• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Hur lång tid har det tagit för er efter en inbetalning tills eran köpgräns är uppdaterad så man kan handla för den summan man betalade in?
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Betalade in 15k i fredags och kan inte ens handla för 2500 nu...
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Klarna är oerhört inkonsekventa. Har en köpgräns (enligt Klarnas app) på ca 10K. Kan dock inte köpa ett par skor på nätet som kostar 500 kr. Något är jävligt fel hos dessa.

Dessutom är deras kundtjänst ett stort haveri. Beställde tidigare kaffe för ca 300 kr och valde att betala genom att betala direkt utan delbetalning via Klarnas app. Klarna gjorde dock två autogirodragning á 300 kr. Kontaktade kundtjänst som menade att det var butikens fel. Kontaktade butiken som menade att de själva inte kan göra någon autogirodragning eftersom det krediteras via Klarna. Kontaktade åter Klarna och förklarade situationen. Jag skulle få en återbetalning genom att fylla i ett formulär som skulle mailas till mig. Det gick en vecka, fick inget formulär. Kontaktade åter Klarna som menade att de inte kunde se att det dragits två gånger. Blev riktigt förbannad och undrade vad de sysslade med. Bifogade text från tidigare chatt. Dröjde ca 10 min innan ”Julia” svarade och bifogade ett formulär att fylla i. Tre dagar senare kom pengarna in på kontot. Klarna är århundradets största jävla haveri...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 420
Mottagna reaktioner
13 482
Poäng
8 917
Jag hatar dom verkligen (Klarna alltså).
Hoppas på att det kommer en ny aktör som tar över den marknaden. Dom är fan nästan ensamma nu.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Extra roligt (eller tragiskt), tragikomiskt kanske, är att Klarna tillsatt en ”nollmissionsgeneral” som ska verkar för att Klarna inte ska ha några missnöjda kunder. Målet är inte enda missnöjd kund. Tillåt mig att skratta brett :D

Dessutom påstår Klarna att det 2018 inkom 40 klagomål per en miljon köp. Klagomål antingen genom myndighet eller via deras egen kundservice. 40 klagomål alltså. Snacka om att salta sanningen...:/
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Den enda aktören som skulle kunnat slå dom är svea. Men det skiter sig med deras jävla bisnode.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp