• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

H

henke88

Gäst
Poäng: 0
Hej

Det här med att sätta in pengar på neteller , eller skrill funkar inte det ?? Eller är det bara ett par av er som haft problem med det senaste tiden,?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 385
Mottagna reaktioner
373
Poäng
517
Är det fler som drabbas av att Klarna helt plötsligt spärrar kortet/kontot för fler köp. Jag betalar det jag ska varje månad och ligger inte efter med något. Jag ska ha kvar köputrymme eftersom jag inte har haft något problem med det för. Nu helt plötsligt kan jag inte utnyttja en krona. Jag pratade med en kille på chatten förra månaden om en helt annan sak. Då började han tjafsa om att jag borde betala in på min skuld. Men det angår inte honom eftersom jag har betalt efter avbetalningsplan som jag får av dem varje månad? Jag funderar på om han gjort något? Är riktigt irriterad nu!
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Har också haft problem med att ha åtskilliga tusen i köputrymme men inte kunnat köpa en grej för några hundringar. Har också fått svaret att jag behöver betala ned mera samt att Klarna gör en bedömning inför varje köp. Avskyr Klarna!

Är det fler som drabbas av att Klarna helt plötsligt spärrar kortet/kontot för fler köp. Jag betalar det jag ska varje månad och ligger inte efter med något. Jag ska ha kvar köputrymme eftersom jag inte har haft något problem med det för. Nu helt plötsligt kan jag inte utnyttja en krona. Jag pratade med en kille på chatten förra månaden om en helt annan sak. Då började han tjafsa om att jag borde betala in på min skuld. Men det angår inte honom eftersom jag har betalt efter avbetalningsplan som jag får av dem varje månad? Jag funderar på om han gjort något? Är riktigt irriterad nu!
 

Mummht1

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
6 November 2019
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Är det fler som drabbas av att Klarna helt plötsligt spärrar kortet/kontot för fler köp. Jag betalar det jag ska varje månad och ligger inte efter med något. Jag ska ha kvar köputrymme eftersom jag inte har haft något problem med det för. Nu helt plötsligt kan jag inte utnyttja en krona. Jag pratade med en kille på chatten förra månaden om en helt annan sak. Då började han tjafsa om att jag borde betala in på min skuld. Men det angår inte honom eftersom jag har betalt efter avbetalningsplan som jag får av dem varje månad? Jag funderar på om han gjort något? Är riktigt irriterad nu!
Samma här, betalar av som jag ska men inte kunnat handla sedan februari förra året.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Är det fler som drabbas av att Klarna helt plötsligt spärrar kortet/kontot för fler köp. Jag betalar det jag ska varje månad och ligger inte efter med något. Jag ska ha kvar köputrymme eftersom jag inte har haft något problem med det för. Nu helt plötsligt kan jag inte utnyttja en krona. Jag pratade med en kille på chatten förra månaden om en helt annan sak. Då började han tjafsa om att jag borde betala in på min skuld. Men det angår inte honom eftersom jag har betalt efter avbetalningsplan som jag får av dem varje månad? Jag funderar på om han gjort något? Är riktigt irriterad nu!
Jag har aldrig haft problem med delbetalningskontot men nollar skulden vid varje förfallodatum.
 

Mummht1

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
6 November 2019
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
38
Poäng
137
Samma här, betalar av som jag ska men inte kunnat handla sedan februari förra året.
Nu gick mitt kreditutrymme från väldigt begränsat till stort (30.000kr). Inte kunnat handla för 1 kr på ett år nästan. Jorå så att va?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Stirra dig inte blind på köp/kreditutrymmet. Min erfarenhet är att det sällan stämmer. Haft flertalet tusen i köputrymme men inte kunnat köpa en bok för 100 kr på avbetalning.

Nu gick mitt kreditutrymme från väldigt begränsat till stort (30.000kr). Inte kunnat handla för 1 kr på ett år nästan. Jorå så att va?
 
T

TompaJan

Gäst
Poäng: 0
Jag använder klarnakortet och belastar det med ca 10-15k per månad. Köper aldrig något på delbetalningskonto utan bara på månadskonto. ALLTID betalat i tid, oftast långt före 28 i månaden. T.ex igår betalade jag januariskulden på 12,5k. Pengarna dragna från mitt konto och det står i appen att det betalas just nu. Helt plötsligt sänktes köputrymmet från stort till begränsat. Verkar ju helt galet!! Kan förstå om jag varit efter med betalningar, men nu är jag över 2 veckor för tidig. Någon som har koll på varför Klarna gör så?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp