• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
H

Humlegottis

Gäst
Poäng: 0
Vad har ni haft för förutsättningar när ni har fått möjlighet att ansöka om ett Klarnakort?

Jag var sen med två betalningar i början av sommaren (inkasso, tyvärr), men betalade av dessa så fort de hamnade hos inkassobolaget. Så hela sommaren har jag tänkt att jag varit diskvalificerad just därför.

För ett par månader sen skymtade jag den mytomspunna "Testa min köpgräns"-knappen, men innan jag hann testa, så hängde telefonen sig (den gör det ibland, så det hade alldeles säkert ingenting med appen att göra), och när jag startade om telefonen så var allting borta igen.

Jag får handla saker via faktura på Klarna, så jag är uppenbarligen inte helt spärrad. Är det fortfarande så att de bara har erbjudandet till "slumpvalt" utvalda personer, eller är jag helt spärrad pga min sena betalning för 5 månader sedan?

Ni som fått tillgång till kortet nyligen, gjorde ni någonting annorlunda, eller en dag så fanns ansökningsknappen bara där?
 

Whufc

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Oktober 2018
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej!
Någon som vet hur mycket paysafecard (altså belopp) man kan köp vid en transaktion med klarnakortet på pressbyrån?
Tacksam för svar:)
 
D

Denzo

Gäst
Poäng: 0
Så länge man har utrymme så borde man kunna köpa många 1000kr Paysafecards. Jag har på mitt vanliga kort handlat 10st vid ett köptillfälle. Jag gjorde detta dock ett par dagar i rad och när jag sen återkom några dagar efter så hade de slut på 1000kr Paysafe på den butiken, gick då till nästa butik och där gick det bra igen.

Så antar att paysafe själva spärrar butiken tillfälligt en stund när de pumpat ut för många kort under kort tid.
 

Whufc

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Oktober 2018
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Denzo, tack för ditt svar!

Någon som vet hur mycket man kan plocka ut från Klarna kortet via Glase? Lyckades flytta 5000kr från klarnakortet till min bank igår..
 

ettib

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Juni 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Denzo, tack för ditt svar!

Någon som vet hur mycket man kan plocka ut från Klarna kortet via Glase? Lyckades flytta 5000kr från klarnakortet till min bank igår..
Du kan göra 2 överföringar på 2500 gång per månad. Hur lyckades du föra över till din bank?
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Hej alla,

Tänkte kolla med er alla hur hög er skuld är och om ni kunnat handla med kortet igen?
Jag har 83500kr och betalat in redan 2 fakturor på ca 4600kr men jag har inte kunnat handla alls sedan augusti. De hänvisar till att min skuld är för hög och att man måste betala av på den. Så jag har fortfarande ”väldigt begränsat” som köpgräns.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Jag hade 190.000 eller 180.000 från början.
Nu har jag betalat av 20.000 (!) på två månader....

Som jag skrev innan, kan jag inte använda kortet nu heller då skiter jag i om nästa månad hamnar i klistret hos dom.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 363
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Ringde Klarna nu.
Enligt dom så är man "spärrad" (alltså vi som redan är det) fram tills att skulden man har hos dom är "nollad".
Detta är ju helt sinnesjukt.
Jag får en limit på 200.000
Betalar jag av 190.000 av min skuld och har 10K kvar så får jag alltså fortfarande inte använda kortet eftersom jag är "spärrad" av deras chefer.

Jag fick prata med deras säkerhetsavdelning och tydligen är alla som använde kortet ill större summor under en kortare tid nu "spärrade" fram tills HELA skulden är slutbetalad.
Jag tycker att detta låter helt sinnessjukt så nu sa jag att jag vill att en ännu högre chef ringer mig för att ge mig en riktig förklaring.

Fy fan vad uselt skött. Är riktigt förbannad nu dels på grund av brist på kompetens hos deras personal men dels att om man betalar och gör rätt för sig så är man ändå svartlistad hos dom.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Ringde Klarna nu.
Enligt dom så är man "spärrad" (alltså vi som redan är det) fram tills att skulden man har hos dom är "nollad".
Detta är ju helt sinnesjukt.
Jag får en limit på 200.000
Betalar jag av 190.000 av min skuld och har 10K kvar så får jag alltså fortfarande inte använda kortet eftersom jag är "spärrad" av deras chefer.

Jag fick prata med deras säkerhetsavdelning och tydligen är alla som använde kortet ill större summor under en kortare tid nu "spärrade" fram tills HELA skulden är slutbetalad.
Jag tycker att detta låter helt sinnessjukt så nu sa jag att jag vill att en ännu högre chef ringer mig för att ge mig en riktig förklaring.

Fy fan vad uselt skött. Är riktigt förbannad nu dels på grund av brist på kompetens hos deras personal men dels att om man betalar och gör rätt för sig så är man ändå svartlistad hos dom.

Håller med att det är sinnessjukt!! Betalar man på sin skuld och så borde man kunna få använda det utrymme man har kvar. Finns ingen annan aktör som gör så, att de spärrar sina kunder trots att betalningarna sköts som de ska.... vad håller de på med egentligen? Det värsta är väl att Klarna har redan så stor andel av marknaden att de knappt bryr sig om att 200 personer klagar...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp