• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
3. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Credifi - Lån utan UC
7. Ferratum - Lån utan UC
8. Viaconto - Lån utan UC
9. Vivus - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC

Kontokredit - Kredit utan kort

Jonnaaaa

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
11 Augusti 2016
Meddelanden
387
Mottagna reaktioner
141
Poäng
327
Och Fortus har höjt sin månadsbetalning till 10 % av skulden så det där gick ju jämt upp haha
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Verkar som Fortus inte kommer att låna ut mer eller att man återigen kan utnyttja återbetald kredit längre.
 
S

Snopp

Gäst
Poäng: 0
Tjena om man tar en kredit ex. Ferratum o betalar in på den. Sen vill man ta ut pengarna igen. Tas det en ny kreditupplysning då varje gång man tar ut eller är det bara första gången när man gör själva ansökan?
Om ni fattar min fråga.
Tack
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
För mej har de aldrig tagit kreditupplysning mer än en gång.
 
S

Snopp

Gäst
Poäng: 0
Gjorde uttag nu (Första efter återbetalning) och det stod Tack för din ansökan..Inte något om uttag. Blir lite nervös ändå att det görs en upplysning.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Du kan vara lugn, det kommer inte att tas en ny upplysning på dig. Har aldrig tagit på mig och har haft Ferratum i snart två år!
 

svartRöd

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
29 Augusti 2018
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
13
Poäng
41
Ganska sjukt att man inte kan ta ut sin kredit igen på vissa bolag, är ju inte som plastkortskrediterna i det avseedet, oavsett om du betalar in hela beloppet säg 30 000, så nekar vissa p g a någon försening av inbetalning men framförallt om de har fler bolag i sin koncern och man har skuld dit.

Kan ju inte förväntas att man ska veta allt om något ställe så, men visst det lär ju stå troligtvis att de kan göra som dom vill. Fast igen är inte någon kredit på samma nivå som kreditkorten (klarna undantaget) som jag känner till, men dom framställer det som så.
 

EnKrona

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
21 April 2019
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Hej,

Efter senaste månadsbetalningen till Ferratum, där jag har en så kallad kreditkonto-kredit, så hamnade skulden på under 200 kr. Kommer nästa räkning att ges med ett belopp som nollar skulden? (menar, det blir ju lite komplicerat när de räknar upp skulden per dag och då beror det på vilken dag man betalar hur stor exakt skulden är då vid betalningsdatum).

Det borde väl vara självklart att de nu skickar ut en sluträkning och sen är de slutbetalda?

Försvinner krediten automatiskt när man betalt av skulden?

Tycker det är lite lustigt att det är svårt att hitta information om hur man rent allmänt gör extra inbetalningar, något som kan vara viktigt att göra vid möjlighet med så enormt hög ränta.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Hej,

Efter senaste månadsbetalningen till Ferratum, där jag har en så kallad kreditkonto-kredit, så hamnade skulden på under 200 kr. Kommer nästa räkning att ges med ett belopp som nollar skulden? (menar, det blir ju lite komplicerat när de räknar upp skulden per dag och då beror det på vilken dag man betalar hur stor exakt skulden är då vid betalningsdatum).

Det borde väl vara självklart att de nu skickar ut en sluträkning och sen är de slutbetalda?

Försvinner krediten automatiskt när man betalt av skulden?

Tycker det är lite lustigt att det är svårt att hitta information om hur man rent allmänt gör extra inbetalningar, något som kan vara viktigt att göra vid möjlighet med så enormt hög ränta.

Är en kontokredit eller? Då kommer den ligga öppen även fast du betalt. Den ligger dock inte med i UC tror jag?

Ring dom och begär slutbetalning ferratum är värdelösa och dyra. Sedan avsluta krediten om du vill efter det spelar nog ingen roll dock när dom inte rapporterar till UC för nya lån dvs.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp