• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Kontantfinans, vad hade ni för förutsättningar?

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Tidigare ingick ju Kontantfinans och Sileo i samma koncern (B2 Holding). Sedan tog Brixo över Kontantfinans.
Man kan ju hoppas att Sileo tagit över fakturering och inkasso för Brixo så man slipper deras sjuka påminnelser två timmar efter midnatt natten efter förfallodagen och deras "BFM inkasso" som en och en faktura skickas till.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Hej!


Krediten kommer fortfarande att synas hos UC, men vid eventuella framtida ansökningar hos Flexkontot tas ingen UC-förfrågan, det kommer istället att tas upplysning via Bisnode.

Beviljade krediter kommer dock att inrapporteras till UC även i fortsättningen.


Med vänliga hälsningar

cleardot.gif
 

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
867
Hej!


Härmed vill vi meddela dig om ett antal kommande förändringar för pågående krediter hos Kontantfinans.


Observera att det inte går att svara på detta meddelande. Du behöver inte själv vidta några åtgärder med anledning av denna information.


Sammanfattning


  • Nya Mina Sidor kommer i november med en tydlig översikt och möjlighet att ansöka om en utökad kredit.
  • Ny hemsida med en enklare ansökningsprocess har nyligen lanserats.
  • Avier skickas från och med november endast via e-post.
  • Avier kommer från och med november alltid att skickas den 10:e och förfalla den 26:e.
  • Nya betalningsuppgifter kommer att meddelas i november. För dig som har autogiro kommer det att flyttas automatiskt och inga åtgärder behöver vidtas av dig.

Utförligare information om förändringarna


Från och med november 2019 kommer samtliga avier att skickas ut via e-post för alla våra kunder. Avier kommer därmed inte längre att skickas med vanlig post. Nästa avisering kommer att ske omkring den 10 november 2019.


Från och med november 2019 kommer betalningsdagen att vara den 26:e för alla våra kunder. Nästa förfallodag kommer alltså att vara den 26 november 2019.


Vi har nyligen lanserat en ny hemsida med en modernare design och ett förbättrat ansökningsformulär. Under november 2019 kommer även Mina Sidor att lanseras på vår hemsida vilket kommer möjliggöra att du som kund kan logga in och själv se status, dokument och betalningar för din kredit. Tillsvidare går det självklart bra att kontakta vår kundtjänst för att ta del av motsvarande information. Via Mina Sidor kommer det också snart att bli möjligt att ansöka om en utökning av en pågående kredit genom en enkel ansökningsprocess.


Nya betalningsuppgifter kommer att meddelas i november. För dig som har autogiro kommer det att flyttas automatiskt och inga åtgärder behöver vidtas av dig. Tillsvidare ska du fortsätta att betala som vanligt.


Med vänliga hälsningar

Kontantfinans (Brixo AB)

Är dessa svåra att få lån hos?
 
J

Jinxa

Gäst
Poäng: 0
Vilken av deras lån är lättast att få eller är det samma på alla?

jag har 21 i uc och 4 anmärkningar som är över 2 år gamla. 400000kr i inkomst.
 

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Nytt mail från dem:
Hej Xxxxx!


Härmed meddelas att rätten till betalning för Brixo AB:s (556978-9273) fordran mot dig avseende din Kontantfinans-kredit är pantsatt till Interkredit Sverige AB (556932-3446). Betalning med befriande verkan kan därför endast ske till Interkredit Sverige AB på bankgiro 547-8284. Det nya bankgironumret framgår även på den avi som nyligen skickats till dig. Ditt OCR-nummer förblir oförändrat.


Frågor om din kredit ställs fortsatt direkt till Kontantfinans / Brixo AB och du behöver inte vidta några åtgärder med anledning av denna information annat än att vid manuell betalning betala till det nya bankgironumret.


Uppgifter för din nästa betalning:

Betala till: Bankgiro 547-8284

OCR-nummer


Om du återbetalar din kredit via autogiro kommer detta att fortlöpa som vanligt och du som kund behöver därmed inte vidta några särskilda åtgärder.


Brixo AB är ett svenskt konsumentkreditinstitut som grundades 2014. Bolaget har tillstånd från Finansinspektionen för sin verksamhet och står också under Finansinspektionens tillsyn. Brixo AB erbjuder utöver krediter under varumärket Kontantfinans även krediter under varumärkena Brixo (www.brixo.se), Flexkontot (www.flexkontot.se) och Merax (www.merax.se).

Har ni andra fått samma mail?
Jag har skött lånet alltid (autogiro)
 
Senast ändrad:

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
10:E gången dom byter ägare på 3 månader. jävla fifflare.
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Nytt mail från dem:
Hej Xxxxx!


Härmed meddelas att rätten till betalning för Brixo AB:s (556978-9273) fordran mot dig avseende din Kontantfinans-kredit är pantsatt till Interkredit Sverige AB (556932-3446). Betalning med befriande verkan kan därför endast ske till Interkredit Sverige AB på bankgiro 547-8284. Det nya bankgironumret framgår även på den avi som nyligen skickats till dig. Ditt OCR-nummer förblir oförändrat.


Frågor om din kredit ställs fortsatt direkt till Kontantfinans / Brixo AB och du behöver inte vidta några åtgärder med anledning av denna information annat än att vid manuell betalning betala till det nya bankgironumret.


Uppgifter för din nästa betalning:

Betala till: Bankgiro 547-8284

OCR-nummer


Om du återbetalar din kredit via autogiro kommer detta att fortlöpa som vanligt och du som kund behöver därmed inte vidta några särskilda åtgärder.


Brixo AB är ett svenskt konsumentkreditinstitut som grundades 2014. Bolaget har tillstånd från Finansinspektionen för sin verksamhet och står också under Finansinspektionens tillsyn. Brixo AB erbjuder utöver krediter under varumärket Kontantfinans även krediter under varumärkena Brixo (www.brixo.se), Flexkontot (www.flexkontot.se) och Merax (www.merax.se).

Har ni andra fått samma mail?
Jag har skött lånet alltid (autogiro)


Jag förstår inte? Så Kontantfinans ägs inte längre av Brixo? Eller vadå?
 

Otto84

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Om jag har fattat rätt så ägs fortfarande varumärket Kontantfinans av Brixo.
Interkredit är ett factoringbolag som köper fakturor av företag och bedriver fakturaadministration åt företag. De har väl då inlett ett samarbete kring fakturahanteringen för Brixos kontantfinans-kunder. (Jag har ett brixo-lån och har inte fått något mail om att det ska betalas till interkredit.)
Interkredit ingår i B2 Holding-koncernen och är ett systerbolag till Sileo Kapital och Legalis Inkasso. Som jag skrev tidigare ingick även Kontant Finans Sverige AB i samma koncern innan Brixo tog över och i samma veva verkar Kontant Finans Sverige AB ha bytt namn till Sileo Förvaltning AB...
Vilken soppa.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp