Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Tog ut 10.000 från kortet i fredags till mitt PayPal. Ligger nu på månadsfaktura i Klarna.

Jag har en fråga till alla som använder kortet.
Vad är det högsta belopp ni har tagit ut / överfört?

Jag har en fråga till alla som använder kortet.
Vad är det högsta belopp ni har tagit ut / överfört?

Just gjort ett köp, inget försök att ta ut pengar, utan vanligt köp. 2 kronor i parkeringsautomat. Gick finfint :D

Var hittade ni info om minsta möjliga betalning med månadsfaktura, och vad ligger räntan på, är den samma för alla el skiljer den sej? Och är det nån som ser skuld på UCn i form av utnyttjad kredit el avbetalning? Testa min gräns och den ligger på över 100 000. Men inget synligt om något Klarna kort. Maxar gärna denna kredit istället för andra jag har.

Var hittade ni info om minsta möjliga betalning med månadsfaktura, och vad ligger räntan på, är den samma för alla el skiljer den sej? Och är det nån som ser skuld på UCn i form av utnyttjad kredit el avbetalning? Testa min gräns och den ligger på över 100 000. Men inget synligt om något Klarna kort. Maxar gärna denna kredit istället för andra jag har.

Dom kör 1/24 del per månad av total skuld.
Gjort i flera år

Som jag skrivit tidigare i tråden så har Klarna meddelat att krediten inte kommer vara synlig på UC, alltså samma som med Klarna konto.

Var testar man gräns?

Har läst igenom denna tråd säkert 10 gånger nu men har fortfarande inte greppat vad som "gäller" så tänkte ställa dessa frågor.

1. När ni har fört över pengar till paypal/payson etc, hamnar det på eran månadsfaktura som ni kan delbatala eller måste ni betala hela summan?

2. Går det eller går det inte att föra över till paypal/payson? Vissa säger ja, vissa säger nej.

3. Hur gör jag för att föra över pengar till tex paypal när jag inte har fått kortet ännu?

4. Har ni gjort köputrymme testet först och sedan fört över den summan ni kan få som högst till paypal/payson?

Ursäktar i förväg för jag vet att dessa frågor har ställts ett antal gånger tidigare men som sagt så förstår jag inte svaren då dom är väldigt delade.

Ove.

Svaret på fråga 3 : Du har ju kortuppgifterna under "Mitt Klarnakort" där har du både kortnumret, CVC och utgångsdatum.

Var testar man gräns?
När du loggat in så ser du uppe till vänster en ikon i from av en rund ring med en gubbe i, klicka på den sen ser du "Ditt köputrymme" klicka på "Testa" å skriv summa typ 50000, får du ok så testa högre, tislut ser du vart din gräns ligger..

Kan bekräfta att Klarna tog en upplysning med creditsafe på mig vid beställning av kortet. Nästan direkt gjorde jag en stor överföring till mity bankkonto via Betalo och då togs en synlig UC.

Kan bekräfta att Klarna tog en upplysning med creditsafe på mig vid beställning av kortet. Nästan direkt gjorde jag en stor överföring till mity bankkonto via Betalo och då togs en synlig UC.
Ok, en förfrågning är ju inte hela världen om man kan nyttja krediten på +100000, värsta är ju om krediten rapporteras in och syns på UCn sen. Men hört flera här som säger den inte gör det och att Klarna sagt att den inte gör det. Nån vars kredit syns får gärna säga till här.

Med tanke på hur nytt kortet är så kan nog ingen ha fått upp det på sin ucrapport än..

Jaha. Intressant.
Tråkigt. Trodde inte att de tog en UC men misstänkte eventuellt att det kunde ske vid större utdrag. DOCK är detta något klarna borde meddela innan och klargöra.

Har du möjlighet att berätta vad det står på Klarnas förfrågan i din UC?

Tack.

Precis som förut dvs
Ok för jag har alltid kunnat delbetala. Men nu köpte jag en sak förra veckan på klarna kortet och fick den på klarna månadsfaktura men när jag sedan försöker få dela upp den så får jag bara felmeddelande att försöka senare? Kanske bra att tänka på att det kanske blir att man åker på att betala den i slutet av månaden?

Jaha. Intressant.
Tråkigt. Trodde inte att de tog en UC men misstänkte eventuellt att det kunde ske vid större utdrag. DOCK är detta något klarna borde meddela innan och klargöra.

Har du möjlighet att berätta vad det står på Klarnas förfrågan i din UC?

Tack.

Det är nog en ganska liten minoritet av befolkningen som överhuvudtaget är intresserad av vilken kreditupplysningsfirma man använder sig av.

Det är nog en ganska liten minoritet av befolkningen som överhuvudtaget är intresserad av vilken kreditupplysningsfirma man använder sig av.

Det tror jag inte i sådana här strikta bolånetider där ett synligt blanco kan drastiskt försämra dina förutsättningar för ett bra bolån.

Sen är det också en stor skillnad på om det står att Klarna har gjort en upplysning vs att Klarna har gjort en upplysning som avser blanco 100K.

Ok för jag har alltid kunnat delbetala. Men nu köpte jag en sak förra veckan på klarna kortet och fick den på klarna månadsfaktura men när jag sedan försöker få dela upp den så får jag bara felmeddelande att försöka senare? Kanske bra att tänka på att det kanske blir att man åker på att betala den i slutet av månaden?

Det måste vara ett temporärt fel då det framgår i deras faq,

"Ja, du kan delbetala specifika köp och hela månadsfakturan."

Jag känner att det inte är riktigt OK om de håller på att vilseleda människor.

Någon som vet hur man kan föra över pengarna alt betala räkningar? Betalo, Billhop & Payson verkar ju vara blockerade eller fungerar inte för mig iaf.

Har någon annan fått en UC på sig förutom NorrBorre?

Står att betalningen misslyckades men har testat mig till 150.000 på klarnas testsak
Jag testade med en betalning via Billhop precis - den gick igenom - sedan avbröt jag - testade igen - misslyckades.

Fick följande från Billhops support,

"Vi noterade att du nyligen varit inne på Billhop för att betala en räkning men att den inte gick igenom. Vår betalväxel ger ossfelkod 05 vilket betyder att transaktionen inte godkänns av din kortutgivare, detta kan bero på flera anledningar.

Det skulle kunna vara så att din bank inte tillåter transaktioner via Billhop eller att du inte har pengar på kortet. Vi rekommenderar dig att ta kontakt med din kortutgivare för att förstå vad som i detta fall blev fel."

Min limit ligger på över 100K, har inga tidigare betalningar sedan innan och räkningen var på några tkr.

Senast ändrad:
Hur aktiverade ni ert kort? Har lagrat min post då jag inte är hemma och kan inte få instruktionerna i brevlådan.

Fick svar nu utav Klarna att mitt kort inte funkat eftersom Sydsvenskan gått till Inkasso så måste ringa Sergoria eller vad dom heter imorgon så jag betalar det.

Då återstår väl egentligen 2 frågor som inte är besvarade :

1: När tar dom UC? Belopp över 5.000? Belopp över 1.000?
2: Hur får man "pengar på kontot" ifrån Klarnakortet?

Fick svar nu utav Klarna att mitt kort inte funkat eftersom Sydsvenskan gått till Inkasso så måste ringa Sergoria eller vad dom heter imorgon så jag betalar det.

Då återstår väl egentligen 2 frågor som inte är besvarade :

1: När tar dom UC? Belopp över 5.000? Belopp över 1.000?
2: Hur får man "pengar på kontot" ifrån Klarnakortet?

1: Nyttjat 5000 via en räkningsbetaltjänst med Klarna kortet. Ingen UC tagen, lite mer än två veckor sedan.
2: Det är svårt i dagsläget..

Tyvärr så har jag haft jätteproblem med klarnakortet och deras månadsfaktura, Handlade på netonnet för 12000 i tron att det skulle gå att delbetala detta då det står på deras hemsida och även i fakturan att man kan göra det,
I fakturan står det att man kan dela upp betalningen i appen, Men enligt klarna kan detta ej göras ännu, har säkert skrivit med 20 st av deras kundtjänstmedarbetare och anledningarna svänger hit som dit,
Sjukt dålig kundtjänst måste jag säga, jag har upplyst dom om att dom gör reklam på delbetalning på månadsfakturan men detta är enligt dom fel, Så nu skickas detta till inkasso, Så vad ska man göra?
Jag ville ta detta vidare och ville ha kontaktuppgifter till någon av deras chefer då detta är ett brott, Men dom vägrade ge mig några som helst uppgifter pga sekretesslagen, Som sagt, Vad ska man göra åt detta?

Du har väl 2 alternativ, betala fakturan alternativt bestrid inkassokravet så får dom stämma dig i domstol för att bringa ordning.

Jag har bara skummat igenom villkoren, jag antar du menar avtalsbrott när du skriver brott. Då är det bra att kolla upp vad i villkoren som du tycker dom brutit mot.

Rataxes - Två frågor.

1: Tog dom UC på dig när du gjorde det köpet på Netonet?
2: Det mer relevanta för din frågeställning - När gjordes köpet?

Jag tycker du ska ringa tills du får prata med någon som kan hjälpa dig.

Du har väl 2 alternativ, betala fakturan alternativt bestrid inkassokravet så får dom stämma dig i domstol för att bringa ordning.

Jag har bara skummat igenom villkoren, jag antar du menar avtalsbrott när du skriver brott. Då är det bra att kolla upp vad i villkoren som du tycker dom brutit mot.

Det jag menar är att går man ut med ett erbjudande som i detta fallet är att delbetalning ska gå att göra, Och sedan säger att det inte funkar ännu, men det ska göra i framtiden, samt att dom vägrar hjälpa mig med fakturan, Är inte det fel?

Rataxes - Två frågor.

1: Tog dom UC på dig när du gjorde det köpet på Netonet?
2: Det mer relevanta för din frågeställning - När gjordes köpet?

Jag tycker du ska ringa tills du får prata med någon som kan hjälpa dig.

Nej dom tog ingen UC, Köpet gjordes förra månaden, Och jag frågade innan köpet om det kommer gå att delbetala och fick svaret ja, Detta har jag visat dom men dom hävdar ändå att det är fel,
Men ni andra som handlat på kortet får gärna säga till om ni lyckas delbetala era månadsfakturor, För klarna säger till med att det absolut inte funkar än men ska gå att göra i framtiden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp