• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Nja,
Fast du missar ganska många poänger.

Jag kan förtydliga. Om man inte har en enda krona i lån så är det som du säger absolut ingen anledning att använda sig utav Klarna för att släcka bränder. Varför betala ett par procent ränta i onödan. Kanske om man ska köpa något större.

Men om du har :

ViaConto
ViaKredit
Onea
EuroLoan
Gothia Inkasso
Ferratum
38:an

och någon till.
På dssa lån ovan betalar du kanske 10.000 kr i månaden. Av dessa är 5.000 räntor och avgifter.
Är det då inte bättre att betala av ALLA dessa skräplån och istället för att betala 5.000 i räntor dvs kasta pengarna i sjön så samlas skulden på Klarna där jag har EN kredit och där jag betalar 4700 kronor mindre i ränta och istället kan amortera på min skuld?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
812
Mottagna reaktioner
938
Poäng
737
Okey,lugn och fin Terry.Jag är redan så körd med alla mina 30 lån,så för mig skulle det inte göra ett dugg skillnad.Skulle behöva punga ut minst 25000 kr/månad och det fixar jag ju inte.Du kanske kan klara dig ifrån löneutmätningen med din kalkylering på dina skulder.
 

sharkvics

V.I.P
Poäng: 436
Blev medlem
26 Juni 2018
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
289
Poäng
436
Hej Terry,har läst hela tråden och därför tycker jag att det är så mycket bök för ingenting,jag trodde du var på väg till ett skuldfritt liv.Detta är väl att böka till det ytterligare.Men man får göra som man vill så klart.

Läs en gång till. Eller två kanske.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Hej Terry,har läst hela tråden och därför tycker jag att det är så mycket bök för ingenting,jag trodde du var på väg till ett skuldfritt liv.Detta är väl att böka till det ytterligare.Men man får göra som man vill så klart.
Tråden heter klarnakortet och inte klarnakontot.
Sen har Terry löst massor av dyra sms lån och dyra krediter som kostar honom 15000kr i månaden med hjälp av klarnaKORTET. Men du har läst hela tråden så detta vet du eller hur? Detta räddade Terry och andra som var på väg till KFM, men detta läste du också eller hur?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Okey,lugn och fin Terry.Jag är redan så körd med alla mina 30 lån,så för mig skulle det inte göra ett dugg skillnad.Skulle behöva punga ut minst 25000 kr/månad och det fixar jag ju inte.Du kanske kan klara dig ifrån löneutmätningen med din kalkylering på dina skulder.

Fast, om dina 30 skulder hade varit på totalt säger vi 200.000.
Din limit på Klarna är 200.000
Dessa 200K betalar du kanske 100K räntor till på dvs totalt 300.
Då hade du med Klarna betalat av ALLA dessa skitlån med räntor och istället för att ha dom 30 lånen hade du haft 1 med minimal ränta och istället betalat 16-17.000 i månaden istället för 40.000 som nu.
Jag förstår inte varför jag hela tiden måste förklara detta upplägg :D
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Jag hade nästan 10.000 har jag räknat ut BARA i räntor och avgift.
Det innebär att jag slängde i princip 120.000 kr / år i sjön.
Dessa 120.000 kan jag nu tack vare Klarnas kort betala till väldigt elaka människor jag är skyldig slantar.

Normalt sätt, i ett skuldfritt läge hade jag naturligtvis aldrig förespråkat detta men av 2 onda ting väljer man det minst dåliga och det är nog detta.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 425
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Mina är över 1.5 miljoner.
Men detta släcker dom absolut värsta bränderna som gör att jag kan kanske tom spara lite och när det blir dags kunna få klart dugliga Blancolån :)
Men alls vår situation är individuell det är viktigt att vi har förståelse för det.
 

Tessanki

V.I.P
Poäng: 737
Blev medlem
26 Augusti 2017
Meddelanden
812
Mottagna reaktioner
938
Poäng
737
Jaha,du är alltid värst och steget före. Okey lämnar detta ämne över till boysen,Och lånat har även förstått skillnaden på Klarna konto och kort.:p
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp