• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kommande samlingslån 500k

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 800
Poäng
9 787
Jaa däromkring iaf. Men bankerna har väl ofta gräns maxtak på 350tusen så då "kvitta" 450 eller 500 kanske?

Okej ikano har relativt bra ränta men det ä ju 1100 per månad med typ noll amortering just nu

Brocc krävde inbetalning pga försenade avier för att inte säga upp lånet. Därav fick dom summan. Å som du säger, lägga på krediterna hade helt klart hjälpt mer men hade som inget val.

Det försvinner ytterligare ett par vid 450k
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
561
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
1,47 är ju inte så dåligt och försvinner 5 av 6 ff då blir det ju helt klart en fin förbättring. jag antar att om man väljer samla lån istället för att ta ett nytt så blir bankernas kalkyler bättre också.

det var i alla fall någon nyligen på forumet med liknande förutsättningar som du som av låneförmedlaren blev övertalad att söka 500k, dom flesta bankerna föll då bort och han fick få och riktigt dåliga erbjudanden så han tog inget av dom och sökte någon dag senare nytt lån på lägre belopp, så han fick en onödig ff och onödigt hög ränta.

Jasså jaa känns som jag blir kanske lite väl peppad å lösa allt på samma gång när jag slitit så länge men får väl dela upp det helt enkelt.

Sen när jag börja läsa här på forumet börja jag se det här med underskott? Hoppas inte något sådant ställer till det.

Jag har 69k från 2018 men det borde väl redan vara med i kalkylen hur dom räknar kreditbetyget? Är ju en vetenskap hur man får betygssättningen. Trodde verkligen min summa skulle göra mycket men allt verkar ju påverka. Har ju trotsallt 0.5mille i lån och relativt bra betyg
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
561
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Nä, 1,47 är inte ett bra betyg. Typ 80 % av befolkningen har bättre betyg än så.

Joo men är ju under kategorin bra på uc. Å har läst mycket på forumet och folk verkar ju få lån som har sämre bla.

Hade ju gett upp men finns lite hopp verkar det som
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
561
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Nästa vecka är det dax. Nuvarande betyg 0.4 men blir inte klok på tankarna om beloppet. Ni ä några som rekommendera max 350. Både lendo, advisa sambla tycker jag ska samla så högt som möjligt.

Pratade med advisa senast igår och hon sa tydligt om jag söker på tex 450 så får ändå banken som max erbjuder 350 förfrågan och lägger budet därefter.

Så har inget att förlora? Om då alla kunde komma med samma tips men blir så kluven.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 396
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Nästa vecka är det dax. Nuvarande betyg 0.4 men blir inte klok på tankarna om beloppet. Ni ä några som rekommendera max 350. Både lendo, advisa sambla tycker jag ska samla så högt som möjligt.

Pratade med advisa senast igår och hon sa tydligt om jag söker på tex 450 så får ändå banken som max erbjuder 350 förfrågan och lägger budet därefter.

Så har inget att förlora? Om då alla kunde komma med samma tips men blir så kluven.
Prova att gör som låneförmedlarna föreslår och sök på hela beloppet du behöver. Meddela gärna hur det gick här.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
561
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Prova att gör som låneförmedlarna föreslår och sök på hela beloppet du behöver. Meddela gärna hur det gick här.

Så idag var det dax. Mitt kreditbetyg hade sjunkit till 0.3%. Så provade advisa på datorn. Samtidigt jag hade dom på telefon.

Var så jävla nervös så råkade klicka i 310k istället för 450k men det kunde dom ändra fort. Måste säga jag ä sjukt besviken på räntorna jag erbjuds.

Just nu "leder" collector med 407k på 13% i 15år.

2:a ä remember på 350k 13.9%

Uppdaterar er om läget under dagen. Hade förhoppningar på Bank Norwegian men dom står inte ens med som väntande.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 274
Poäng
997
Höga räntor ja i förhållande till ditt betyg. Kan det kanske bero på lånebeloppet i förhållande till din inkomst?

Håll oss gärna uppdaterade :)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
intressant, det känns som att gång på gång blir folk övertalade att söka på för stora belopp och får då bara några enstaka erbjudanden till ocker räntor. hur många ska behöva gå på denna mina innan det kan ses som bevisat att det är en dålig rekommendation? jag fick 4,9% när jag hade 0,3 i betyg hade då 200k i blanco och 230k i kreditkort och sökte på 150k utan att samla
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
561
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
intressant, det känns som att gång på gång blir folk övertalade att söka på för stora belopp och får då bara några enstaka erbjudanden till ocker räntor. hur många ska behöva gå på denna mina innan det kan ses som bevisat att det är en dålig rekommendation? jag fick 4,9% när jag hade 0,3 i betyg hade då 200k i blanco och 230k i kreditkort och sökte på 150k utan att samla


Santander erbjuder ynka 155k för 6.82%, men slulle behöva minst det dubbla för radikal ändring
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp