Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Du, tack för heads upen. Jag testade på en vanlig butik och fick "Köpet misslyckades". Så uppenbarligen är kortet spärrat? lol på den.
Jag ska kontakta Klarna asap och fråga vad fn de håller på med.

Men håll oss gärna uppdaterade då jag som sagt tror att jag och du har exakt samma problem.

Nej mister.

Kortet i sig är inte spärrat.

Men du har förmodligen tagit bort / inte längre kortet kopplat till kontot.
Då räknas det som att du "handlar på faktura" då jag (och du ser det ut som) inte är "kreditvänliga" nog att handla på kort mot faktura utan bara på direktbetalning (eventuella köp du gjort i dagarna kommer vi med andra ord få betala i klump)

Ska förklara.

För 2-3 dagar sedan hade jag på mitt konto 2.000 - Detta kontot kopplade jag mot Klarna och kunde göra köp/beställningar på såväl Paypal (som du med) som på Netonet. När dessa 2000 kr var slut så fick jag felmeddelande överallt på tom 1 krona.

Kortet har aldrig varit kopplat till kontot utan körde faktura som förstahandsval och har alltid kunnat ha faktura/delbetalning på Klarna i flera år. Har en extremt bra ekonomi, inga anmärkningar, skulder eller "synliga krediter ;)" så finns verkligen ingen anledning alls till att de ska neka såvida inte de själva har lagt en spärr (vilket de måste gjorde då betalningar från kortet fungerade förut). Men det du säger verkar logiskt också, i alla fall för ditt fall. Dock är det inte ok att Klarna gör så utan att meddela.

Men håll oss gärna uppdaterade då jag som sagt tror att jag och du har exakt samma problem.

Absolut. Fick följande från supporten nu,

"Det var märkligt och det ska inte bli så. jag kommer att ta vidare ditt ärende till en behörig handläggare som kommer att få kika närmre på detta."

Vad sysslar de med alltså.. :( snark*

Exempelvis tog dom en "Creditsafe" på mig. På den har jag 97 av 100 (där 100 är bäst) med andra ord så har jag en "Mycket hög kreditstatus"

Så jag tror inte att dom kollar på hur din ekonomi ser ut faktiskt utan dom har helt enkelt spärrat oss ifrån att handla på faktura kanske för att vi använde paypal? Men & andra sidan har andra i tråden också gjort det och det gick bra.

Problemet är att deras kundservice verkar bestå utav lobotomerade och inkvoterade apor så man får inga svar.

Se....

Bilagor

• Screenshot_20180712-000134_Klarna.webp
    Screenshot_20180712-000134_Klarna.webp
    74.4 KB · Visningar: 321
Exempelvis tog dom en "Creditsafe" på mig. På den har jag 97 av 100 (där 100 är bäst) med andra ord så har jag en "Mycket hög kreditstatus"

Så jag tror inte att dom kollar på hur din ekonomi ser ut faktiskt utan dom har helt enkelt spärrat oss ifrån att handla på faktura kanske för att vi använde paypal? Men & andra sidan har andra i tråden också gjort det och det gick bra.

Problemet är att deras kundservice verkar bestå utav lobotomerade och inkvoterade apor så man får inga svar.

Jaha, ja alltså mitt blev spärrat i samband med min andra testbetalning på Billhop som gjordes direkt efter den första.
Precis, det är det som är så skumt. & mina betalningar var på betydligt lägre nivåer.

Tyvärr så verkar det inte vara de vassaste knivarna i lådan så man blir hela tiden hänvisad till HL.

Kolla den chattkonversationen med dom i inlägget ovanför ditt och du kommer förstå vilka nötter som sitter där.

hahaha den där jvla juicemaskinen alltså..
Jo men det han säger stämmer ju inte som sagt då vi inte har hunnit få krav innan vi blev "spärrade" för faktura. Så det är helt bs. Det måste vara någon efterbliven spärr som råkat kicka in skulle jag tro. Varför vet jag inte.

Lycka till. Förvänta dig ett svar om 3-4 veckor sådär.

Haha I don't TINK SO vah 😎
Ska ringa och be de fixa det här imrg! Har inte tid att sitta och spekulera i en månad..

Men det är bra att alla pitchar in i tråden, känns som att vi kommer lite framåt i våra agendor åtminstone här i alla fall.

...som kommer ta ditt ärende vidare till en ”behörig handläggare” som i sin tur återkommer med svar via mail, haha. Om 3-4 veckor. Själv väntar jag fortfarande på svar på en viss fråga. Har både pratat och chattat med dem. För ca 2 veckor sedan. Ännu inget svar...:/

Haha I don't TINK SO vah 😎
Ska ringa och be de fixa det här imrg! Har inte tid att sitta och spekulera i en månad..

Men det är bra att alla pitchar in i tråden, känns som att vi kommer lite framåt i våra agendor åtminstone här i alla fall.

Klarna känns mer och mer som ett källarföretag. Bra på sälj och lur, men teknik och support håller källarnivå. Men det kanske är en del av affärskonceptet.

....och dessutom lägger till "Det är månadsbetalning babe".
Kortet har aldrig varit kopplat till kontot utan körde faktura som förstahandsval och har alltid kunnat ha faktura/delbetalning på Klarna i flera år. Har en extremt bra ekonomi, inga anmärkningar, skulder eller "synliga krediter ;)" så finns verkligen ingen anledning alls till att de ska neka såvida inte de själva har lagt en spärr (vilket de måste gjorde då betalningar från kortet fungerade förut). Men det du säger verkar logiskt också, i alla fall för ditt fall. Dock är det inte ok att Klarna gör så utan att meddela.
Måste få fråga en sak ( du behöver inte svara om du inte vill) varför använder du Klarna kortet om du har extremt bra ekonomi?? jag har ju aldrig haft bra relation till kreditkort,utan alltid shoppat tills kreditgränsen varit nådd och efter det inte kunnat betala för mig...så då har jag tyvärr alltid trott att kreditkort används bara av sådana som mig som måste dela upp allt...Men om du extremt bra ekonomi så varför?

Måste få fråga en sak ( du behöver inte svara om du inte vill) varför använder du Klarna kortet om du har extremt bra ekonomi?? jag har ju aldrig haft bra relation till kreditkort,utan alltid shoppat tills kreditgränsen varit nådd och efter det inte kunnat betala för mig...så då har jag tyvärr alltid trott att kreditkort används bara av sådana som mig som måste dela upp allt...Men om du extremt bra ekonomi så varför?
Exakt det jag också funderade på....

Jag använder inte Klarnakortet? :) Om tittar närmre så kan du se att jag skrivit testbetalningar. Det enda jag använder är AMEX för poängen.
Kreditkort används i stort sett av hela svenska samhället så tro inte att de är bara "sådana som dig".

Jag gillar dock konceptet som Klarna har kommit ut med och är intresserad av det är det så att jag vill använda gråzontjänsterna i framtiden vilket jag eventuellt kommer. Som ni säkert förstått är jag väldigt anti UC, jag ser ingen relevans alls att förfrågningar ska vara kvar i 1 år eller att avslutade krediter ska synas i 1 år. Förfrågningar bör försvinna på 1 månad och avslutade krediter bör försvinna så fort de avslutas.

För att det ska funka måste du ha två Paypal konton, varav det ena har ditt bankkonto angivet. Flödet är enligt följande:

Klarnakortet -> Paypal 1 (med Klarnakortet registrerat) -> Paypal 2 (med bankkonto registrerat) -> Bankkonto

Du gör helt enkelt som så att du loggar in på första paypal-kontot (Paypal 1) och väljer "Överföra". Där anger du mailadressen till andra paypal-kontot (Paypal 2) och vilken summa. Pengar dras då från Klarnakortet till Paypal 2. Du loggar sedan in på Paypal 2 och väljer "Överför till bankkonto".

Edit:
När man reflekterar över det kan det dock vara en bra idé att dela upp vald totalsumma att föra över så det dels inte är för stort belopp direkt eller att summorna är identiska vid varje överföring då detta ev. kan få Paypals (eller Klarnas) system att slå larm av olika skäl.

Det kan även vara en god idé att logga in på de olika Paypal-kontona via olika enheter, t.ex Paypal 1 via dator och Paypal 2 via mobilen (inte wifi).
Provade skapa ett till Paypal, funkade fint än så länge, 5000kr dragna fr Klarna och godkända av mitt första PP konto och nu överförda till mitt reggade bankkonto på första PP kontot. Så bara vänta antar jag...

Nån som vet om PayPal tillåter flera konton till samma person på samma adress?

Jag kanske är trög men jag har följt tråden och förstår inte vad det innebär med transaktionen från Klarna till sitt paypal och vidare konto.
Är det ett sätt att få kontanta pengar på ?

9,9% effektiv ränta på att dela upp betalningen under 1 år med Klarna-kortet.

9,9% effektiv ränta på att dela upp betalningen under 1 år med Klarna-kortet.
Var har du fått denna info ifrån. Jag hittar bara 19.9% gällande delbetalning på Klarnas vanliga 14-dagarsfakturor. Men gällande månadsfaktura kopplat till kortet hittar jag inget specifikt.

170kr ca för 5000 kr kostade det att föra fr Klarnakortet till Paypal mottagaren, ingen avgift för uttag till bankkonto fr PP vad jag såg.

Tror inte det kostar något att dra pengar från Paypal till bankkontot. Däremot blir det en minimal avgift vid överföringen från kortet till Paypal.
Som jag förstår är det 3,4% + 3,25 kr per transaktion.

Nu kom den!
Fucking Juicemaskinen.

Idag skickade vi din beställning med ordernummer 72181272. Bifogat i detta mail finns din garantisedel. Leveransen sker med valt leveranssätt MyPack Collect Fri Frakt. Valt betalsätt är Dibs payment.

Nu kom den!
Fucking Juicemaskinen.

Idag skickade vi din beställning med ordernummer 72181272. Bifogat i detta mail finns din garantisedel. Leveransen sker med valt leveranssätt MyPack Collect Fri Frakt. Valt betalsätt är Dibs payment.
Som det drogs pengar från ditt konto för?

Inte än, men så fort jag tog bort "direktbetalning" kan inte kortet användas längre...

Nu fick jag kortet (det fysiska) hem i brevlådan, det kom i ett rosa fluffigt kuvert. Trodde först det var någon sexleksak.

Nu kom den!
Fucking Juicemaskinen.

Den kommer nog KF mäta ut när dom kommer på hembesök för att kolla mätnings bara tillgångar på Din stackars sambo ;)

Är de någon mer än jag som inte fått tillgång till att söka om kortet ännu?
Eller måste jag göra något först för att kunna ansöka.
Nu verkar alla ha problem med kortet ändå men ja verkar ju va trög som inte ens hittar Skiten

Jag tycker att denna tråden låter sund och inspirerande.

Nu lyckades jag beställa en TV för 6.000

Tack för din beställning!
Ditt ordernummer är: 72187206

Vad händer nu?
  1. En orderbekräftelse har skickats till din e-post.
  2. Samma dag din order skickas får du ett leveransbesked via e-post
  3. Din order levereras med ditt valda leveranssätt
  4. Vid köp av abonnemang begärs signerat avtal i retur till NetOnNet innan order skickas.

Nu lyckades jag beställa en TV för 6.000

Tack för din beställning!
Ditt ordernummer är: 72187206

Vad händer nu?
  1. En orderbekräftelse har skickats till din e-post.
  2. Samma dag din order skickas får du ett leveransbesked via e-post
  3. Din order levereras med ditt valda leveranssätt
  4. Vid köp av abonnemang begärs signerat avtal i retur till NetOnNet innan order skickas.

!! På faktura? :D

Paypal däremot :
Det här kortet godkänns inte. Använd ett annat kort.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp