jag handlade förra veckan en elektronisk produkt, ca 15k. CREDTSAFE blev det inte alls mini eller stor UC.
Krediten syns inte än på UC.
Min syns inte på Uc!
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Är det någon ännu som har klarhet i om klarna rapporterar till uc om man inte betalar
De hänvisar i sitt brev att uppsägning kommer ske om inte en viss summa inbetalas och rapporteras till uc om misskött kredit
Jag har i alla fall fattat som alla krediter som syns på uc kan reggas eftersom de är reggade som kredit på uc men klarna syns ju inte. Är det bara hot ?
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Någon av er alla som idag har en skuld/delbetalning hos Klarna, syns den på er UC?
Är så rädd att min delbetalning "dyker in" helt plötsligt och syns i morgon på min uc när den uppdateras per sista augusti.
Jag har haft Klarna länge men inte haft den synlig på min uc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp