• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kommer jag hinna få min lön i april?

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Dem säger inte vad du har för skulder.
april lönen bör vara safe om du skriver på, du ska ju först få papper på inkomst redovisning med och det är inte säkert att dem kommer så snabbt kan ta några veckor innan de dyker upp.
Få du dessutom inte max beslut så kommer dem inte att ta bonusen heller då är det en fast summa varje månad men är ju svårt att veta innan.
Men som salt jag tror att april är safe om du skriver på nu men är ju inte 100 procentig
Hur vet man ifall man får maxbeslut? Tjänade 660k på inkomstdeklarationen. Men annars ligger årslönen på ca 516k. Jobbade mkt övertid samt hade 2 jobb förra året.
Mina skulder ligger på ca 1,2 miljoner
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Med mkt tur så kan det gå. Jag undrar bara hur många dagar man har på sig att skicka tillbaka tillgångsutredningen eller vad det heter? Om man skriver under föreläggandet säg 25/3. Då har man på sig 10 dagar fr o m 25/3 att betala. Så senast ca 3/4 om man inte bestrider. Men skriver man under precis efter Påskhelgen så ökar chansen att klara sig beroende på vilket datum ts lön körs i systemet? Om de tär 15 april så kanske kanske kanske hinner ts få sin lön Är det senare så kan det vara kört.

Men som sagt, jag undrar hur många dagar har man på sig att skicka sina inkomstuppgifter till Kf innan löneutmätning?
Jag hann få aprillönen, tack gode. Frågan förmodligen hinner jag få maj också. Men frågan är egentligen hur länge man kan dra ut på det och vad det är för nackdelar med att dra ut på processen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp