Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreddy och UC visar olika

Hej
Ansökte för några dagar sedan om ett samlingslån via en låneaktör och fick då en omfrågekopia från UC. Den visade på en riskprognos på 88 %! När jag går in i Kreddyappen visar den samtidigt en riskprognos på 3,5 %. Uppdateras inte Kreddy i samma veva som UC uppdaterar sina register? 88 % i riskprognos verkar i övrigt helt uppåt väggarna :/

Hälsar
Anders

Kreddy släpar efter några dagar med kreditbetyget (och upp till en månad med annat), men en så stor skillnad låter ju osannolik om du inte åkt på en massa anmärkningar i dagarna. Troligtvis beror det höga betyget på att den som tagit upplysning på dig inte delar med sig av alla sina uppgifter till UC och därmed bara får vissa uppgifter om dig av UC - vilket i det här fallet ger en helt annan bild än om de fått ta del av allt.

I alla lägen är det mycket märkligt, tror inte jag stött på ett kreditbetyg så högt som 88% tidigare.

Ok!
Nee, har inga anmärkningar och inget historiskt skuldsaldo. Visserligen 8 UC-förfrågningar och blancolån på ca 400 K men det borde inte generar en riskprognos på 88 %! Har dessutom stadig inkomst på ca 430 K sedan många år tillbaka.

Well, får se vad Kreddy visar om några dagar.

Anders

Mitt betyg gick upp till 22,2 (det var så förra månaden) men har 21,0 på minuc (21,0 var det förut på kreddy) men kreddy verkar gå fram och tillbaka ibland!

Mitt betyg gick upp till 22,2 (det var så förra månaden) men har 21,0 på minuc (21,0 var det förut på kreddy) men kreddy verkar gå fram och tillbaka ibland!

Tycker Kreddy är rätt buggig på det stora hela. Relativt ofta man inte kan logga in tex.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp