Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Allt är borta för mig med.. plus att jag inte kan koppla bankkontot heller , vilket fiasko klarna är

Det verkar vara lite från person till person haha , bättre o stängs ner helt ett par dagar och åtgärda alla problem

Tack för ditt svar . Dock är jag orolig för att de fryser båda mina konton. Detta eftersom jag reggat mig med samma namn och personuppgifter och enligt deras villkor är detta inte tillåtet. Men: frågan är om det regelbrottet verkligen resulterar i frysta tillgångar. Det märker jag nog snart.

Skulle varit enklare att bara lyft över pengarna från paypal1 -> till någon annans pp-konto och be hen swisha sen.

Fundersam1: som sagt, se ovan. Samma personuppgifter på båda kontona. Jag kunde föra över hela vägen från klarnakortet -> paypal-konto1-> till mitt slutliga pp-konto med kopplat bankkonto. Sen slog paypals säkerhetssystem in på båda kontona (varav jagigår skickat in passkopia för paypal2 - minns ej/vet ej om jag tidigare skickat in passkopia för paypal1 som jag hade sen ett år tillbaka)

Återkommer med hur det utvecklar sig.
Har du hört nåt om detta ännu?

Jag kände mig extra vågad idag och testade betala med kortet i butik. Ett köp på strax över 200 kr. Det nekades! 😕 Hade aldrig vågat om jag inte hade haft annat kort mig. :D Kan fortfarande inte se köputrymmet eller göra testköp.
Hur länge har det vart borta för dig? Och sist du kolla vad låg köp utrymmet på då? Modigt av dig :D

Hur länge har det vart borta för dig? Och sist du kolla vad låg köp utrymmet på då? Modigt av dig :D
En vecka är de nog iaf nu. :/ Då var utrymmet Väldigt begränsat. Men har ändå kunnat göra ett köp på 500 kr.

Paypal svarar inte ens på
Mail längre. ett skämt. Finns det något annat alternativ som man kan ta ut pengar från Klarna kortet?
(Förutom Terrys sätt då) ;)

hej Terry,
Skullefråga dig om en sak, uppgraderade du ditt paygookort med bank id? Jag har försökt det men dom säger att informationen på paygo o bank inte stämmer överens? Fattar inte vad dom menar? Har du någon aning ?OTE="Terry_, post: 90166, member: 947"]Jag är lite förvånad över att Klarna ändå inte spärrat kortet när jag har gjort 40 inköp x 2.000 kr på Press/SevenEleven.
Faktum är faktiskt att jag idag av Klarna (!) fick ett presentkort på Pressbyrån, kaffe 30:-
Fick ett mail "Hej vi har en present till dig" haha.
Har använt drygt 100.000 av kortets kredit nu, jag bör ha mellan 50.000 och 90.000 tilll.
Glömt vad min limit var.

Shark. Har du provat ominstallera appen som någon här skrev och ta bort det kopplade kontot till kortet - följdfråga. Har du fått det fysiska kortet?[/QUOTE]

Har du registrerat dig på paygo med korrekta uppgifter?

Hmm, vi kanske inte kommer få upp testköp så länge vi har väldigt begränsat?
Funderade också på om det är så, men om jag minns rätt så kunde jag göra testköp med väldigt begränsat köputrymme. Då gick 1000 kr igenom. Detta var dock precis innan rutorna försvann.

Reload.
Vill verkligen inte vara dryg för jag vet själv hur mycket kortet har hjälpt mig och jag vet att vi alla är desperata.
Jag vill inte heller låta som en jobbig jävel men alltså jag tror jag har förklarat utförligt 15 gånger hur ni ska gå till väga och varje sida i tråden så kommer samma frågor om och om igen för att folk inte orkar lösa 3-4 sidor bakåt i tråden :D
Jag tror jag har fått mellan 20 och 25 privata meddelanden också.

Det är dock riktigt märkligt att det bara står 658 kronor på "betala" hos klarna, vilka datum är dessa köpen baserade på?
Första riktiga "stora" faktura kommer väl då i slutet på september misstänker jag?

Fick hem kortet igår. Testade några småköp i butik idag, inga problem.
Kanske bra när man är utomlands då det inte ska vara nåt valutapåslag... Men irriterande att man inte riktigt vet vad gränsen är...

Testa att logga in på Klarnas hemsida ifrån en dator/laptop och se om du ser det då.
För mig funkade det via datorn men inte via appen.

Reload.
Vill verkligen inte vara dryg för jag vet själv hur mycket kortet har hjälpt mig och jag vet att vi alla är desperata.
Jag vill inte heller låta som en jobbig jävel men alltså jag tror jag har förklarat utförligt 15 gånger hur ni ska gå till väga och varje sida i tråden så kommer samma frågor om och om igen för att folk inte orkar lösa 3-4 sidor bakåt i tråden :D
Jag tror jag har fått mellan 20 och 25 privata meddelanden också.

Det är dock riktigt märkligt att det bara står 658 kronor på "betala" hos klarna, vilka datum är dessa köpen baserade på?
Första riktiga "stora" faktura kommer väl då i slutet på september misstänker jag?
Jag har fått 2 fakturor.
1 kontofaktura den 10/8 på dom köp jag delat upp på 12 månader i appen, och en månadsfaktura på dom köp som understeg 200 kr den 15/8 och inte kunde delas upp.

Din första faktura borde varit en kontofaktura med erbjudande att antingen betala enligt plan 12 månader eller ändra till 24 månader, för det stämmer väl ganska överens med dina belopp 9000 kr eller 16.000 kr om jag minns rätt? Och fakturan på 658 kr avser månadsfakturan och köpen som understeg 200 kr?

Jag har fått 2 fakturor.
1 kontofaktura den 10/8 på dom köp jag delat upp på 12 månader i appen, och en månadsfaktura på dom köp som understeg 200 kr den 15/8 och inte kunde delas upp.

Din första faktura borde varit en kontofaktura med erbjudande att antingen betala enligt plan 12 månader eller ändra till 24 månader, för det stämmer väl ganska överens med dina belopp 9000 kr eller 16.000 kr om jag minns rätt? Och fakturan på 658 kr avser månadsfakturan och köpen som understeg 200 kr?
Samma här. En uppdelad runt den 10/8 och en med ett belopp på det under 200 kr.

De som fått faktura på beloppen som understeg 200 kr, har ni innan gått in på varje enskilda köp o delat upp dessa INNAN ni fick månadsfakturan för kortet?

De som fått faktura på beloppen som understeg 200 kr, har ni innan gått in på varje enskilda köp o delat upp dessa INNAN ni fick månadsfakturan för kortet?
Jag gick in på alla köp och delade upp alla som gick att dela upp, alla som översteg 200 kr gick att dela upp på 3/6/12 månader beroende på hur stort beloppet var, och dessa överfördes då till kontofakturan. Beloppen på 200 kr fanns inte alternativet att dela upp, utan endast att betala direkt i appen eller att det skulle komma på månadsfaktura..
Så jag delade upp allt i appen innan både kontofakturan och månadsfakturan skapats.

Jag gick in på alla köp och delade upp alla som gick att dela upp, alla som översteg 200 kr gick att dela upp på 3/6/12 månader beroende på hur stort beloppet var, och dessa överfördes då till kontofakturan. Beloppen på 200 kr fanns inte alternativet att dela upp, utan endast att betala direkt i appen eller att det skulle komma på månadsfaktura..
Så jag delade upp allt i appen innan både kontofakturan och månadsfakturan skapats.
Exakt så gjorde jag också. Så ingen idé känner jag att betala med klarna på små belopp om man bara vill ha en faktura per månad.. om du inte vill betala på en gång

Jag har fått 2 fakturor.

Det kan stämma, men den första fakturan som du fick dvs den som man kan dela på 12 månader - Fick du den också bara på mail eller var i appen ser du den?

När jag delar upp mina senaste köp på 12 mån så blir dom dyrare och full återbet. förväntas ändå nu om några dagar. Märkligt, avvaktar om d är nåt fel igen på appen

Det kan stämma, men den första fakturan som du fick dvs den som man kan dela på 12 månader - Fick du den också bara på mail eller var i appen ser du den?
Fick den både i appen och på mail, men i appen har den försvunnit från "To-do", men det gjorde den dagen efter jag betalt och jag hittar ingen historik på tidigare fakturor vilket man tycker borde finnas som funktion i appen..

Orkar inte leta men vet någon om man kan tänka på sitt Paygo kort direkt från klarna kortet på nätet?

Funkar tyvärr inte.

Någon som handlat med kortet på nätet o knappat in kortsiffrorna? Försökte nyss på en butik men det funkade inte..siffrorna hamnar i fel ordning??

Någon som handlat med kortet på nätet o knappat in kortsiffrorna? Försökte nyss på en butik men det funkade inte..siffrorna hamnar i fel ordning??
Jag har handlat på nätet med mitt kort ett antal gånger på det sättet och aldrig varit några problem. Vad konstigt att det blir så för dig. :S

Bowery:

Har det löst sig med ditt problem med att ansöka om kortet?

Äntligen fått ett svar från Klarnas kundtjänst som hänvisar till att tekniska problem med att ansöka om kortet, beror på ett tekniskt fel i appen. En ny version av Klarnas app kommer att släppas inom kort. När nu det är...märkligt då att de flesta faktiskt kunnat ansöka om kortet som vanligt, trots det ”tekniska felet”...:)

Bowery:

Har det löst sig med ditt problem med att ansöka om kortet?

Äntligen fått ett svar från Klarnas kundtjänst som hänvisar till att tekniska problem med att ansöka om kortet, beror på ett tekniskt fel i appen. En ny version av Klarnas app kommer att släppas inom kort. När nu det är...märkligt då att de flesta faktiskt kunnat ansöka om kortet som vanligt, trots det ”tekniska felet”...:)

Haha ? Fick du svar idag ? :)
För jag fick exakt samma svar nu när jag kollade mail haha, snart för oss får vi hoppas !!

Jag ser fortfarande inte rutan för köptutrymme. :/
Gör ni andra??

Jag ser fortfarande inte rutan för köptutrymme. :/
Gör ni andra??
Min kom helt plötsligt för nå dagar sen efter att ha lyst men sin frånvaro i omkring en vecka. Så håll ut så kommer det förhoppningsvis i dagarna. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp