F
Fundersam 1
Gäst
Poäng: 0
Jag får bara upp den röda rutan hela tiden där det står kolla cvv utgångsdatumet och att det finns pengar på kortet
Jag gjorde ett försök även idag och nu fungerar varken Entropay eller Billhop längre. Men så här var det hela tisdagen och då hade dom tekniskt strul på Klarna och sen funkade det på kvällen. Det kanske kommer igång igen senare.
- Meddelanden
- 146
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 101
Precis så får jag med. Men igår funkade det.Jag får bara upp den röda rutan hela tiden där det står kolla cvv utgångsdatumet och att det finns pengar på kortet
- Meddelanden
- 146
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 101
Ja eller alternativt att dem spärrat tjänstenJag gjorde ett försök även idag och nu fungerar varken Entropay eller Billhop längre. Men så här var det hela tisdagen och då hade dom tekniskt strul på Klarna och sen funkade det på kvällen. Det kanske kommer igång igen senare.

Re: SV: Fel
I
[email protected]
to 2018-08-09 17:17
Inkorg
Till:
Du svarade den 2018-08-09 17:24.
Hej
Tack för ditt mejl.
Då du vill göra en beställning på kortet så gör en bedömning för att se om vi kan erbjuda det, vi kollar då på din tidigare betalningshistorik hos Klarna, din nuvarande skuld samt tar del av extern information från en kreditupplysningsbyrå.
Får du inte möjlighet att beställa kortet så är efter bedömningen vi gjort som nekar det.
Tidigare har kortet inte lanserat för alla kunder men det ska nu vara lanserat så alla som vi erbjuder kortet ska kunna gå in och beställa det.
Du är varmt välkommen att kontakta oss via vår chatt för snabbare hantering.
Ha en jättefin dag!
Vid svar önskas att tidigare mejl inkluderas för snabbare hantering.
Med vänlig hälsning
Kristin
Kundservice
Klarna Bank AB (publ)
Sveavägen 46, 111 34 Stockholm
Reg no: 556737-0431
I
[email protected]
Inkorg
Till:
Hej
Tack för ditt mejl.
Då du vill göra en beställning på kortet så gör en bedömning för att se om vi kan erbjuda det, vi kollar då på din tidigare betalningshistorik hos Klarna, din nuvarande skuld samt tar del av extern information från en kreditupplysningsbyrå.
Får du inte möjlighet att beställa kortet så är efter bedömningen vi gjort som nekar det.
Tidigare har kortet inte lanserat för alla kunder men det ska nu vara lanserat så alla som vi erbjuder kortet ska kunna gå in och beställa det.
Ha en jättefin dag!
Med vänlig hälsning
Kristin
Kundservice
Klarna Bank AB (publ)
F
Fundersam 1
Gäst
Är det någon som fått Billhop eller entropay att fungera idag?
- Meddelanden
- 146
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 101
Inte jag, men kan handla i affärenÄr det någon som fått Billhop eller entropay att fungera idag?
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 177
Billhop funkar inte alls, dom skickar tillbaka pengarna till Klarna. Tror även att entropay är körd och att dom stoppat alla möjligheter som finns att sätta in pengar. Hoppas nån kommer på nåt bra knep, har försökt massa olika idag utan att lyckas
- Meddelanden
- 485
- Mottagna reaktioner
- 304
- Poäng
- 436
Billhop funkar inte alls, dom skickar tillbaka pengarna till Klarna. Tror även att entropay är körd och att dom stoppat alla möjligheter som finns att sätta in pengar. Hoppas nån kommer på nåt bra knep, har försökt massa olika idag utan att lyckas

D

D- Blev medlem
- 23 maj 2016
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 177
Är väl inget o va glad för
Du kanske har ett tips på hur man kan lösa det?
- Meddelanden
- 20
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 7
Funkade för mig, enda problemet nu är att de undrar varför jag skickar till mitt bankkonto istället för att skicka mellan banken direkt...Billhop funkar inte alls, dom skickar tillbaka pengarna till Klarna. Tror även att entropay är körd och att dom stoppat alla möjligheter som finns att sätta in pengar. Hoppas nån kommer på nåt bra knep, har försökt massa olika idag utan att lyckas
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 177
Märkligt, jag fick tillbaka alla pengarna till Klarna och så sa dom att man inte får skicka pengar till privatpersoner...Funkade för mig, enda problemet nu är att de undrar varför jag skickar till mitt bankkonto istället för att skicka mellan banken direkt...
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Jag satte in på glase igår o det funkaBillhop funkar inte alls, dom skickar tillbaka pengarna till Klarna. Tror även att entropay är körd och att dom stoppat alla möjligheter som finns att sätta in pengar. Hoppas nån kommer på nåt bra knep, har försökt massa olika idag utan att lyckas
- Meddelanden
- 100
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 177
Glaze har jag lyckats med.Jag satte in på glase igår o det funka
- Meddelanden
- 485
- Mottagna reaktioner
- 304
- Poäng
- 436
Jag vet att alla har legat sömnlösa varje natt de senaste veckorna i undran om mitt kort har börjat fungera.. Jag kan FAKTISKT komma med nyheten om att den fungerar fortfarande inte
bara så ni vet 😎
bara så ni vet 😎- Blev medlem
- 5 januari 2015
- Meddelanden
- 2 799
- Mottagna reaktioner
- 1 252
- Poäng
- 1 027
Jävligt märkligt och rörigt svar..fick du detta svar ifrån Klarnas tekniska support? Jag får ju upp samma fel som dig men har bra historik gällande Klarna och bara några mindre köp gjorda. Stort köputrymme i appen. Hur ser dina förusättningar ut för övrigt?
Re: SV: Fel
I
[email protected]
Inkorg
Till:
Hej
Tack för ditt mejl.
Ha en jättefin dag!
Med vänlig hälsning
Kristin
Kundservice
Klarna Bank AB (publ)
Jävligt märkligt och rörigt svar..fick du detta svar ifrån Klarnas tekniska support? Jag får ju upp samma fel som dig men har bra historik gällande Klarna och bara några mindre köp gjorda. Stort köputrymme i appen. Hur ser dina förusättningar ut för övrigt?
Nej det är svar från deras vanliga kundservice .. jag har också stort köputrymme i appen, jättekonstigt hela grejen .. och svaret var ju tvetydigt ifrån dom tycker jag
- Meddelanden
- 2 799
- Mottagna reaktioner
- 1 252
- Poäng
- 1 027
...och dessutom är det där mailet skrivet på obegripligt dålig svenska och en meningsuppbyggnad som har mycket att önska..

G
Gästen
Gäst
Jag satte in på glase igår o det funka
G
Gästen
Gäst
jag undrar hur man får över pengarna till sitt konto när man väl har fört över pengar på sitt konto i Glaze? Det står att man inte kan skicka pengar till sig själv.
- Meddelanden
- 20
- Mottagna reaktioner
- 2
- Poäng
- 7
Du måste lägga till bankkonto, sen väljer du att föra över från glase till bankkontojag undrar hur man får över pengarna till sitt konto när man väl har fört över pengar på sitt konto i Glaze? Det står att man inte kan skicka pengar till sig själv.
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Du måste lägga till bankkonto, sen väljer du att föra över från glase till bankkonto
provade toppa upp nu o det funka inte längrejag undrar hur man får över pengarna till sitt konto när man väl har fört över pengar på sitt konto i Glaze? Det står att man inte kan skicka pengar till sig själv.

G
Gästen
Gäst
ok tack måste man först verifiera sitt konto då jag inte hittar vart jag ska överför till bankkontot ?Du måste lägga till bankkonto, sen väljer du att föra över från glase till bankkonto
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Ja, fota ditt leg/körkort direkt när dom ber digok tack måste man först verifiera sitt konto då jag inte hittar vart jag ska överför till bankkontot ?
- Meddelanden
- 38
- Mottagna reaktioner
- 4
- Poäng
- 12
Pratade med klarnars kundservice och dom sa att kortet fortfarande inte är lanserat för alla. Dom vet inte när det ska lanseras fullt ut änRe: SV: Fel
I
[email protected]
Inkorg
Till:
Hej
Tack för ditt mejl.
Ha en jättefin dag!
Med vänlig hälsning
Kristin
Kundservice
Klarna Bank AB (publ)
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Fungerar det för någon på billhop, betalo eller glase? Eller nåt annat för den delen. Funka inte med nån av dom för mig. Har fått hem kortet idag. Gick med glase igår. Har inte testat nåt köputrymme men det står att det är stort
S
Snart så
Gäst
Det är nog bara en tidsfråga innan Klarna kommer med en egen verision där man kan betala räkning iaf. Kanske inte skicka till konton, men betala räkning precis som man kan göra med Betalkoll. Finns liksom väldigt lite att förlora, mkt att vinna, för de som vill använda kortet till räkningar.
Enda nackdelen skulle vara om butiker märkte ett mindre flöde av kunder som kan använda Klarna, men i det stora hela är vi en promille av deras kunder.
Enda nackdelen skulle vara om butiker märkte ett mindre flöde av kunder som kan använda Klarna, men i det stora hela är vi en promille av deras kunder.
H
Hmm
Gäst
De tog en upplysning via Credit Safe när jag ansökte om kortet.
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Har inte köpt nåt men glase funka nu igen för migNågon som blivit nekad köp på över 3000 kr trots att det står att köputrymmet är stort?

F
Fundersam 1
Gäst
Varken entropay eller billhop funkar för mig...
- Meddelanden
- 146
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 101
Samma här! Skit. Om det skulle funka igen, hur lång tid tar det innan pengarna når bankkontot?Varken entropay eller billhop funkar för mig...
- Meddelanden
- 146
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 101
Med billhopSamma här! Skit. Om det skulle funka igen, hur lång tid tar det innan pengarna når bankkontot?
G
Gästen 100
Gäst
Jag fick mitt kort i veckan och har stort köputrymme men inget ställe där man kan föra över pengar verkar fungera... har testat paypal, billhop, glase och entropay. Någon som lyckats igår eller idag ? Andra tips?
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Jag gjorde med glase igår!Jag fick mitt kort i veckan och har stort köputrymme men inget ställe där man kan föra över pengar verkar fungera... har testat paypal, billhop, glase och entropay. Någon som lyckats igår eller idag ? Andra tips?
G
Gästen
Gäst
det funka med glaze igår,
Stämmer det att man bara kan överföra Max 5000kr per månad med glaze
- Meddelanden
- 146
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 101
Stämmerdet funka med glaze igår,
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.