Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Profilkredit - 25 000 kr, nu utan UC!
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Klarnakortet via klarna-appen

Diskussion i 'Kreditkort' startad av tapetklister, 24 juni 2018.

1. 2pac

2pac V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 537

Mottagna gillanden:
    473
    Trofépoäng:
    537
    Hur menar du i upplysningarna, klarna syns väl inte där?

Myra gillar detta.
  2. pulsa

pulsa Ny medlem - Trofépoäng: 1

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    1
    Jag tänker mig att krediten rimligtvis borde synas på någon form av kreditupplysning? Så frågan är om den försvinner som kredit när den är avbetald eller om jag måste avsluta hela mitt konto?

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 3 287 Moderator

Mottagna gillanden:
    4 827
    Trofépoäng:
    3 287
    Syns inte på uc i alla fall

Myra och pulsa gillar detta.
  4. KaffeSump

KaffeSump Gäst

Kan man fortfarande få över pengar från kortet till paypal eller Betalo? Någon som vet?

5. Preben

Preben V.I.P - Trofépoäng: 396

Mottagna gillanden:
    245
    Trofépoäng:
    396
    Neteller funkar bäst. Skrill har aldrig funkat för mig. Aldrig testat paypal eller betalo med klarna kortet.

6. KaffeSump

KaffeSump Gäst

okey, kan du förklara hur man går tillväga? Hur många dagar tar det och vilka summor kan man föra över?

7. Preben

Preben V.I.P - Trofépoäng: 396

Mottagna gillanden:
    245
    Trofépoäng:
    396
    Tar ca 2 bankdagar. Neteller har ändrat sina utbetalningar. Kan föra över rätt stora summor. Vet dock inte exakta summor. Lättast är att du loggar in och kollar på deras sajt.

8. Noep

Noep Gäst

Lite kul med Klarna.

Man kan fylla på Revolut-kortet enkelt med ApplePay, en gång varje dag. Då får man kontanter på Revolut via avbetalning.

Har du betalkoll kan du betala en faktura till Klarna. Jag visste inte att OCR uppdaterades för varje Klarna-faktura, så jag betalade in från Betalkoll till Klarna med gamla OCR. Då skickar Klarna automatiskt en payback till mitt bankkonto anslutet till Klarna.

Med andra ord kan man med väldigt enkla medel få ut kontanter från Klarna mha Revolut och Betalkoll. Revolut eller Betalkoll (betala Klarna-faktura med föregående månads OCR, då kommer pengarna in på ditt bankkonto istället för Betalkoll som det betalades in från).

Kanske hjälper någon, jag har iaf bett Klarna se över det då det är rena rama pengatvätten, de tackade för feedbacken.

Lippe gillar detta.
  9. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 4 847 Årets medlem

Mottagna gillanden:
    7 402
    Trofépoäng:
    4 847
    Hur kan det vara pengatvätt? Klarnakortet du använder är kopplat till dig och är ett kreditkort.
    Det är inte kontanter som inte kan kopplas till en individ som du dragit in på att sälja hasch på sergels torg.

Myra gillar detta.
  10. Kexx

Kexx Kunnig medlem - Trofépoäng: 147

Mottagna gillanden:
    42
    Trofépoäng:
    147
    Har precis fort hem klarna kortet idag.kan man få ut kontanter. PayPal? Payson revolt funkar dessa idag eller är dom flesta bannadd

Dela sidan