U
Ulflong
Gäst
Poäng: 0
Vet inte hur det fungerar med just kortet men när jag fick inkassokrav genom delbetalningsfaktura så blev jag spärrad från att nyttja klarna i 12 månaderHade fått ett inkassokrav som jag betalade till fullo för cirka 1 vecka sedan, kan inte använda kortet nu. Någon som vet om det blir spärrtid eller så?
- Meddelanden
- 58
- Mottagna reaktioner
- 17
- Poäng
- 51
Vet inte hur det fungerar med just kortet men när jag fick inkassokrav genom delbetalningsfaktura så blev jag spärrad från att nyttja klarna i 12 månader
Tack för svaret! Misstänker att samma gäller mig då tyvärr.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Enligt klarna så får man begränsad tillgänglighet hos dom och ett inkasso ärende kan påverka upp till 3år.Tack för svaret! Misstänker att samma gäller mig då tyvärr.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
https://www.lånforum.se/threads/klarna-kontokredit.12678/#post-171785
Kommer dom börja att rapportera till UC tror ni?
- Meddelanden
- 981
- Mottagna reaktioner
- 405
- Poäng
- 497
då dör jag.... inte helt omöjligt dock :/
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Snackat med Klarna och enligt den jag pratade med finns inga planer på att rapportera till UC i nuläget. Han bedyrade också att alla kunder skulle få veta i god tid om detta sker.
Vet inte vad jag ska tro men visst vore det döden för mångas UC OM detta sker...
Vet inte vad jag ska tro men visst vore det döden för mångas UC OM detta sker...
- Meddelanden
- 219
- Mottagna reaktioner
- 73
- Poäng
- 217
Klarna måste ha världens mest underliga kreditmodell.
Kan inte använda Klarnakortet / eller handla på faktura / konto.
De sa för 2 månader sedan, att du använt ditt kort för mkt ??
Har gjort 3 fulla betalningar nu enligt deras fakturautskick, utan att handla på Klarna,
De säger fortfarande att jag använt kortet för mkt ?
Deras kundtjänst är ju ett skämt.
Finns det någonstans i appen man kan se ens egen kreditgräns ??
Någon med samma erfarenhet och råd ??
Chris
Har gjort 3 fulla betalningar nu enligt deras fakturautskick, utan att handla på Klarna,
Chris

- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Dom sa till mig också att jag har för många köp även att summan sjunker....Klarna måste ha världens mest underliga kreditmodell.
Chris![]()
- Meddelanden
- 219
- Mottagna reaktioner
- 73
- Poäng
- 217
Tack Preben, Då har vi samma situation, deras system har ingen logik alls.....Dom sa till mig också att jag har för många köp även att summan sjunker....
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Låg efter med 2 månader på Klarna kontot, betalade enligt brevet som kom (där det står att om man inte betalar det och det datumet så går det till Inkasso). Har ca 6900 kr utnyttjat på Klarna kontot.
Ni som betalat när "uppsägningsbrevet" kommit... har ni blivit spärrade och på hur lång tid? skulle betala ett köp på ca 700 med Klarna men det godkändes inte att ta det på kontot.
Fler och fler webbutiker ansluter sig till klarna! Snart äger Klarna 90% av marknaden. Förfärligt!
Ni som betalat när "uppsägningsbrevet" kommit... har ni blivit spärrade och på hur lång tid? skulle betala ett köp på ca 700 med Klarna men det godkändes inte att ta det på kontot.
Fler och fler webbutiker ansluter sig till klarna! Snart äger Klarna 90% av marknaden. Förfärligt!
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Verkligen inte. Eftersom att dom uppmanar att använda deras tjänst o sköta alla möjliga ärenden....Tack Preben, Då har vi samma situation, deras system har ingen logik alls.....
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Avskyr Klarna...otydliga, inkonsekventa och oerhört inkompetenta dessutom. Klarna har tyvärr blivit för stora för sitt eget bästa och det förvånar mig inte att de ligger i topp vad gäller inkomna anmälningar till konsumentverket...
- Meddelanden
- 1 007
- Mottagna reaktioner
- 431
- Poäng
- 557
Sa upp mitt Klarna, det har varit ett rätt bra kort, men känns som konsumtionen ökar när man har kredit och inte behöver bry sig hur mycket man har på bankkontot.
Om jag skaffar ett nytt kort blir det Norwegian, för att ha som resekort.
Om jag skaffar ett nytt kort blir det Norwegian, för att ha som resekort.
L
Lånare
Gäst
Svårt att hänga med här men kan man på något sätt ta ut från klarnakortet till neteller fortfarande? Är lite luddigt
L
Lånare
Gäst
Ingen som vet?Svårt att hänga med här men kan man på något sätt ta ut från klarnakortet till neteller fortfarande? Är lite luddigt

L
Lånare
Gäst
Ni andra som fått återbetalning på köp och fått delbetalning istället, hur många dagar har det dröjt innan ni fått in pengar på era konton? Stämmer det med 2-3 bankdagar som klarna säger?
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
1-2 dagar för min del. Oftast dagen efter.
Ni andra som fått återbetalning på köp och fått delbetalning istället, hur många dagar har det dröjt innan ni fått in pengar på era konton? Stämmer det med 2-3 bankdagar som klarna säger?
L
Lånare
Gäst
Tack för svar. Till mig säger de att man får Mail när pengarna är utbetalda, stämmer det? Jag gjorde återköpet natten mot i går men har fortfarande inte fått pengar eller något Mail...1-2 dagar för min del. Oftast dagen efter.
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Jag har aldrig fått nåt mejl men utbetalning på ett par dagar.Tack för svar. Till mig säger de att man får Mail när pengarna är utbetalda, stämmer det? Jag gjorde återköpet natten mot i går men har fortfarande inte fått pengar eller något Mail...
L
Lånare
Gäst
Ok, då borde pengarna komma idag eller senast imorn. Vi får väl seJag har aldrig fått nåt mejl men utbetalning på ett par dagar.

- Meddelanden
- 1 801
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 967
Tack för svar. Till mig säger de att man får Mail när pengarna är utbetalda, stämmer det? Jag gjorde återköpet natten mot i går men har fortfarande inte fått pengar eller något Mail...
Jag fick inget mail när pengarna var utbetalda och första gångerna tog det 1-2 bankdagar men sista gången 3
Någon som haft problem med neteller? Gjorde köp för 22k med klarna kortet o begärde uttag till bankkonto i söndags. Brukar ta en dag o få pengarna men fortfarande inget...
Samma här, begärde uttag i söndags och ännu inga pengar, har Swedbank, vad har du? Alltid fått in pengarna max 1 dygn efteråt. Knepigt
Samma här. Tog ut via netteller tisdags - inget än. Skrill igår morse - inget än...
Väldigt knepigt.. måste ju vara nåt generellt fel som ligger hos neteller/skrill
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Ica banken. Brukar få in dom på eftermiddagen. Och deras support är helt åt skogen. Dom säger att jag ska ha tålamod och om jag inte fått pengarna inom 10 dagar ska jag kontakta dom igen. Jävla nötter. Där rök denna julledigheten..Samma här, begärde uttag i söndags och ännu inga pengar, har Swedbank, vad har du? Alltid fått in pengarna max 1 dygn efteråt. Knepigt
Ica banken. Brukar få in dom på eftermiddagen. Och deras support är helt åt skogen. Dom säger att jag ska ha tålamod och om jag inte fått pengarna inom 10 dagar ska jag kontakta dom igen. Jävla nötter. Där rök denna julledigheten..
Har fått exakt samma svar. Plus att det tar minst 24 timmar innan man får svar på mailen, extremt irriterande o veta att pengarna finns men inte kommer till kontot ;/
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Och snart är bankerna stängda. Vi lär inte få se en spänn av detta innan nyår.Har fått exakt samma svar. Plus att det tar minst 24 timmar innan man får svar på mailen, extremt irriterande o veta att pengarna finns men inte kommer till kontot ;/
H
henke88
Gäst
Hej
Ni som har klarnakortet, har några frågor.
Hur stor kredit får man? Eller Väljer man själv storlek i ansökan? Tas UC? Vad är kraven tror ni för att bli beviljad?
Hur stor kredit får man? Eller Väljer man själv storlek i ansökan? Tas UC? Vad är kraven tror ni för att bli beviljad?
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Du kan inte välja köputrymme själv och du kan inte ansöka om ett visst kreditutrymme. Klarna har en intern bedömning som de använder sig utav. UC tas inte, på sin höjd en ff via Creditsafe.
Hej
Någon som fått sina pengar än av neteller?
Nix ;//
S
Suck
Gäst
Jag tog "få pengarna tillbaka, delbetala istället" för 5 dagar sen nu, så klarna verkar va sega överlag just nu.
K
Kakan
Gäst
Har ni fått pengarna tillbaka? Köpet är inkluderat i min kontofaktura men några kulor har jag ej sett skymten av
S
Suck
Gäst
Inte än
K
Kakan
Gäst
Dom har tekniska problem med "pengarna tillbaka" grejen. Sedan ett par veckor. Enligt chatten behöver man fylla i formulär om att få pengarna åter sedan går de på några bankdagar enligt info idag. Har fyllt i formuläret så med lite tur kansle kulorna syns på fredag nästa år. Hör med chatten!
S
Suck
Gäst
Dom har tekniska problem med "pengarna tillbaka" grejen. Sedan ett par veckor. Enligt chatten behöver man fylla i formulär om att få pengarna åter sedan går de på några bankdagar enligt info idag. Har fyllt i formuläret så med lite tur kansle kulorna syns på fredag nästa år. Hör med chatten!
Testat nu, dom ville inte kännas vid något tekniskt problem.
Tänker inte betala dom en krona förrän jag får mina pengar.
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Testat nu, dom ville inte kännas vid något tekniskt problem.
Tänker inte betala dom en krona förrän jag får mina pengar.
Vilka pengar har dom tagit av dig??
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.