• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
konstigt står att jag kan delbetala grejer ino loppet av 30 dagar, vilket är skitsnack. När jag ansöker om tex köp som gjordes 6 dagar sen så hittar de inga köp , så jag tror detta är strunt snack.
Eller så är det något fel med denna grejen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 424
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Du kan ju naturligtvis bara ansöka om köp att delbetala som du gjort med deras kort.
 

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
jag köpte ju med deras kort? :) swishade över pengar och köpte. Sen står det att jag inte gjort några köp under 30 dagar-
Dock köpte jag det i fredags,
Kanske ska vänta tills det blivit uppdaterat ? Hur kan de inte synas att ja inte gjort några köp under 30 dagar `
?
 

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Hur funkar funktionen för delbetalning?
I vissa lägen blir det inte riktigt som man tänkt sig...
profilbild_test2-1580719240.PNG

Skrivet av Mikaela
Uppdaterades för mer än en vecka sedan
I vissa lägen blir det inte riktigt som man tänkt sig och man kan behöva tänka om med sin ekonomi. Med P.F.C. erbjuds du en möjlighet att göra det.
Med vår funktion för delbetalning så kan du få möjligheten att delbetala ett större köp efter att det har genomförts. Inom 30 dagar efter att ett köp över 800 kr har gjorts kan du alltså i efterhand välja att göra om köpet till en delbetalning. Månaden efter kommer första delbetalningen med en fast månadsavgift.

Du betalar alltså tillbaka en del av köpet varje månad, och utöver det tillkommer en fast avgift på 30 kr, 40 kr eller 50 kr per månadsfaktura. Avgiften avgörs av hur stort beloppet för delbetalningen är. Du kan själv välja om du vill dela upp betalningen på 3, 6 eller 12 månader.

Har du exempelvis handlat ett par skor för 900 kr så kan du välja att få tillbaka pengarna för det köpet, och istället delbetala summan i efterhand. Om du väljer att betala av på 3 månader, så blir delbetalningen 300 kr i månaden plus avgiften på 30 kr. Du betalar då totalt 330 kr per månad.

Som ett första steg har vi börjat med att erbjuda delbetalningar till ett urval av våra användare. Om du är en av de utvalda så ser du funktionen på hemskärmen när du har loggat in i appen.

Här kan du se vilken månadsavgift det blir efter det belopp du väljer att delbetala:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 424
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
jag köpte ju med deras kort? :) swishade över pengar och köpte. Sen står det att jag inte gjort några köp under 30 dagar-Dock köpte jag det i fredags,
Kanske ska vänta tills det blivit uppdaterat ? Hur kan de inte synas att ja inte gjort några köp under 30 dagar `?

Beloppet du köpte med deras kort - var det över 800 då?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 424
Mottagna reaktioner
13 485
Poäng
8 917
Dom verkar ha livechatt, fråga dom där annars?
 

Ankki55

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
2 Februari 2019
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Få loss och få loss....Med funktion för delbetalning så kan du få möjligheten att delbetala ett större köp efter att det har genomförts. Inom 30 dagar efter att ett köp över 800 kr har gjorts kan du alltså i efterhand välja att göra om köpet till en delbetalning. Månaden efter kommer första delbetalningen med en fast månadsavgift

Har du exempelvis handlat ett par skor för 900 kr så kan du välja att få tillbaka pengarna för det köpet, och istället delbetala summan i efterhand. Om du väljer att betala av på 3 månader, så blir delbetalningen 300 kr i månaden plus avgiften på 30 kr. Du betalar då totalt 330 kr per månad.
Kan man delbetala ett köp eller flera upp till sin kreditgräns?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp