• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kommer jag hinna få min lön i april?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Om ts signerar slutet av mars så är det 10 dagar att betala plus 24 dagar att skicka in inkomstuppgifter = 24 dagar Räknar man baklänges från den 16/4 så kan brevet signeras redan på måndag.
Om jag signerar på måndag den 18e mars så borde jag klara mig?
Kan tillägga att jag alltid får lön utbetalt den 27e varje månad, dock infaller den 27e på en lördag i april. Så kommer få lön fredag den 26e april.
Det borde inte vara några konstigheter ifall "väntar" och signerar fredag 22/3 eller ska jag vänta och göra detta i påsk?
 

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Om ts signerar slutet av mars så är det 10 dagar att betala plus 24 dagar att skicka in inkomstuppgifter = 24 dagar Räknar man baklänges från den 16/4 så kan brevet signeras redan på måndag.
En annan fråga, hur långt tror du/ni att det tar innan KF går in i lägenheten och tar mina saker för utmätning?
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 190
Mottagna reaktioner
713
Poäng
677
Är du okej med risken att dom dyker upp och eftersöker dig på arbetet samt kollar med grannar/hyresvärd? Isåfall kan du ju såklart försöka dra ut på det för att få behålla april-lönen.

Gällande utmätning av saker så måste ju skulden först fastställas, vilket den väl gör 10 dagar efter delgivning. Sen ska dom du är skyldig pengar begära verkställighet, alltså att KFM börjar utmäta (här ingår allt; bankmedel, lön, saker osv).
 

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Är du okej med risken att dom dyker upp och eftersöker dig på arbetet samt kollar med grannar/hyresvärd? Isåfall kan du ju såklart försöka dra ut på det för att få behålla april-lönen.

Gällande utmätning av saker så måste ju skulden först fastställas, vilket den väl gör 10 dagar efter delgivning. Sen ska dom du är skyldig pengar begära verkställighet, alltså att KFM börjar utmäta (här ingår allt; bankmedel, lön, saker osv).
I början var jag inte okej med detta då jag skäms något fruktansvärt. Angående grannarna så skiter jag fullständigt i vad dem tycker samt hyresvärden. Känner ej grannarna och hyresvärden är ett stort företag. Jag är bara ett namn för dem.
Angående jobbet är det lite jobbigt såklart. Men jag driver företag vid sidan om och är en "driftig" person. Så jag tänkte ljuga till kollegorna att det är mitt företag som ska gå i konkurs och jag har skulder i företaget ifall dem undrar något. Eller tror du att delgivningsmannen berättar för min arbetsgivare att det är personliga skulder han ska delgiva? Hen presenterar väl sig och att hen söker mig angående delgivning för skulder hos kronofogden?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
I början var jag inte okej med detta då jag skäms något fruktansvärt. Angående grannarna så skiter jag fullständigt i vad dem tycker samt hyresvärden. Känner ej grannarna och hyresvärden är ett stort företag. Jag är bara ett namn för dem.
Angående jobbet är det lite jobbigt såklart. Men jag driver företag vid sidan om och är en "driftig" person. Så jag tänkte ljuga till kollegorna att det är mitt företag som ska gå i konkurs och jag har skulder i företaget ifall dem undrar något. Eller tror du att delgivningsmannen berättar för min arbetsgivare att det är personliga skulder han ska delgiva? Hen presenterar väl sig och att hen söker mig angående delgivning för skulder hos kronofogden?
Tror inte en delgivningsman kommer prata med din arbetsgivare om huruvida det är personliga eller företagsskulder.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 010
Poäng
4 807
Om jag signerar på måndag den 18e mars så borde jag klara mig?
Kan tillägga att jag alltid får lön utbetalt den 27e varje månad, dock infaller den 27e på en lördag i april. Så kommer få lön fredag den 26e april.
Det borde inte vara några konstigheter ifall "väntar" och signerar fredag 22/3 eller ska jag vänta och göra detta i påsk?
Det är inte datumet du får din lön som spelar roll utan vilket datum ditt lönekontor kör lönerna i systemet för utbetalning. Oftast det kanske görs den 15:e i månaden men ngn annan skrev här igår att det var bara några dagar innan löning som detta skedde. Fråga ditt lönekontor när de gör detta. Sen är det bara räkna baklänges så får du frma ett datum när du kan signera för att behålla aprillön och bonus.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
I början var jag inte okej med detta då jag skäms något fruktansvärt. Angående grannarna så skiter jag fullständigt i vad dem tycker samt hyresvärden. Känner ej grannarna och hyresvärden är ett stort företag. Jag är bara ett namn för dem.
Angående jobbet är det lite jobbigt såklart. Men jag driver företag vid sidan om och är en "driftig" person. Så jag tänkte ljuga till kollegorna att det är mitt företag som ska gå i konkurs och jag har skulder i företaget ifall dem undrar något. Eller tror du att delgivningsmannen berättar för min arbetsgivare att det är personliga skulder han ska delgiva? Hen presenterar väl sig och att hen söker mig angående delgivning för skulder hos kronofogden?
Dem säger inte vad du har för skulder.
april lönen bör vara safe om du skriver på, du ska ju först få papper på inkomst redovisning med och det är inte säkert att dem kommer så snabbt kan ta några veckor innan de dyker upp.
Få du dessutom inte max beslut så kommer dem inte att ta bonusen heller då är det en fast summa varje månad men är ju svårt att veta innan.
Men som salt jag tror att april är safe om du skriver på nu men är ju inte 100 procentig
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Det är inte datumet du får din lön som spelar roll utan vilket datum ditt lönekontor kör lönerna i systemet för utbetalning. Oftast det kanske görs den 15:e i månaden men ngn annan skrev här igår att det var bara några dagar innan löning som detta skedde. Fråga ditt lönekontor när de gör detta. Sen är det bara räkna baklänges så får du frma ett datum när du kan signera för att behålla aprillön och bonus.
Mitt jobb kör den 4:de varje månad men tror det är väldigt ovanligt att det är så tidigt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp