- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Så. Då är egentligen sista frågan. Med Betalo ( och Payson ) spärrad. Hur fan omvandlar man dessa 144.000 så att man antingen kan betala räkningar eller få pengarna till sitt konto?
Kan jag exempelvis köpa något sjukt dyrt i en butik - komma tillbaka och ångra mig? Kan jag få pengarna till ett annat konto då?
PaypalSå. Då är egentligen sista frågan. Med Betalo ( och Payson ) spärrad. Hur fan omvandlar man dessa 144.000 så att man antingen kan betala räkningar eller få pengarna till sitt konto?
Kan jag exempelvis köpa något sjukt dyrt i en butik - komma tillbaka och ångra mig? Kan jag få pengarna till ett annat konto då?

Inte det heller gick, efter att ha testat allt ifrån Paypal till Betalo och nu avslutningsvis en juicemaskin (!) ifrån NetOnet ger jag fan upp.
Köpet nekat! Att ditt kort blivit nekat kan bero på att:
du angivit ett felaktigt kortnummer
du angivit felaktigt datum
CVC2-koden är inte korrekt
täckning på kortet för ditt köp saknas
kortet är inte ett VISA- eller Mastercardkort utfärdat i Sverige
Har appen, kortet har skapats, enligt "test" har jag utrymme på 135.000 men ingenting funkar.
Är ju intressant med ett kort där man inte vet om det kommer funka eller inte i förväg.
Först går det bra att shoppa begagnad bil för 100k, för att sedan bli nekad att betala 10 kr till parkering för samma bil
Vad har du valt för betalsätt i appen?
Kopplat bankkonto eller månadsfaktura?
Mvh //Jonas
Månadsfaktura.Tar jag det förstnämnda då måste jag väl ha pengar på mitt bankkonto som dras direkt och då blir det således som att handla med mitt vanliga visakort?
Men då har vi nog svaret.
Har man anmärkning som jag då får du ansöka om kortet, du får också kortet. Men du nekas att handla på faktura tack vare anmärkningarna, vilket är ganska logiskt.
Finns det någon med anmärkning som lyckats använda kortet?
A men fan.
Kan dock vara för att jag hade en obetalad faktura hos inkasso hos dom, hamnade på inkasso igår.
Så kanske det som spökade?
Ralle var använde du kortet?
Då är det konstigt att du ens fick kortet beviljat
Ännu konstigare att varesej UC eller Creditsafe tagits.
Men visst det kanske kommer.
Inte konstigt alls, du har anmärkning plus obetald räkning hos dem som gått till inkasso, och det är den infon dem gått på till en början, så det finns ingen anledning att för dem ta en kreditupplysning då du failat i deras första koll.
Jag tänkte först på det.
MEN det verkar ändå inte stämma för att dels så hade inte den här skulden (99 kr) förfallit och sen så är det ju andra i tråden som har fått kortet med anmärkning?
Om det det en förutsättning att inte ha anmärkning då hade ju inte vissa här fått handla med kortet eller ens fått kortet.
PS: Dessutom så är den skulden till dom för Sydsvenskan premium, det funkade att handla det med Klarna (faktura) så då är jag ju inte spärrad?
Visst borde det fungera att köpa valuta? T.ex på Forex?

Jag har som sagt inte kunnat ansöka ännu.
Men nu när ja loggar in på min klarna står de "köputrymme är tillfälligt nere, kom strax tillbaka."
Kan de vara på g. Eller är de fler som har sitt nere?![]()
Var i appen står det?
Mitt tips är att logga in via webben där hade man lite mer information och bland annat där kan man testköpa.
Lea31 - Förvisso men när du betalar på Forex med kort så tror jag ändå det räknas som "kortköp". Däremot förlorar man säkert mycket pengar på det då dom tar ut ganska stora avgifter och man får en kass kurs.
Nej, de står små skyltar att de räknas som kontantuttag, hade exempelvis spärr för kontantuttag på mitt eurocard förut vilket gjorde att det blev nekat där ex. 110% säker i detta.
A men fan.
Kan dock vara för att jag hade en obetalad faktura hos inkasso hos dom, hamnade på inkasso igår.
Så kanske det som spökade?
Ralle var använde du kortet?
Jag har använt kortet på en engelsk hemsida och hos ett resebolag. Vet inte varför det inte fungerar för dig. Kortet är ju mer eller mindre meningslöst utan krediten.
Jag ansökte om mitt kort i början av förra veckan.
Jag gjorde ett köp med kortet på ebay idag, registerad på månadsfakturan och har även använt det på svenska sida utan problem som också registreras på månadsfakturan.
Har haft Klara i flera år alltid betalat i tid kanske det det tittat på det De Har inte tagit UC eller Creditsafe på mig varken när jag ansökte om kortet eller når jag handlat med det.Men du har väl ganska "Positiv" UC och Creditsafe så finns väl ingen anledning till att dom skulle neka dig?
Ok, har dom tagit UC på någon här i nåt skede och syns skulden på minUC efter ett tag?
Hur är din ekonomi i övrigt? Har du något obetalat hos Klarna?