Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Klarna svårt att betala program.

Hej! Hamnat lite i klistret nu. Så söker med ljus och lykta någon som använt sig av Klarnas ”svårt att betala program”. Vart erbjuden en lösning på mitt saldo på lite drygt 20.000 över 18 månaders delbetalning vilket skulle underlätta mycket. Grejen är den att jag har putsat till min UC, och väntar på att den ska bli ännu bättre när några FF försvinner nu i Oktober, för att samla/omförhandla. Men, klarnas kundtjänst sa att de kanske kan rapporteras, och fick inget riktigt svar om hur de rapporteras eller om de ens rapporteras. Så undrar om någon haft det programmet som kan dela med sig av erfarenheter? Tacksam för svar. Väl mött 😀

Jag skulle tro att det som regel rapporteras. Men kanske beror på vilka betalplaner du har i nuläget. Om det är delbetalningar som jag hade kommer det rapporteras

Bilagor

• IMG_1232.jpeg
    IMG_1232.jpeg
    234.2 KB · Visningar: 28
Jag skulle tro att det som regel rapporteras. Men kanske beror på vilka betalplaner du har i nuläget. Om det är delbetalningar som jag hade kommer det rapporteras
Okej. Hur rapporterades det till UC? Vart det ”missbrukad kredit” eller syns det bara som en avbetalning?

Jag vet inte hur en missbrukad kredit rapporteras. Det ser ut som en vanlig avbetalning.

Jag har klarna ”svårt att betala” sedan 1 år tillbaka. Inget som rapporteras till uc, ingen missbrukad kredit och skulle det vara på kartan så borde det redan skett

Jag har klarna ”svårt att betala” sedan 1 år tillbaka. Inget som rapporteras till uc, ingen missbrukad kredit och skulle det vara på kartan så borde det redan skett
Ja då klarade du ju dig. Hade du delbetalningar eller månadsfaktura eller båda och? Och vad var beloppet på om man får fråga?

Börja med att fråga dem ifall du kan pausa dina betalningar helt i tre månader. Det är ett alternativ till återbetalningsplan de brukar erbjuda. Man kan nyttja en sådan period per år men kan blockas då såklart från Klarna. :) Då är du inne på november utan att ngt rapporteras.

I regel verkar det som ett lotto med klarna. Vissa syns ju avbetalningar på uc och vissa syns det inte alls osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp