Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

De vill ju tjäna pengar som alla företag men det KAN ju vara så att ju fler "kunder" de får höjjer de kraven beroende på hur stora krediter de själva har.
Absolut men höjer kravet ?? Jag har ju bevisat att jag betalar sen att de vill tjäna pengar kan jag köpa

Mmm de verka va fula fiskar! Jag har använt deras kredit betalat av i förrtid o allt. Nu får jag inte ens beställa kortet. Har bättre förutsättningar nu! De vill nog ha folk som betalar av enligt betalplan osv. Daypay blev jag spärrad pga samma sak. Sjukt!!!
Ja helt makalöst
Jag blev spärrad på daypay för flera år sedan ..med skäl att jag lånat upprepande gånger. Typ när dom kom ut med 1000 kr till och 1000 kr till under en månad
Alltid skött autogiro betalningen där
Men jag är permanent spärrad

De har la bytt från alektum till Svea så antar att Svea är hårdare med vilka krav man behöver ha? Vet inte om så är fallet men hatar allt som har med Svea att göra.

Är det fortfarande 10.000 dom har som max gräns på delbetalningar eller?

Absolut men höjer kravet ?? Jag har ju bevisat att jag betalar sen att de vill tjäna pengar kan jag köpa
Tänker om de har en begränsad summa att betala ut vill de kanske ha de med bäst förutsättning, men men man kan tydligt se i alla trådar mer eller mindre att många olika "produkter" här numera har väldigt varierande krav en del går ju ut med att de kräver olika bisnode vid olika tillfällen till exempel ibland läser man om folk som har riktig "skitekonomi" som får låna medan andra med skaplig till bra inte får.

Sen är det ju deras val tyvärr, inget vi kan göra nått åt.

En enklare dator kan de inte ta du måste kunna motivera varför du har en så dyr. (blir nog svårt om du inte jobbar profisionellt med den eller är med i nått nationellt gaminglag på proffs nivå typ

Har du pengarna "utanför systemet" köp en och gömm den men ha en gammal dator stående som ser inkopplad ut för kommer de rotar de väl inte runt i allt?

Jag mailade och detta svar fick jag :

Hej!

Tack för ditt mejl.

Det finns ingen generell kreditgräns, utan det är helt och hållet individuellt för varje kund. Vi kan därför dessvärre inte se ditt specifika köputrymme.

Men är det 10.000 som är max?

Jag har 10.000har precis betalat in några hundra skall se om saldot uppdaterat imorgon om nått av mina senaste köp dyker upp för möjlighet till avbetalning

Finns ju ingen "kredit" på det sättet. Man handlar ju alltid för det plussaldo man har och första gången måste du ju sätte in pengar.

Finns ju ingen "kredit" på det sättet. Man handlar ju alltid för det plussaldo man har och första gången måste du ju sätte in pengar.

Räcker väl med att sätta in en tusenlapp?

Tror inte det är någon som har mer än 10tusen. En vän till mig har 10k å han har den bästa upplysningen jag någonsin sett.

Jag har 10.000har precis betalat in några hundra skall se om saldot uppdaterat imorgon om nått av mina senaste köp dyker upp för möjlighet till avbetalning
Nu när mitt skuldsaldo justerats dök alla köp som jag inte valt delbetalning på upp. Och jag kunde göra om till avbett upp till 10000 igen

Jag har gjort flera köp på mellan 600-2000, men kunde bara delbetala första köpet. Sen hittar appen inga fler köp att delbetala. Nån mer som råkat ut för samma problem? Supporten är obefintlig tills måndag såklart.

Jag har gjort flera köp på mellan 600-2000, men kunde bara delbetala första köpet. Sen hittar appen inga fler köp att delbetala. Nån mer som råkat ut för samma problem? Supporten är obefintlig tills måndag såklart.

Du har kanske nått deras nya "Limit"?

Jag hade köp under delbetala köp men idag var dom borta och det står också att appen hittar inga mera köp men det ska finnas, kanske blivit något tillfälligt fel?

Du har kanske nått deras nya "Limit"?
Tänkte det men tro rja har mer än 1900 kr i limit, el 2500 då inte mitt andra lägsta köp på 600 går att delbetala(el ens syns), och som Blenda säger så "hittar inte appen" några köp. Köpen borde ju synas ändå för innan man skall försöka delbetala ett. Har för mig det var så här sist oxå förra månan men att plötsligt så kom gamla köp fram. Tror det är en bug men ändå irriterande

Finns det någonstans i appen där man kan se vad som är ens maxlimit för delbetalning?

Nu välkomnar vi 2021 med öppna armar och ser fram emot att få dela med oss av ännu fler spännande funktioner som förenklar din vardagsekonomi. Till exempel kommer vi äntligen att lansera Flexkredit som gör att du inte behöver fundera på om du har pengar på kortet, och Duo som förenklar för alla som vill dela vissa bitar av sin ekonomi med någon annan. Håll utkik i appen!

Okej.

Nu behöver jag VERKLIGEN hjälp. Jag har (tidigare iallafall) haft en total limit på 10.000 så jag utgår ifrån att jag fortfarande har det.
Total skuld nu är 2833 kronor. Dvs det finns ca 7200 kronor kvar.

Kan jag få steg för steg hur jag nu får "loss" dessa pengar. Jag vill inte göra det via en spelsida och undviker gärna Paypal om möjligt. Betalo kanske funkar fortfarande?

Okej.

Nu behöver jag VERKLIGEN hjälp. Jag har (tidigare iallafall) haft en total limit på 10.000 så jag utgår ifrån att jag fortfarande har det.

Kan jag få steg för steg hur jag nu får "loss" dessa pengar. Jag vill inte göra det via en spelsida och undviker gärna Paypal om möjligt. Betalo kanske funkar fortfarande?

brukar köpa från komplett.se regga ett konto där köp något på delbetalning går det ej igånom gå in på din profil på komplett och tryck ångra köpa pengar tbx direkt

Okej.

Ladda Paygoo kortet på Pressbyrån bara, 1500 kr åt gången.

Nu har jag laddat PFC med 1600. Nu köper jag PayGoo tar ut pengarna väljer delbetala köp?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp