• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Jag fick tips via en god samarit att testa funktionen/appen "P.F.C"

Jag gjorde det. Laddade ner appen och sedan blev jag "medlem" beställde ett kort som jag nu väntar på.

Hur som helst, i appen så har man sen ansöka om att delbetala alla köp över 800 kronor.

”denna upplysning syns inte för andra” kommer då fram. Det står att det är upp till 10.000 men det kanske man kan höja sen?

Det jag dock inte kan klura ut är hur jag ska få dessa 10.000 för kortet fyllls på bara om man swishar?

https://sv.getpfc.com
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
jag blev beviljad 10 000 kr , hur gör man , fattar inget står inga köp inom 3 månader
jag har redan kortet. Kanske kan hjälpas åt lite?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Jag förstår inte heller riktigt hur man får loss pengarna.
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
113
Poäng
307
Få loss och få loss....Med funktion för delbetalning så kan du få möjligheten att delbetala ett större köp efter att det har genomförts. Inom 30 dagar efter att ett köp över 800 kr har gjorts kan du alltså i efterhand välja att göra om köpet till en delbetalning. Månaden efter kommer första delbetalningen med en fast månadsavgift

Har du exempelvis handlat ett par skor för 900 kr så kan du välja att få tillbaka pengarna för det köpet, och istället delbetala summan i efterhand. Om du väljer att betala av på 3 månader, så blir delbetalningen 300 kr i månaden plus avgiften på 30 kr. Du betalar då totalt 330 kr per månad.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Ja men då får du ju loss dom?

Jag "köper" via Betalo min Marginalen kort. Tar ut pengarna från mitt Marginalen. Dessa 10K alltså. Samtidigt som jag väljer delbetalning på "köpet"

Var betalas dessa 10.000 tillbaka?
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Har jag förstått rätt att man ska sätta i. de pengar man ska handla för på kortet, betala det man ska köpa med kortet och därefter.be att få tillbaka pemgarna som man då sedan lånar på tre delbetalningar? Jag blev efter kreditupplysning beviljad 10.000 kr trots att jag har 3 bet.anm.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 275
Poäng
997
De kör Creditsafe, avseende delbetalningar.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 275
Poäng
997
Om man swishar in 10 kkr. Betalar något via t ex Betalo med kortet, så används de 10 kkr och saldot blir 0 på denna tjänst.

Då kan man, om jag förstått meddela att man önskar delbetalning på köpet och få de 10 kkr tillbaka, som man i sin tur kan sätta åter till sitt bankkonto. På så sätt har man skapat en delbetalning (ett lån) på detta belopp?

Men allt bygger således på att man har 10 kkr att tillgå från början.
 

noll

V.I.P
Poäng: 227
Blev medlem
3 Februari 2012
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
78
Poäng
227
Det stod att jag var beviljad 10.000 kr vid registreringen men om man efter köp vill utnyttja summan man betalat en vara för blir det då en kreditupplysning igen och igen och igen...dvs vid varje tillfälle, eller är det den limit på 10.000 man först blev beviljad som gäller? Tänkte om någon testat och vet annars får jag slänga iväg en fråga till dem om detta.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 355
Mottagna reaktioner
13 439
Poäng
8 917
Frågan är dock om man kan "delbetala" något som man betalar via betalo, alltså om jag använder 10K via betalo om jag kan delbetala detta köpet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp