Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Kan tekniskt sett rapportera det tror att det inte ta uc. Men svårt att se att dem gör det.
Hur långt efter är du med betalningen
Fick att det var tvungen att betalas idag senast den 16 juni, men när jag loggar in så står det att den redan är uppsagd. Men i mailet jag fick den 11 juni stod det att betalningen skulle ske senast den 16, då anser ju jag att jag har hela dagen på mig?! Det var för april och maj, vet inte om juni är på lagt nu också...

Fick att det var tvungen att betalas idag senast den 16 juni, men när jag loggar in så står det att den redan är uppsagd. Men i mailet jag fick den 11 juni stod det att betalningen skulle ske senast den 16, då anser ju jag att jag har hela dagen på mig?! Det var för april och maj, vet inte om juni är på lagt nu också...
Flexen är sista dagen den 15 för varje månad så blir 3 månader då.
Ja står det 16 tycker jag du ska ha chans att lösa idag med ändå

Flexen är sista dagen den 15 för varje månad så blir 3 månader då.
Ja står det 16 tycker jag du ska ha chans att lösa idag med ändå
Ja det tycker jag också...sen brukar det väl vanligtvis vara att man får en uppsägningstid på lite längre än 1 vecka eller är det olika?
Får avvakta och se om kundtjänst svarar...

Man skulle betala INNAN den 16 tydligen. Men nu får jag (min man) ett uppsägningssbrev och har då 28 dagar på sig att betala annars går det till inkasso. Jag tolkade även deras svar att dom inte rapporterar missbrukad kredit.

Nån som vet om man får behålla krediten efter att den varit en sväng hos inkasso?

Nu har jag "0" använt på delbetalningen (hade 10.000 där tidigare) och flexkrediten använd till 9999 kr.

Så för att återigen börja delbetala hur fan går jag till väga, swishar in 1500 så flexlimiten är 8500 och den delbetalar något köp för 1500 right?

Nu har jag "0" använt på delbetalningen (hade 10.000 där tidigare) och flexkrediten använd till 9999 kr.

Så för att återigen börja delbetala hur fan går jag till väga, swishar in 1500 så flexlimiten är 8500 och den delbetalar något köp för 1500 right?
Ska vara så ja

Ja precis. Kan någon köra en genomgång, försökt hänga med i tråden men allting är så oklart och P.F.C. verkar ha ändrat upplägg lite. Man måste alltså sätta in pengar på P.F.C.? Själva grejen är att jag har väldigt knapert nu.

Egentligen ska du inte behöva swisha in 1500kr. Ligger krediten på -9999kr och delbetalningen är på 0. Ska du kunna gå in direkt på delbetalningen och tryck ”välj köp” där kommer de köpen upp du gjort inom de närmsta 90 dagarna. Sen är de bara välja att delbetala dom direkt.
Dock är det ju en förutsättning att du har använt krediten de senaste 90 dagarna så det finns något köp att delbetala :)

Ja precis. Kan någon köra en genomgång, försökt hänga med i tråden men allting är så oklart och P.F.C. verkar ha ändrat upplägg lite. Man måste alltså sätta in pengar på P.F.C.? Själva grejen är att jag har väldigt knapert nu.
Du behöver inte sätta in några pengar om du har tillgång till flexkrediten. Då är det bara handla :)

Du behöver inte sätta in några pengar om du har tillgång till flexkrediten. Då är det bara handla :)
Tack för svar! Har tyvärr inte tillgång till flexkrediten, jag provade att ansöka där men systemet sa att jag behövde använda mitt P.F.C.-kort mer innan jag kunde få ta del av det.

Tack för svar! Har tyvärr inte tillgång till flexkrediten, jag provade att ansöka där men systemet sa att jag behövde använda mitt P.F.C.-kort mer innan jag kunde få ta del av det.
Jag förstår, stog samma för min make. Men han swishade in 100 kr och köpte nått på sitt steam konto för den 100 lappen sen kunde han ansöka.

Får testa! Behöver dock alla pengar jag har just nu haha. Riktigt jobbig månad detta :(
Förstår, men annars kanske du kan testa och utöka Holm, o får du dom pengarna så använd nån 100 lapp till P.F.C. o handla för o sen ansök om kredit ? :axelryck:
Kanske inte världens bästa lösning, men vad gör man inte i kniviga situationer.

Förstår, men annars kanske du kan testa och utöka Holm, o får du dom pengarna så använd nån 100 lapp till P.F.C. o handla för o sen ansök om kredit ? :axelryck:
Kanske inte världens bästa lösning, men vad gör man inte i kniviga situationer.
Jepp, provade. Blev tyvärr inte beviljat. La in 50 kr på kortet vad jag nu ska med det till haha :)

Så...satte in 50 kronor sen 50 kronor. Blev beviljad 5000. Hur får jag ut de pengarna? Och vart ser jag de pengarna på kontot?

Så...satte in 50 kronor sen 50 kronor. Blev beviljad 5000. Hur får jag ut de pengarna? Och vart ser jag de pengarna på kontot?
Får inte ut dem. Du kan handla på 5000 med kortet för vanliga köp så kör du minus på kontot bara.
Paysafe går förvisso att köpa om du ska ha ut kontanter

Gött, vet inte om du kan få ut penarna till ditt eget konto dock, men du kan handla för kortet överallt.
Jag har det som mitt buffertkonto där jag swishar in pengar varje månad, och behöver vi nått som råkar dra iväg i kostnad är det skönt o veta att jag har ytterligare 5000kr på krediten att kunna använda.

Förstår dock inte riktigt grejen. Känns som att jag ska sätta in pengar som jag senare kan ta ut igen? Vad tjänar jag på det? Känner mig helt lost. Har iallafall 5000 att använda. Hur kan det inte vara ett kreditkort när man ändå får en kredit och kan handla för det??

Förstår dock inte riktigt grejen. Känns som att jag ska sätta in pengar som jag senare kan ta ut igen? Vad tjänar jag på det? Känner mig helt lost. Har iallafall 5000 att använda. Hur kan det inte vara ett kreditkort när man ändå får en kredit och kan handla för det??
Det var lite så innan flexkrediten kom. Lämnar ett exempel här:
Du swishar in 5000kr på pfc, går sedan till elgiganten o köper en dammsugare för 5000kr på pfc kortet. Du har alltså använt dina 5000kr du swishade in. I delbetalningsfunktionen kan man då delbetala köpet man gjort över 300kr. Du väljer då att delbetala de köpet och då får du tillbaka dom 5000kr du swishade in och dessa kan du ta ut till ditt konto igen.. = du har köpt en dammsugare på avbetalning på ett "kreditkort".

Det var lite så innan flexkrediten kom. Lämnar ett exempel här:
Du swishar in 5000kr på pfc, går sedan till elgiganten o köper en dammsugare för 5000kr på pfc kortet. Du har alltså använt dina 5000kr du swishade in. I delbetalningsfunktionen kan man då delbetala köpet man gjort över 300kr. Du väljer då att delbetala de köpet och då får du tillbaka dom 5000kr du swishade in och dessa kan du ta ut till ditt konto igen.. = du har köpt en dammsugare på avbetalning på ett "kreditkort".
Då är jag helt med. Blir ju lite som att man får tillbaka sina pengar men att man knappt betalar något för stunden för något som exempelvis skulle kostat 5000. Men flexkrediten går det inte att köpa något för för att sedan ångra och återbetala va? För isåfall hade man ju kunnat få ut de pengarna på samma sätt...
Fattar inte riktigt skillnaden mellan det vanliga konceptet dock med P.F.C. och flexkrediten. Är det bara så enkelt att flexkrediten så slipper du swisha in pengar själv?

Senast ändrad:
Då är jag helt med. Blir ju lite som att man får tillbaka sina pengar men att man knappt betalar något för stunden för något som exempelvis skulle kostat 5000. Men flexkrediten går det inte att köpa något för för att sedan ångra och återbetala va? För isåfall hade man ju kunnat få ut de pengarna på samma sätt...
Fattar inte riktigt skillnaden mellan det vanliga konceptet dock med P.F.C. och flexkrediten. Är det bara så enkelt att flexkrediten så slipper du swisha in pengar själv?
Ja exakt! :)

nä de går inte med flexen.. den går endast o handla minus typ och sen betala tillbaka.. som vilket kreditkort som helst egentligen

om du köper paysafecard för 10k sen väljer att dela upp. Sen föra över dessa till sitt konto ?

Är det några typ av köp som inte går? Okej kanske porrssjter och spelsajter 😛 och sånt men är det något annat som inte går. Kan jag gå in på Systembolaget exempelvis och handla för detta kort?

Är det några typ av köp som inte går? Okej kanske porrssjter och spelsajter 😛 och sånt men är det något annat som inte går. Kan jag gå in på Systembolaget exempelvis och handla för detta kort?
Ja det ska du kunna göra :)
Jag har aldrig varit med om att kortet blir nekat, då har vi handlat på många ställen. Dock inte Systembolaget tyvärr :facejoy:

Ja det funkar precis överallt utom till spel då.
Systemet går utmärkt ;)

Kortet får inte användas för spel, vuxenunderhållning eller för transaktioner som direkt kan omvandlas till kontanter som postanvisning, resecheckar, pengaöverföringstjänster osv.

Haha blev bara så nyfiken på vad som menas med vuxenunderhållning? Haha är det vad jag tror? Dvs p*rr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp