• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

kex

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 December 2016
Meddelanden
239
Mottagna reaktioner
49
Poäng
147
Ringde Klarna nu.
Enligt dom så är man "spärrad" (alltså vi som redan är det) fram tills att skulden man har hos dom är "nollad".
Detta är ju helt sinnesjukt.
Jag får en limit på 200.000
Betalar jag av 190.000 av min skuld och har 10K kvar så får jag alltså fortfarande inte använda kortet eftersom jag är "spärrad" av deras chefer.

Jag fick prata med deras säkerhetsavdelning och tydligen är alla som använde kortet ill större summor under en kortare tid nu "spärrade" fram tills HELA skulden är slutbetalad.
Jag tycker att detta låter helt sinnessjukt så nu sa jag att jag vill att en ännu högre chef ringer mig för att ge mig en riktig förklaring.

Fy fan vad uselt skött. Är riktigt förbannad nu dels på grund av brist på kompetens hos deras personal men dels att om man betalar och gör rätt för sig så är man ändå svartlistad hos dom.

Hur mycket får du betala varje månad vid utnyttjad 190k kredit typ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Ni som fått tillgång till kortet nyligen, gjorde ni någonting annorlunda, eller en dag så fanns ansökningsknappen bara där?

"Sök kortet" knappen har dykt upp för mig för första gången idag, har inte gjort ngt särskilt. Min skuld har gått under 10 000 kr om det kan ha ngn betydelse. När jag handlade på nätet för en vecka sedan fick jag inte upp alternativet Klarna konto, så testade idag och då fick jag upp det alternativet men det var bara test så jag slutförde inte köpet.

Har inte sökt kortet. När jag skulle Testa mitt köputrymme så stod det att en upplysning kan komma att tas så jag vill inte riskera det. Verkar så struligt med kortet så jag avvaktar. Är dessutom sen med septemberfakturan på 1300 kr.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Ringde Klarna nu.
Enligt dom så är man "spärrad" (alltså vi som redan är det) fram tills att skulden man har hos dom är "nollad".
Detta är ju helt sinnesjukt.
Jag får en limit på 200.000
Betalar jag av 190.000 av min skuld och har 10K kvar så får jag alltså fortfarande inte använda kortet eftersom jag är "spärrad" av deras chefer.

Jag fick prata med deras säkerhetsavdelning och tydligen är alla som använde kortet ill större summor under en kortare tid nu "spärrade" fram tills HELA skulden är slutbetalad.
Jag tycker att detta låter helt sinnessjukt så nu sa jag att jag vill att en ännu högre chef ringer mig för att ge mig en riktig förklaring.

Fy fan vad uselt skött. Är riktigt förbannad nu dels på grund av brist på kompetens hos deras personal men dels att om man betalar och gör rätt för sig så är man ändå svartlistad hos dom.
Finner inte ord. Sååå fruktansvärt dåligt!!
Vart drar dom gränsen för ”större summor” tro?
 
J

Johanand

Gäst
Poäng: 0
Har jag missat nåt nu, klarna kortet.

Wtf... har skuld på 8k nu till dem betalar nästan alltid 1000kr per månad och handlar ofta med dem varje månad och aldrig sen med betalning

Hur får man kortet? Kan jag använda det som gummiband för stt betala fakturor och sedan delbetala?

Ska jag läsa alla dessa sidor
 
S

Silje

Gäst
Poäng: 0
Mitt kort är också ”spärrat. Från början hade jag en köpgräns på 130 000kr. Utnyttjade cirka 40000kr. När jag gör ett testköp på 1kr så går det inte igenom!!

Men att tanka bilen på obemannade ST1 går däremot fint. Får nöja sig med det lilla.
 

jobbigtnu

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
26 Juli 2017
Meddelanden
141
Mottagna reaktioner
38
Poäng
147
Kom på att detta kortet har ju jag oanvänt och blev chockad när jag kikade och såg att det stod hög köpgräns typ har jag kan man förflytta pengar på något sätt nu för tiden från detta kortet till bank eller uttag eller betala räkning med det? Skicka gärna pm med tips det var lite många sidor att läsa igenom
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp