Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Ni får inte tillbaka några pengar till "ursprungskontot" era muppar. Carsten kmr tillbaka till pfc-kortet. Det funkar inte att betala räkningar eller att "tvätta" genom ex. Skrill.

Vill ni ha deg så köp paygoo eller paysafecard på närmsta mack.

Man behöver inte sätta in 10.000kr. Det är bara maxkrediten dom erbjuder.

Jag satte in 1000kr, handlade för 900kr, valde delbetalning, handlade för 900kr igen, valde delbetalning och så fucking vidare. Inte jättesvårt att förstå mina panka vänner

Hur mycket satte du "totalt" från ditt egna konto då, 900 eller?

Hur mycket satte du "totalt" från ditt egna konto då, 900 eller?

Nä, en tusenlapp. Testade först att köpa lite snus osv. Sen ett köp på 900 och delbetalning efter det och sen köpte jag paysafecard för 900. Vilket funkade oçh gick att omvandla till delbetalning. Nu har jag typ 935kŕ kvar på kortet.

Så vill man ha ut cash är d paygoo eller paysafecard fysiskt som gäller

hade verkligen varit intressant om "betalo" skulle fungera med pfckortet, fick 5k kredit endast dock. om någon provat med betalo så hojta till :)

Testade detta idag.
Kortet kan ej användas för spel, finansiella tjänster (PayPal, skrill, revolut etc) eller vuxenleksaker av någon jävla anledning .

Nåväl, det funkar att köpa tex paygoo och paysafecard i fysisk butik iaf. Så är man desperat så funkar det.

Direkt efter köpet så kan du dela upp betalningen och pengarna är åter på kortet inom några sekunder.

Togs enbart en kreditupplysning på 10.000kr. Så det tas inte en upplysning varje gång du delar upp ett köp.

Mvh
Tack för info!

Enligt kundtjänst ska kortet funka hos betalo. Fick svar nyss.

men vet man innan man gör ett köp om man kommer att bli beviljad delbetalning av köpet?

Har man blivit beviljad 10.000 så måste väl allt över 800 gå? Som är inom deras regler då så Klart
Tack för svar :)
Jag kanske missuppfattade det men det var ngn här som skrev att hen inte blev beviljad avbetalning så däröfr tolkade jag som att man kan ansöka och få kortet men inte säkert att man får dela ett köp och delbetala.
Men du menar att han man blivit godkänd och fått kortet så är man även godkänd för delbetalning inom den kreditgränsen man fått?

Någon som har hunnit prova och delbetala och hur många månader fick ni delbetala?
Jag fick beviljat 5000 kr bara.

Kortet beviljas utan kreditprövning eftersom det är ett debitkort. Ansökan om delbetalning görs i appen efter att man har reggat sig och beställt kortet. Upplysning tas vis Creditsafe och ja, jag blev ej godkänd...

Tack för svar :)
Jag kanske missuppfattade det men det var ngn här som skrev att hen inte blev beviljad avbetalning så däröfr tolkade jag som att man kan ansöka och få kortet men inte säkert att man får dela ett köp och delbetala.
Men du menar att han man blivit godkänd och fått kortet så är man även godkänd för delbetalning inom den kreditgränsen man fått?

Kortet beviljas utan kreditprövning eftersom det är ett debitkort. Ansökan om delbetalning görs i appen efter att man har reggat sig och beställt kortet. Upplysning tas vis Creditsafe och ja, jag blev ej godkänd...
Hur kan de komma sig? Dåligt betyg på creditsafe?

Hade varit bättre om man fick veta om man blir beviljad delbetalning innan man söker kortet. Jag fick inte heller delbetala, har medel på Creditsafe. Men då vill jag inte ha kortet heller, vad ska jag med det till. Har skrivit i deras livechatt och frågat om de kan annullera kortet eftersom jag inte ser nyttan med det.

De svarade att om de raderar mitt konto så kommer jag inte kunna logga in i appen och att jag ska klippa kortet när jag fått det. Vad onödigt för dem men aja.

Har 8 anmärkningar kvar varav ett är utmätningsförsök. Men har dock högt betyg på creditsafe och fick beviljat

Jag har nu fått hem det fysiska kortet.
Aktiverat det.
Satt över/swishat 1000 kronor till kortet.

Men nu till problemet. Jag lyckades handla läsk för 45 spänn på det här kortet men när jag skulle prova handla PaySafe (i butiken alltså) så står det hela tiden transaktionen nekades?

Har alla fått upp fliken med delbetala? jag har den inte ens i appen. Inte för jag skulle gå igenom en kreditkoll iallafall men 😛

Jag har nu fått hem det fysiska kortet.
Aktiverat det.
Satt över/swishat 1000 kronor till kortet.

Men nu till problemet. Jag lyckades handla läsk för 45 spänn på det här kortet men när jag skulle prova handla PaySafe (i butiken alltså) så står det hela tiden transaktionen nekades?
Kan det inte vara så enkelt att dom inte tillåter det?

Det gick!
Fan vad skönt. 10.000 med creditsafe för en kostnad á typ 150-200 kronor i månaden upp till 6 månader.
Bättre blir det fan inte :D

Har du anmärkning eller dåligt betyg hos Creditsafe?

Det gick!
Fan vad skönt. 10.000 med creditsafe för en kostnad á typ 150-200 kronor i månaden upp till 6 månader.
Bättre blir det fan inte :D
Fick man tillbaka pengarna till det kortet eller?
Kan man sedan föra tillbaka dem till vanliga bankkontot?

Fick man tillbaka pengarna till det kortet eller?
Kan man sedan föra tillbaka dem till vanliga bankkontot?

Förde över 1000 kronor ifrån swish fick loss 11.000 kronor.

Gjorde som han oreggade användaren ovan skrev.

Om jag dock förstått det rätt så måste man sätta in 1000 kronor av sina pengar sen kan man nyttja 10.000.
Men "lånar" gör du dock 9.000 det bör vara max då.

Förde över 1000 kronor ifrån swish fick loss 11.000 kronor.

Gjorde som han oreggade användaren ovan skrev.

Hur fick du loss 11.000?
Jag känner mig jättetrög. Men man sätter en en viss summa, handlar ex paysafe, eller betalar en räkning via betalo, pengarna försvinner från kortet, därefter ser man köpen i appen och väljer delbetalning?
Typ man väljer ex att betala kreditkortsräkning via betalo, tar ut de sen och kör sen delbetalning på pcf?

Korrekt.
Men efter 10.000 nu, står det

Bilagor

• Screenshot_20200213_001815_com.getpfc.android.webp
    Screenshot_20200213_001815_com.getpfc.android.webp
    34.4 KB · Visningar: 453
Tjrnna om ja köper paysafe för 1000 kr kan ja delbetala denna 1000 kr , ser jag pengarna igen efter detta ?

Korrekt.

Jag känner mig helt dum i huvudet. Men kan nån ge mig en hyfsad guide hur jag får ut Max på detta. Jag har satt in 1000 på kortet. Finns det sätt så jag kan ha dessa pengar på kontot idag?

Jag känner mig helt dum i huvudet. Men kan nån ge mig en hyfsad guide hur jag får ut Max på detta. Jag har satt in 1000 på kortet. Finns det sätt så jag kan ha dessa pengar på kontot idag?

Du går in på Betalo. Väljer föra över till kontot. Går in i PFC-appen väljer delbetala. Vips 1000 kr är tillbaka.

får man tillbaka dessa pengarna till PFC kortet eller hur lyder det? eller sätter man in paysafe konto och sen tar ut pengarna o gör exakt samma sak hela tiden?
här måste man ju dubbla upp så man får 20 000 kr med dessa 10 000 kr man la

S
får man tillbaka dessa pengarna till PFC kortet eller hur lyder det? eller sätter man in paysafe konto och sen tar ut pengarna o gör exakt samma sak hela tiden?
här måste man ju dubbla upp så man får 20 000 kr med dessa 10 000 kr man la
Som jag förstår så behöver du inte sätta in mer än 1000kr, utan du repeterar samma sak om o om igen så fort tusenlappen kommer tillbaks på P.F.C.-kortet, då efter du valt att delbetala köpet som du har gjort på 1000kr... Upp till 10.000kr, förutsatt att du har fått kredit beviljad på 10.000kr. Du behöver alltså inte punga in 10.000kr för att få ut 10.000kr utan endast 1000kr.

Du går in på Betalo. Väljer föra över till kontot. Går in i PFC-appen väljer delbetala. Vips 1000 kr är tillbaka.
Haha fattade detta precis innan du svarade. Trodde inte man kunde köra Betalo direkt. Sorry. Ibland är man ju bara dum.

1. Hur lång tid tar det innan man kan använda lägg till köp..? Har fortfarande "hittade inga köp att delbetala" efter att ha betalt 1000kr via betalo

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp