Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Hade fått ett inkassokrav som jag betalade till fullo för cirka 1 vecka sedan, kan inte använda kortet nu. Någon som vet om det blir spärrtid eller så?

Hade fått ett inkassokrav som jag betalade till fullo för cirka 1 vecka sedan, kan inte använda kortet nu. Någon som vet om det blir spärrtid eller så?
Vet inte hur det fungerar med just kortet men när jag fick inkassokrav genom delbetalningsfaktura så blev jag spärrad från att nyttja klarna i 12 månader

Klarna måste ha världens mest underliga kreditmodell.
Kan inte använda Klarnakortet / eller handla på faktura / konto.
De sa för 2 månader sedan, att du använt ditt kort för mkt ??
Har gjort 3 fulla betalningar nu enligt deras fakturautskick, utan att handla på Klarna,
De säger fortfarande att jag använt kortet för mkt ?

Deras kundtjänst är ju ett skämt.
Finns det någonstans i appen man kan se ens egen kreditgräns ??

Någon med samma erfarenhet och råd ??

Chris :-)

Klarna måste ha världens mest underliga kreditmodell.
Kan inte använda Klarnakortet / eller handla på faktura / konto.
De sa för 2 månader sedan, att du använt ditt kort för mkt ??
Har gjort 3 fulla betalningar nu enligt deras fakturautskick, utan att handla på Klarna,
De säger fortfarande att jag använt kortet för mkt ?

Deras kundtjänst är ju ett skämt.
Finns det någonstans i appen man kan se ens egen kreditgräns ??

Någon med samma erfarenhet och råd ??

Chris :)
Dom sa till mig också att jag har för många köp även att summan sjunker....

Låg efter med 2 månader på Klarna kontot, betalade enligt brevet som kom (där det står att om man inte betalar det och det datumet så går det till Inkasso). Har ca 6900 kr utnyttjat på Klarna kontot.
Ni som betalat när "uppsägningsbrevet" kommit... har ni blivit spärrade och på hur lång tid? skulle betala ett köp på ca 700 med Klarna men det godkändes inte att ta det på kontot.

Fler och fler webbutiker ansluter sig till klarna! Snart äger Klarna 90% av marknaden. Förfärligt!

Avskyr Klarna...otydliga, inkonsekventa och oerhört inkompetenta dessutom. Klarna har tyvärr blivit för stora för sitt eget bästa och det förvånar mig inte att de ligger i topp vad gäller inkomna anmälningar till konsumentverket...

Sa upp mitt Klarna, det har varit ett rätt bra kort, men känns som konsumtionen ökar när man har kredit och inte behöver bry sig hur mycket man har på bankkontot.
Om jag skaffar ett nytt kort blir det Norwegian, för att ha som resekort.

Svårt att hänga med här men kan man på något sätt ta ut från klarnakortet till neteller fortfarande? Är lite luddigt

Någon som haft problem med neteller? Gjorde köp för 22k med klarna kortet o begärde uttag till bankkonto i söndags. Brukar ta en dag o få pengarna men fortfarande inget...

Ni andra som fått återbetalning på köp och fått delbetalning istället, hur många dagar har det dröjt innan ni fått in pengar på era konton? Stämmer det med 2-3 bankdagar som klarna säger?

Tack för svar. Till mig säger de att man får Mail när pengarna är utbetalda, stämmer det? Jag gjorde återköpet natten mot i går men har fortfarande inte fått pengar eller något Mail...
Jag har aldrig fått nåt mejl men utbetalning på ett par dagar.

Tack för svar. Till mig säger de att man får Mail när pengarna är utbetalda, stämmer det? Jag gjorde återköpet natten mot i går men har fortfarande inte fått pengar eller något Mail...

Jag fick inget mail när pengarna var utbetalda och första gångerna tog det 1-2 bankdagar men sista gången 3

Någon som haft problem med neteller? Gjorde köp för 22k med klarna kortet o begärde uttag till bankkonto i söndags. Brukar ta en dag o få pengarna men fortfarande inget...

Samma här, begärde uttag i söndags och ännu inga pengar, har Swedbank, vad har du? Alltid fått in pengarna max 1 dygn efteråt. Knepigt

Samma här. Tog ut via netteller tisdags - inget än. Skrill igår morse - inget än...

Samma här, begärde uttag i söndags och ännu inga pengar, har Swedbank, vad har du? Alltid fått in pengarna max 1 dygn efteråt. Knepigt
Ica banken. Brukar få in dom på eftermiddagen. Och deras support är helt åt skogen. Dom säger att jag ska ha tålamod och om jag inte fått pengarna inom 10 dagar ska jag kontakta dom igen. Jävla nötter. Där rök denna julledigheten..

Ica banken. Brukar få in dom på eftermiddagen. Och deras support är helt åt skogen. Dom säger att jag ska ha tålamod och om jag inte fått pengarna inom 10 dagar ska jag kontakta dom igen. Jävla nötter. Där rök denna julledigheten..

Har fått exakt samma svar. Plus att det tar minst 24 timmar innan man får svar på mailen, extremt irriterande o veta att pengarna finns men inte kommer till kontot ;/

Har fått exakt samma svar. Plus att det tar minst 24 timmar innan man får svar på mailen, extremt irriterande o veta att pengarna finns men inte kommer till kontot ;/
Och snart är bankerna stängda. Vi lär inte få se en spänn av detta innan nyår.

Jag har Swedbank. Kommer garanterat avsluta bägge mina konton hos skrill och neteller efter detta. Så jävla oseriöst...

Hej
Ni som har klarnakortet, har några frågor.
Hur stor kredit får man? Eller Väljer man själv storlek i ansökan? Tas UC? Vad är kraven tror ni för att bli beviljad?

Du kan inte välja köputrymme själv och du kan inte ansöka om ett visst kreditutrymme. Klarna har en intern bedömning som de använder sig utav. UC tas inte, på sin höjd en ff via Creditsafe.

Hej
Ni som har klarnakortet, har några frågor.
Hur stor kredit får man? Eller Väljer man själv storlek i ansökan? Tas UC? Vad är kraven tror ni för att bli beviljad?

Har ni fått pengarna tillbaka? Köpet är inkluderat i min kontofaktura men några kulor har jag ej sett skymten av

Dom har tekniska problem med "pengarna tillbaka" grejen. Sedan ett par veckor. Enligt chatten behöver man fylla i formulär om att få pengarna åter sedan går de på några bankdagar enligt info idag. Har fyllt i formuläret så med lite tur kansle kulorna syns på fredag nästa år. Hör med chatten!

Dom har tekniska problem med "pengarna tillbaka" grejen. Sedan ett par veckor. Enligt chatten behöver man fylla i formulär om att få pengarna åter sedan går de på några bankdagar enligt info idag. Har fyllt i formuläret så med lite tur kansle kulorna syns på fredag nästa år. Hör med chatten!

Testat nu, dom ville inte kännas vid något tekniskt problem.
Tänker inte betala dom en krona förrän jag får mina pengar.

Testat nu, dom ville inte kännas vid något tekniskt problem.
Tänker inte betala dom en krona förrän jag får mina pengar.

Vilka pengar har dom tagit av dig??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp