Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarna rapporterar nu in till UC.

Jag funderar på , ni som har klarna på uc . Har ni nyligen gjort köp via faktura eller delbetalning ? Kanske är om man gjort nya köp from ett visst datum ?
Jag gör köp varje vecka typ och det syns ibt3

Ingen som kan svara? Känns ju jävligt dumt att få misskött kredit efter 1,5 år hos inkasso. Eller va tycker ni på forumet eller vad tror ni rättare sagt?
Efter otaliga samtal till Klarnas kundtjänst säger alla samma sak: Klarna rapporterar missbrukad kredit till UC:s register om skulden går vidare till inkasso. Huruvida det gäller ett redan pågånde inkassoärende är dock oklart men skulle inte tro det.

Pratade med klarnas kundtjänst igen och den tjejen sa följande.
Vi rapporterar inget till uc, om en faktura förfaller till inkasso så påverkar det endast klarna internt och man kan få svårigheter att delbetala framöver hos dom.
Så många olika bud

Vi rapporterar inget till uc, om en faktura förfaller till inkasso så påverkar det endast klarna internt och man kan få svårigheter att delbetala framöver hos dom.
Så många olika bud
Deras kundtjänst i ett nötskal. Litar sällan på deras ord.

Så många olika bud
Helt jävla sjukt hur de kan ge så olika bud.

På tal kundtjänst. Ska få tillbaka 7390kr för en förskottsbetalning som jag ångrat. Frågar kundtjänst när den kommer

”vet ej kan ta några dagar”
Me: kan du se om ni mottagit begäran?
”Nej kan inte se det”
Under tiden jag chattar…

Bilagor

• 8BC8E5BA-770B-4755-8835-5561E0A1F2FA.webp
    8BC8E5BA-770B-4755-8835-5561E0A1F2FA.webp
    28.1 KB · Visningar: 264
Ingen som kan svara? Känns ju jävligt dumt att få misskött kredit efter 1,5 år hos inkasso. Eller va tycker ni på forumet eller vad tror ni rättare sagt?
Omöjligt att svara. Inte ens Klarna själva vet. Men om jag ska gissa så gissar jag att pågående inkassoärenden som ditt som är 1,5 år gammalt inte kommer rapporteras som misskött kredit. Nya ärenden riskerar att rapporteras. Bara en gissning!

Om man har fått klarna till inkasso men som aldrig redovisats på uc, kan man ändå räkna med misskött kredit tro?

Om man har fått klarna till inkasso men som aldrig redovisats på uc, kan man ändå räkna med misskött kredit tro?
Skulle inte tro det! Skulle skulden däremot dyka upp på uc och man släpper den till inkasso då får man räkna med misskött kredit.

Skulle inte tro det! Skulle skulden däremot dyka upp på uc och man släpper den till inkasso då får man räkna med misskött kredit.
Precis så jag tänkte.. lite konstigt att det verkar vara väldigt olika gällande om man har Klarna synligt på Uc eller inte..

Precis så jag tänkte.. lite konstigt att det verkar vara väldigt olika gällande om man har Klarna synligt på Uc eller inte..
Ja det är rörigt men det är bara nån enstaka som säger att skulden syns vad jag har sett. Antingen rapporterar de bara skulder över 350 000 kr eller alla nya, än så länge tror jag på det första.
Det är så sjukt irriterande och väldigt oprofessionellt av Klarnas kundtjänst att de inte kan ge tydliga besked! Otroligt!

Ja det är rörigt men det är bara nån enstaka som säger att skulden syns vad jag har sett. Antingen rapporterar de bara skulder över 350 000 kr eller alla nya, än så länge tror jag på det första.
Det är så sjukt irriterande och väldigt oprofessionellt av Klarnas kundtjänst att de inte kan ge tydliga besked! Otroligt!
Det kan inte vara många som har skulder på 350k till klarna?

Ja verkligen! Ok såpass, visste inte att man kunde ha så stora belopp där.. då håller jag tummarna för ” mina 14 tkr” och för alla andra såklart.

Är det någon som fått en klarhet i om Klarna rapporterar missbrukad kredit eller inte, gällande ärenden som gått till inkasso?

Är det någon som fått en klarhet i om Klarna rapporterar missbrukad kredit eller inte, gällande ärenden som gått till inkasso?
Vi är många som undrar samma sak men när inte ens Klarna själva kan ge besked så får vi dras med ovissheten tills ngn här faktiskt får misskött kredit, då vet vi.

”Roligt ” när man frågar en sak men sen det blir en hel annan diskussion om helt annat.
Men iaf tillbaka till ämnet. Såååååå:

Syns Klarna avbetalningsplan på UC eller inte?
Inga spekulationer tack som att det gäller bara nya kunder mm.
Jag handlade förra veckan en elektronisk produkt, ca 15k. CREDTSAFE blev det inte alls mini eller stor UC.
Krediten syns inte än på UC.

”Roligt ” när man frågar en sak men sen det blir en hel annan diskussion om helt annat.
Men iaf tillbaka till ämnet. Såååååå:

Syns Klarna avbetalningsplan på UC eller inte?
Inga spekulationer tack som att det gäller bara nya kunder mm.
Jag handlade förra veckan en elektronisk produkt, ca 15k. CREDTSAFE blev det inte alls mini eller stor UC.
Krediten syns inte än på UC.
Min syns inte på Uc!

Är det någon ännu som har klarhet i om klarna rapporterar till uc om man inte betalar
De hänvisar i sitt brev att uppsägning kommer ske om inte en viss summa inbetalas och rapporteras till uc om misskött kredit
Jag har i alla fall fattat som alla krediter som syns på uc kan reggas eftersom de är reggade som kredit på uc men klarna syns ju inte. Är det bara hot ?

Någon av er alla som idag har en skuld/delbetalning hos Klarna, syns den på er UC?
Är så rädd att min delbetalning "dyker in" helt plötsligt och syns i morgon på min uc när den uppdateras per sista augusti.
Jag har haft Klarna länge men inte haft den synlig på min uc.

Någon av er alla som idag har en skuld/delbetalning hos Klarna, syns den på er UC?
Är så rädd att min delbetalning "dyker in" helt plötsligt och syns i morgon på min uc när den uppdateras per sista augusti.
Jag har haft Klarna länge men inte haft den synlig på min uc.
Min delbetalning hos Klarna syns på uc.

Min delbetalning syns inte heller och har aldrig gjort, haft denna länge. Däremot om inte betalar och låter det vara så så blir det sannolikt missbrukad kredit. Försöker betala ned min skuld och är på god väg. Röcker med att Fairlo numera syns. Vill inte få överraskning på samma sätt med Klarna.

Tack för era svar.
Trodde inte Klarna var så rörig, dvs olika regler vad gäller rapporter av delbet. till UC.
Försöker finna nån röd tråd där man kan se beloppsgränser tex...typ krediter över 25.000 rapporteras till UC och mindre krediter inte. men det verkar vara blandat...

Det är till 99% baserat på ett belopp på krediten(delbetalningen). Så har flera andra aktörer också.

Ser att nån här i tråden fått 20.000 rapporterat till uc. Min skuld är det dubbla men har aldrig synts på uc...men är ju förstås rädd att den i morgon dyker in bara så där...
Önska att dom vore konsekvent o tydlig.

Vad är det som gäller egentligen? På deras hemsida står det att avbetalning/faktura inte påverkar betyget eller syns på uc.

Står även att klarna kortet inte påverkar uc och att en uc tas som inte syns? Sedan chattade jag med dom och då sa dom att den syns. Isåfall vill jag inte ha kortet.

Även att delbetalning syns? Men faktura kan väl inte synas och påverka betyget? Det hade varit sjukt.

Hur kan det vara så rörigt?

Vi kan tar en kreditupplysning, som inte påverkar ditt kreditbetyg, när du:

Sådär står det på hemsidan. Hur kan dom då registrera avbetalning/klarna kortet på uc för folk då? Och ta uc som syns?

Är det ens lagligt när det står sådär på hemsidan.

Har haft Klarna länge, har både kortet och delbetalningskontot. Inget syns på Kreddy.
De ggr Klarna har tagit kreditupplysning har det varit Creditsafe.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp