Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kommer behöva ett samlingslån i Juli - tips?

Hej!

Kommer ha förlorat tre stycken förfrågningar den 18 juli i år och hade då tänkt söka om ett samlingslån för mina krediter. Som det är just nu så har jag tre stycken större lån på i runda slängar:

286k - 5.75%
186 - 9.95%
86 - 9%

I Juli kommer jag antagligen ha en skuld som understiger 500k och hade då tänkt ta ett lån som kan täcka upp dessa krediter. Kommer även ha gått från en deklarerat årsinkomst på 299k till cirka 446k. Har inga betalningsanmärkningar och kommer om jag minns rätt ha 2-3 förfrågningar i UC den 18 juli. Är 27 år gammal.

Skulle vilja hitta ett lån, gärna från samma långivare, med betydligt mycket lägre ränta än vad jag redan har. Minst 5% men gärna såklart 4% eller mindre. Har en förälder som antagligen är villig att ställa upp med borgen, men det är inte helt säkert. I vilket fall känner jag att mina förutsättningar borde bli bra mycket bättre nu när jag ökat min årsinkomst.

Målet de kommande åren är att amortera aggressivt.

Någon som har tips om hur jag bör gå tillväga med mina förutsättningar? Borde jag förbereda redan nu, kanske byta bank?(har en sparbank just nu i en liten kommun, men bor i Göteborg) Vill inte ta en massa onödiga förfrågningar när det väl gäller.

Hej!

Kommer ha förlorat tre stycken förfrågningar den 18 juli i år och hade då tänkt söka om ett samlingslån för mina krediter. Som det är just nu så har jag tre stycken större lån på i runda slängar:

286k - 5.75%
186 - 9.95%
86 - 9%

I Juli kommer jag antagligen ha en skuld som understiger 500k och hade då tänkt ta ett lån som kan täcka upp dessa krediter. Kommer även ha gått från en deklarerat årsinkomst på 299k till cirka 446k. Har inga betalningsanmärkningar och kommer om jag minns rätt ha 2-3 förfrågningar i UC den 18 juli. Är 27 år gammal.

Skulle vilja hitta ett lån, gärna från samma långivare, med betydligt mycket lägre ränta än vad jag redan har. Minst 5% men gärna såklart 4% eller mindre. Har en förälder som antagligen är villig att ställa upp med borgen, men det är inte helt säkert. I vilket fall känner jag att mina förutsättningar borde bli bra mycket bättre nu när jag ökat min årsinkomst.

Målet de kommande åren är att amortera aggressivt.

Någon som har tips om hur jag bör gå tillväga med mina förutsättningar? Borde jag förbereda redan nu, kanske byta bank?(har en sparbank just nu i en liten kommun, men bor i Göteborg) Vill inte ta en massa onödiga förfrågningar när det väl gäller.

En bra bank för personer med bra inkomster och ordnad ekonomi är Nordnet och deras "Toppenlånet".
Jag är ganska säker på att du kommer kunna pressa ner räntan med hjälp av dem. De finns inte via Lendo eller liknande utan man söker direkt och de gör en individuell, manuell bedömning.

En bra bank för personer med bra inkomster och ordnad ekonomi är Nordnet och deras "Toppenlånet".
Jag är ganska säker på att du kommer kunna pressa ner räntan med hjälp av dem. De finns inte via Lendo eller liknande utan man söker direkt och de gör en individuell, manuell bedömning.

Har du använt dig av dom?

Kolja.
Hur hårda är dom för 500.000kr lånet?
0.1% UC?

Jag hade skaplig UC (1,2%), sökte ett lån på 400 000 hos Nordnet. Minns inte om jag fick besked direkt på skärmen eller inte, men jag tror inte det. Efter några dagar kom lånehandlingarna hem och då var den beviljade summan 200 000, dvs hälften av vad jag sökt och långt ifrån vad jag behövde. Fick ringa och be dem ta bort kreditavtalet de upprättat.

Att få riktigt låg ränta på så stora blancolån är rätt svårt. Nu vet jag inte vilka räntor du har idag, men det är nog enklare att dela upp det i två lån hos olika långivare och få räntor kring 5-6% och sedan när skulden är under 350 000 (som är maxgränsen hos de flesta aktörerna) försöka dig på ett medlemslån.

Skickade dem bara ut lånepapper på 200.000 kronor utan att höra först om du accepterade ett mindre belopp?

Skickade dem bara ut lånepapper på 200.000 kronor utan att höra först om du accepterade ett mindre belopp?

Japp. Jag fick ringa dem och be dem ta bort lånet. Det var inte ens ett erbjudande, allt var färdigt med alla avtalshandlingar etc, bara min signatur som saknades.

Är det värt att byta lönekonto från en sparbank till swedbank och sen ansöka om lån?

Kommer ha en kredit på cirka 470.000 kronor i juli uppdelat på två stycken lån.

1 på 285.000 med 5.75% i ränta (sevenday)
2 på cirka 185.000 med 9.8% ränta (remember)

Hade helst velat hitta ett lån på 470.000 kronor med en lägre ränta än 5.7 men i annat fall vill jag såklart hitta ett lån på 200.000 med lägre än 5.7.

Hur bör jag göra? Kan man ansöka om ett större belopp via en vanlig bank än via t.ex Lendo. Vill som sagt inte förstöra min UC score i onödan.

I Juli kommer jag ha 445.000(förra årets var 299.000) årsinkomst, 2-3 förfrågningar och inga anmärkningar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp