Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Du måste ha Skrill-appen. Ladda ner den. Skapa ett konto. Sedan kan du välja hur du vill sätta in pengar på ditt Skrill-konto. Då väljer du kort. Sätt över med pfc kortet. pengarna kommer in direkt.

Tänkte mer att det står att jag ska öppna P.F.C appen och verifiera köpet där. Skrill har jag verifierat sen länge. Behöver jag aktivera kortet i P.F.C appen nu eller vänta med det tills jag får det fysiskakortet hemskickat?

Tänkte mer att det står att jag ska öppna P.F.C appen och verifiera köpet där. Skrill har jag verifierat sen länge. Behöver jag aktivera kortet i P.F.C appen nu eller vänta med det tills jag får det fysiskakortet hemskickat?
Nej du verifierar i din bank id app. Öppna ditt mobila bank id och signera.

Okej insättningen misslyckades ? Har dock inte aktiverat mitt digitala kort vilket man kanske måste göra ?
Vet du eller någon annan hur man gör då man inte haft en fysiskt kort tidigare. Kommer säkert ta några dagar att få det hem .

Gick det o överföra till betalo sen bankkonto ? Pfc äger ju den oxå tänker jag

Funkade för mig med Betalo vid lunchtid idag. Betalningen är skickad och ska sitta på mitt bankkonto imorgon (körde 2500 kr).

Jag satt in direkt med MasterCard nu och jag kunde ta ut direkt till bankkonto. Kräver nog att kontot ä verifierat vilket mitt är sedan ett tag tillbaks
Hur gjorde du ? Vilket mastercard?
Själva PFC kortet? Förde du över pengar från det

Det går alltså inte att delbetala den här flexkrediten? Någon som vet? Känns meningslöst då.

Blir lite skrämd . Är det NÅGON som faktiskt läst avtalet ?? Verkar inte så

Enligt flexkredits SEKKI:
Avbetalningar och, i förekommande fall, i vilken ordning dessa ska fördelas
Om den nyttjade krediten (negativt saldo) per Aviseringsdagen är under 50 kr, ska hela den nyttjade krediten återbetalas. Om den nyttjade krediten är 50 kr eller högre per Aviseringsdagen ska Kredittagaren amortera 6 % av den nyttjade krediten per Aviseringsdagen, dock alltid minst 50 kr.
Upplupen ränta kapitaliseras (tilläggs på kapitalbeloppet) månatligen och debiteras automatiskt ditt P.F.C.-saldo.
Avräkningar sker i följande ordning: räntor, kostnader och därefter kapitalbeloppet.
Det totala belopp som du ska betala
Vid fullt utnyttjad kredit om 10 000 kr som återbetalas över 12 månader blir totalt belopp att betala 10 600 kr.

Enligt flexkredits SEKKI:
Avbetalningar och, i förekommande fall, i vilken ordning dessa ska fördelas
Om den nyttjade krediten (negativt saldo) per Aviseringsdagen är under 50 kr, ska hela den nyttjade krediten återbetalas. Om den nyttjade krediten är 50 kr eller högre per Aviseringsdagen ska Kredittagaren amortera 6 % av den nyttjade krediten per Aviseringsdagen, dock alltid minst 50 kr.
Upplupen ränta kapitaliseras (tilläggs på kapitalbeloppet) månatligen och debiteras automatiskt ditt P.F.C.-saldo.
Avräkningar sker i följande ordning: räntor, kostnader och därefter kapitalbeloppet.
Det totala belopp som du ska betala
Vid fullt utnyttjad kredit om 10 000 kr som återbetalas över 12 månader blir totalt belopp att betala 10 600 kr.

Förhållandevis billig kredit :)

När man inte är sen med några betalningar var det inga konstigheter traska in hos seven eleven och köpa Paygoo för 2.000

Provade bara 2K återkommer hur det gick med resten.

När man inte är sen med några betalningar var det inga konstigheter traska in hos seven eleven och köpa Paygoo för 2.000

Provade bara 2K återkommer hur det gick med resten.

Jag la till detta på betalo och förde över 2000 till mitt bankkonto. Det står minus nu i alls fall i appen på PFC

Jag la till detta på betalo och förde över 2000 till mitt bankkonto. Det står minus nu i alls fall i appen på PFC

Yes, samma här. Minus 10 papp totalt. Gjorde ett par olika överföringar via Betalo. Smidigt!

Bilagor

• Screenshot_20210113_184127_se.betalo.androidapp.webp
    Screenshot_20210113_184127_se.betalo.androidapp.webp
    44.1 KB · Visningar: 254
Jaså märkligt. Jag lade in kortet på betalo och gjorde en överföring till mitt konto på banken. Gick lätt .undra vad du har för tokigt då
Sen testade jag köpa en grej online för 300 kr gick också. Blev du beviljad 10000 idag

Någon som vet om man får samma gräns när man betalat av hos inkasso?

Skönt, 10.000 loss utan UC!

Jag hade faktiskt ett inkasso ärende men blev beviljad 10000 på flexkredit

Jag menar inte flexkrediten utan det vanliga lånet, har 10k gräns där och hoppas man kan använda den så fort inkasso är avbetalt. Någon som vet?

Jag menar inte flexkrediten utan det vanliga lånet, har 10k gräns där och hoppas man kan använda den så fort inkasso är avbetalt. Någon som vet?

Ja, det är bara att köra på igen när du betalat inkasso. Funkade iallafall för mig under 2020.

Gick betalo igenom sen?
Hur lång tid tar det att få ut till konto från betalo förresten?
Fundera om jag ska köra på det med men 10.000 "buffert" att handla för är bra med alltså
Mitt står att det är ok i alla fall i appen betalo så får väl se om pengar kommer i morgon

Mitt står att det är ok i alla fall i appen betalo så får väl se om pengar kommer i morgon
Okej tack, går så snabbt alltså!
La till klarnas kort som jag fick idag men deras jävla utrymme hade ju sänks utan anledning så i valet eller kvalet om jag ska vänta tills klarnas höjs istället. Men skönt att pfc funkar iallafall:) / Borg

Verkar som om man använder deras vanliga delbetalningar och ligger 10k back på Flexikredit så måste man betala alla 10k+vanliga delbetalning vid återbetalningarna.

Stämmer detta?

Och eftersom varje missad delbetalning skickas till inkasso så kan det bli väldigt dyrt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp