• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Syns ej, knepigt ändå att dom har tagit en upplysning bara sådär, har för mig jag läst det här förut att det skett
Har du använt kortet mycket?
För mig tog Klarna en Creditsafe vid ansökan och sen en till Creditsafe då jag nästan hade använt upp min ”limit” på kortet.
 

Jonte8710

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
7 November 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
125
Poäng
317
En uppdatering.

Kreditupplysningen klarna tog syns med på riktiga upplysningar, det vill säga, det syns som en full uc?

Den är medräknad när jag fick min nya UC-förfrågan från lendo i dagarna. Då ligger denna förfrågan som klarna med som
''Omfrågad som näringsidkare''

Jag har kontaktat Klarna som säger att det kan hända att dom tar full-uc ibland på sina kunder. Dom tar en kreditupplysning var 90 dag på sina kunder. Sedan kan det vara Micro UC eller full-uc enligt personen jag pratade med nu.....

Jag blir vansinnig. Vilket jälva skit. Tar en upplysning bara sådär!
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Jag har själv varit i kontakt med Klarna tidigare som då dyrt och heligt bedyrade att de inte tar någon upplysning som syns för utomstående aktörer. Dessutom kommunicerar Klarna det själva när man loggar in i deras app. ”Oroa dig inte, det påverkat inte din kreditvärdighet och delas bara mellan dig och Klarna” skriver dem. Är det som du stämmer, far de alltså med grova osanningar. Det är vidrigt i all mening.

En uppdatering.

Kreditupplysningen klarna tog syns med på riktiga upplysningar, det vill säga, det syns som en full uc?

Den är medräknad när jag fick min nya UC-förfrågan från lendo i dagarna. Då ligger denna förfrågan som klarna med som
''Omfrågad som näringsidkare''

Jag har kontaktat Klarna som säger att det kan hända att dom tar full-uc ibland på sina kunder. Dom tar en kreditupplysning var 90 dag på sina kunder. Sedan kan det vara Micro UC eller full-uc enligt personen jag pratade med nu.....

Jag blir vansinnig. Vilket jälva skit. Tar en upplysning bara sådär!
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 362
Mottagna reaktioner
13 445
Poäng
8 917
Klarna tog Full UC på mig med.
 

Jonte8710

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
7 November 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
125
Poäng
317
Full UC. Dom beklagade att det blev så, men säger att det varierar, inte alltid full UC.

BOJKOTTA KLARNA NU!
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Ingen tagen på mig ännu? Vad har ni för skuld hos dom?

jag har aldrig varit sen med någon betalning
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
De tog Creditsafe på mig i veckan. Har ca 45K hos dem. Aldrig varit med om att de tar UC överhuvudtaget. Beror det på hur stor skuld man har till dessa? Oavsett är riktigt jävla fult och snudd på kriminellt att kommunicera en sak och göra en annan. Fy!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp