Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

PS. Jag har inte löneutmätning än och kan visst få lån och även ett klarnakort om jag så önskar. Ds

Om du nu kan få lån.
Är det inte bättre att ta ett Blanco på 400.000 och betala av ALLA sina skulder istället för att ha löneutmätning?
Skuldsanering likaså.

Hahah, varför skulle Klarna behöva spåra något när dom VET vilket kort dom har utfärdat och till vem :D?
Kortet står ju för fan i mitt namn.

Om du nu kan få lån.
Är det inte bättre att ta ett Blanco på 400.000 och betala av ALLA sina skulder istället för att ha löneutmätning?
Skuldsanering likaså.

Hahah, varför skulle Klarna behöva spåra något när dom VET vilket kort dom har utfärdat och till vem :D?
Kortet står ju för fan i mitt namn.
Du hade ju gjort transaktion till andra kort och jag tolkade det som att de överföringarna ej var spårbara när pengarna hämtades ut.

400000 kr på en skuld som är 1,3 miljoner är en piss i Nilen. Det löser inte något. Jag är nöjd med mitt beslut att släppa och att slippa känna ångest varje månad lånen ska betalas. De två sista månaderna har varit så sköna sen jag släppte allt.
Jag vill aldrig mer ha ett nytt lån!

Senast ändrad:
Allt är individuellt & min poäng är att du absolut inte har rätt att döma andra skribenter som inte har valt din strategi.
Jag personligen hade nu i vuxen ålder aldrig gjort om misstaget jag gjorde då.
Dessutom om du inte blir beviljad skuldsanering så kommer du i princip ha löneutmätning hela ditt liv. Jag föredrar betala av på lån - du föredrar ha utmätning.
Det är en diskussion som får ses som avklarad och vill du fortsätta den så kan du göra det på PM istället för att vi ska förpesta tråden med en massa OFF-Topic.

Allt är individuellt & min poäng är att du absolut inte har rätt att döma andra skribenter som inte har valt din strategi.
Jag personligen hade nu i vuxen ålder aldrig gjort om misstaget jag gjorde då.
Dessutom om du inte blir beviljad skuldsanering så kommer du i princip ha löneutmätning hela ditt liv. Jag föredrar betala av på lån - du föredrar ha utmätning.
Det är en diskussion som får ses som avklarad och vill du fortsätta den så kan du göra det på PM istället för att vi ska förpesta tråden med en massa OFF-Topic.
För en gångs skull så har du rätt.

Jag har 0 blanco, 0 krediter och ett saftigt buffertspar, där jag lägger mellan 20-30 tuss i månaden. Jag tycker det är kul med privatekonomi och därför läser jag vad ni dårar gör med era liv här inne. Önskar er alla lycka till och hoppas ni lever gott när ni försöker kringgå system med 19,90% i ränta. Huset vinner ALLTID!

Ja, det finns något som heter ett kvalitativt liv också som kräver spendering. Det är inte gratis att leva.

Ja, det finns något som heter ett kvalitativt liv också som kräver spendering. Det är inte gratis att leva.

Ja ska man välja mellan att äta Nudlar tre gånger om dagen inlåst i sin lägenhet & ha Blancolån så vet jag vad jag väljer :D

Update! Fick svar på mail angående mitt problem , dom skrev att jag skulle avinstallera appen o installera den på nytt.. tror ni det hjälpte ? Neeeeej då.. så det är väl bara vänta x antal veckor till innan man får svar

Update! Fick svar på mail angående mitt problem , dom skrev att jag skulle avinstallera appen o installera den på nytt.. tror ni det hjälpte ? Neeeeej då.. så det är väl bara vänta x antal veckor till innan man får svar
Vad var ditt problem då?

Mitt problem är fortfarande att i slutet av ansökan utav kortet när man ska fylla i sina kontaktuppgifter så står det typ , opps nåt gick fel var vänlig försök om en stund igen.

Har testat allt men står bara samma sak, frustrerande !

Någon som varit utomlands och använt klarna kortet?
Verkar ju vara ganska bra
Från Klarnas hemsida:
Utomlands då? Kostar det extra?

Med Klarnakortet slipper du alla avgifter och valutaväxlingspåslag

Någon som vet vad dom har för växelkurs? Helst mot $.

Amex har ju tyvärr ganska saftiga påslag utomlands både avgifter och valutakurs. Brukar bara använda det till att betala flygresan samt hotell när jag åker till USA då man får bra försäkringar via det.

Och sista frågan, någon som har fått en UC förfrågan när dom ansökt om kortet?

Någon som varit utomlands och använt klarna kortet?
Verkar ju vara ganska bra
Från Klarnas hemsida:
Utomlands då? Kostar det extra?

Med Klarnakortet slipper du alla avgifter och valutaväxlingspåslag

Någon som vet vad dom har för växelkurs? Helst mot $.

Amex har ju tyvärr ganska saftiga påslag utomlands både avgifter och valutakurs. Brukar bara använda det till att betala flygresan samt hotell när jag åker till USA då man får bra försäkringar via det.

Och sista frågan, någon som har fått en UC förfrågan när dom ansökt om kortet?

Jag vet att Terry tidigare nämnt en uc förfrågan men då hade han handlat för saftiga belopp på kortet

Stämmer bra.

I min värld är du redan Kung Sir Terry_
(Man kan säga vad man vill angående Klarnas kreditkort, men du har iaf hjälpt mig)
Ville ha hjälp med hur man kan få över från klarna kortet till bankkonto säga vad man vill, men du dömmer inte och är förstående, skönt med såna i forumet :)

Kan någon hjälpa mig i PM? Är lite körk och orkar inte läsa allt

Ville ha hjälp med hur man kan få över från klarna kortet till bankkonto säga vad man vill, men du dömmer inte och är förstående, skönt med såna i forumet :)

Du handlar något som heter "Paygoo" på Pressbyrån eller Seveneleven med ditt Klarnakort :)!

En fråga ang klarnas kredit ...står att jag har stort utrymme men tidigare när jag loggade in och kollade så funkade flera summor bra utan att de gör ett testköp men nu kommer den rutan upp varje gång endast på 1000 kr dessutom. Någon som upptäckt samma sak?

Verkar vara rena lotteriet vem som får beställa ett klarnakort. Har loggat in 4 ggr innan det gick. Nu e det på väg. Om jag använder det återstå att se då det verkar funka lite hipp som japp :)

Vad är limit på Glase, dvs hur mycket kan man sätta in från Klarnakortet?

jag har hittat två vägar att få ut pengar via klarnakortet till sitt privata.
Ni som läst om glaze-konto, det går att ladda ner kortet, acceptera villkor via Collector och minimum att få beviljad en gång är 5000kr. Då går det att skriva in klarnakortet med den fysiska cvv-koden sen föra över 2500kr i två omgångar till kontot, för att sen göra en ”toppa upp” som det står för att sedan få in det på sitt privatkonto. Tar ca en dag.
Detta funkar bara på 5000kr att föra över till privatkonto. Den så kallade ”toppa upp”

Den andra metoden om du fortfarande är grön i köputrymme på klarna är att göra en betalning via billhop, välja EU-överföring, och där det står IBAN måste du gå in på din bank och ”test-köra” vad du har för IBAN när du skriver in ditt kontonummer, via Swedbank var det simpelt, den genererar fram vad IBAN blir. Sedan skriva in den i billhop-betalningen och välja valutan i euro. Då går det att göra en överföring som tar ca 2-3 bankdagar.

Hur stor överföring har du gjort via billhop ? Har du fått några frågor från dom om vad överföringen gäller? Någon annan som testat?

jag har hittat två vägar att få ut pengar via klarnakortet till sitt privata.
Ni som läst om glaze-konto, det går att ladda ner kortet, acceptera villkor via Collector och minimum att få beviljad en gång är 5000kr. Då går det att skriva in klarnakortet med den fysiska cvv-koden sen föra över 2500kr i två omgångar till kontot, för att sen göra en ”toppa upp” som det står för att sedan få in det på sitt privatkonto. Tar ca en dag.
Detta funkar bara på 5000kr att föra över till privatkonto. Den så kallade ”toppa upp”

Den andra metoden om du fortfarande är grön i köputrymme på klarna är att göra en betalning via billhop, välja EU-överföring, och där det står IBAN måste du gå in på din bank och ”test-köra” vad du har för IBAN när du skriver in ditt kontonummer, via Swedbank var det simpelt, den genererar fram vad IBAN blir. Sedan skriva in den i billhop-betalningen och välja valutan i euro. Då går det att göra en överföring som tar ca 2-3 bankdagar.

När jag ska registrera en sådan betalning så måste jag ange mottagare samt anledning. Går det då att genomföra en betalning till ditt eget konto?

Man kan toppa upp sitt Entropay-konto också om man anger Klarna-kortets uppgifter. Sen ta ut det till sitt bankkonto.

Är det ingen som använt Klarna kortet utomlands ännu och kan skriva vilken kurs som dom använder?
Har 2 resor till USA, en nu i slutet av Augusti samt en resa i oktober.

Någon som har varit okontaktbar med Klarna angående fakturan och kan hjälpa mig med följande fundering?

Om man gjort flera köp med kortet och valt att delbetala varje köp så hamnar skulden som jag förstår det på mitt klarna konto. Sedan är det olika summor att betala för respektive köp, kan man om man vill välja att betala en 24/del av totalskulden och frångå varje enskild delbetalning och på så sätt få en lägre månadskostnad med högre ränta?
På min delbetalningar ser det ut som räntan är 9:95 och på klarna kontot 19,95?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp