Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Nu har även jag fått en kreditupplysning via UC. En fullständig sådan. Köpte kaffe på nätet igår och efter det kom upplysningen.

Ni som fått en UC, har ni handlat med klarnakortet? Jag brukar använda kortet när jag storhandlar innan löning men nu vette tusan om jag vågar för jag vill absolut inte ha någon UC ff nu.

Ni som fått en UC, har ni handlat med klarnakortet? Jag brukar använda kortet när jag storhandlar innan löning men nu vette tusan om jag vågar för jag vill absolut inte ha någon UC ff nu.
Jag handla på kortet igår och de tog en creditsafe

Handlade med Klarnakortet för 2 dagar sedan varken Creditsafe eller Uc

Jag har haft kortet i ca 1-1,5 år, aldrig tagits ngn upplysning ö h och då har jag använt kortet en gång i veckan.
Så det verkar vara väldigt random med upplysningar.
Som vi redan vet, man vet aldrig var man har Klarna och deras tjänster, trist men sant!

Jag använder också klarna rätt mycket och tycker det är en jättebra tjänst också, men det finns vissa fallgropar man måste tänka på:

1. Delbetalningskontot görs nu om på framtida köp så du kan inte längre ha ett köp på avbetalning hur länge som helst, vilket är bra då man slipper de här evighetsköpen där det amorteras typ 20-30 kr per månad tex
2. Månadsfaktura är smidigt men TÄNK på att det du handlar för din månadsfaktura måste betalas ALLT som förfaller på den, finns inget "lägsta belopp" så därför tycker jag inte det är som ett kreditkort riktigt.

3.Med tanke på att snart halva Sveriges e-tjänster har klarna så försök att prioritera betalningen till klarna varje månad så man inte blir låst, blir nästan omöjligt att handla då så ett tips att betala i tid.
Det var väll de tipsen jag hade, och gällande köputrymmet så har jag kontaktat kundtjänst om detta, och de säger att krediten "byggs upp" allteftersom man handlar, så 20 mindre köp är "bättre" än 1 stort köp vad jag förstår.
Absolut men jag använder det mest som en kreditkort där man betalar månaden efter eller akut köp när lönekontot börjar bli mindre.
Men som med allt ska man tänka sig för att man kan betala.

Ni menar alltså att detta inte stämmer? Dom skriver att det tas en kreditupplysning men den görs aldrig?

1638095836449.webp

Ibland tar de Creditsafe, oftast inte.

En teori att det baseras på din historik hos Klarna, dvs har du betalat i tid och varit skötsam känns det som det inte tas en inom viss nivå. Jag har handlat för 50k en månad utan en ända upplysning tagits.

Ni menar alltså att detta inte stämmer? Dom skriver att det tas en kreditupplysning men den görs aldrig?

Visa bilaga 1852
Det står att det i ”vissa fall” tas en kreditupplysning och det stämmer ju överens med vad användarna här säger, vissa har fått en upplysning tagen på sig vid nåt/några tillfällen och vissa har aldrig fått det.

Vad har man för köpuyrymme på kortet ? Är det samma utrymme som blir beviljat genom testköp i appen ?

Klarnas kreditgräns är som bekant baserad på köpmönster, återbetalning, etc.

Är det någon här inne som kommit upp i förhållandevis stort köputrymme? Syftar på 100,000 SEK plus.

Är det någon som har missat att betala på faktura mer än 2 månader? När skickas det till inkasso?

Är det någon som har missat att betala på faktura mer än 2 månader? När skickas det till inkasso?
Jag har många gånger inte betalat 2 månader. Efter tredje faktura får man påminnelse och efter det skickas det till inkasso. Det gäller bara för delbetalningskoto. Månadsfaktura skicka efter första påminelse vidare till inkasso.

Jag har många gånger inte betalat 2 månader. Efter tredje faktura får man påminnelse och efter det skickas det till inkasso. Det gäller bara för delbetalningskoto. Månadsfaktura skicka efter första påminelse vidare till inkasso.
Har du kunnat använda delbetalningskontot när du betalat efter försening?

Något som vet om det fortfarande går att fylla på Paygoo-reload kortet och betala med Klarna-kortet? Mig veterligen det enda sättet att få ut cash från Klarna.

Något som vet om det fortfarande går att fylla på Paygoo-reload kortet och betala med Klarna-kortet? Mig veterligen det enda sättet att få ut cash från Klarna.
Undrar detsamma. Tänkte prova fylla på mitt kort. Köpte det förra veckan med Klarnakortet och har handlat mat för allt(1500). Tänkte prova fylla på hos pressbyrån men osäker funkar det?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp