- Meddelanden
- 2 800
- Mottagna reaktioner
- 1 253
- Poäng
- 1 027
Jag tror du fått svar på de frågor du hade.
Du som verkar veta hur använder jag flexkrediten ? Nu när jag har 4600kr igen betyder det att jag kan göra köp för den summan på P.F.C. kortet ??
- Meddelanden
- 2 055
- Mottagna reaktioner
- 312
- Poäng
- 577
Ja jag tror det . Bara en fråga till om jag köper ett busskort kan jag få delbetala det köpet och pengarna blir tillgängliga igen på krediten eller hur funkar det ?Jag tror du fått svar på de frågor du hade.
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 388
- Poäng
- 1 057
Ja det kan du om du har tillgång till delbetalnings funktion. Är 2 separata man måste söka båda två.Ja jag tror det . Bara en fråga till om jag köper ett busskort kan jag få delbetala det köpet och pengarna blir tillgängliga igen på krediten eller hur funkar det ?
Vet du inte om du har det skriv till kundtjänst och fråga/ fråga hur du söker
.
- Meddelanden
- 2 055
- Mottagna reaktioner
- 312
- Poäng
- 577
Köpte busskort valde delbetala ( dock gick det bara 6 mån men ändå bra ,ca 180kr per månad och så stod det sen vi har satt in 950kr på ditt kort så alltså har jag igen 5000kr att utnyttja ?
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 388
- Poäng
- 1 057
JaKöpte busskort valde delbetala ( dock gick det bara 6 mån men ändå bra ,ca 180kr per månad och så stod det sen vi har satt in 950kr på ditt kort så alltså har jag igen 5000kr att utnyttja ?
- Meddelanden
- 2 055
- Mottagna reaktioner
- 312
- Poäng
- 577
Alltså kan jag med min flexkredit på 5000 kr utnyttja dubbelt dvs 10000kr ? Med tanke på att allt sätta tillbaka på kortet eller ? Som busskortet igår 950kr sattes ju tillbaka
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 388
- Poäng
- 1 057
Ja har du 5000 i gräns på delbetalningar så jaAlltså kan jag med min flexkredit på 5000 kr utnyttja dubbelt dvs 10000kr ? Med tanke på att allt sätta tillbaka på kortet eller ? Som busskortet igår 950kr sattes ju tillbaka
Ä
Är jag godkänd?
Gäst
Poäng: 0
Laddade ner appen precis, försökte ansöka om flexkredit direkt men blev nekad efter kreditupplysning, inte helt oväntat.
Tryckte sedan på delbetalning och en ny kreditupplysningen gjordes, fick då grattis du kan nu delbetala.
Hur mycket kan jag delbetala?
Kan jag sätta in 5000 kr på detta kontot, åka till pressbyrån och köpa paysafecard-kvitton och sedan gå in på PFC kontot igen, välja delbetala det köpet och har då saldo på 5000 kr att leka med igen i appen? Och kan då åka köpa 5000 kr till i paysafe?
Tryckte sedan på delbetalning och en ny kreditupplysningen gjordes, fick då grattis du kan nu delbetala.
Kan jag sätta in 5000 kr på detta kontot, åka till pressbyrån och köpa paysafecard-kvitton och sedan gå in på PFC kontot igen, välja delbetala det köpet och har då saldo på 5000 kr att leka med igen i appen? Och kan då åka köpa 5000 kr till i paysafe?
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 388
- Poäng
- 1 057
Om du har så mkt i gräns så ja. Vet att det finns 5000 och 10000 vet inte om det finns mindre med.Laddade ner appen precis, försökte ansöka om flexkredit direkt men blev nekad efter kreditupplysning, inte helt oväntat.
Men ja du kan sätta in 5000 sen delbetala och få tillbaka dem.
Har du bara 5000 i gräns kan du föra tillbaka dem 5000 till ditt vanliga konto igen om du vill, har du 10.000 kan du göra samma vända en gång till
F
funderandes
Gäst
Tack för svar! Hur ser jag hur hög gräns jag har för delbetalningar?
Inte gjort insättning ännu.
Och hur kommer det sig att jag först blev nekad flexkredit vid kreditupplysning men blev godkänd för delbetalning?
Och hur kommer det sig att jag först blev nekad flexkredit vid kreditupplysning men blev godkänd för delbetalning?
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 388
- Poäng
- 1 057
Vet inte riktigt från början kom det upp när man sökte hur mkt man fick men verkar inte vara så längre så får nog fråga kundservice där..Tack för svar! Hur ser jag hur hög gräns jag har för delbetalningar?
Samma gäller fråga två fråga kundservice

- Meddelanden
- 294
- Mottagna reaktioner
- 35
- Poäng
- 157
Hej
Går det att sätta in med paysafecard på neteller eller skrill för att sen ta ut direkt till bankkonto ?
Jag är spärrad på spelpaus så kan inte sätta in med paysafecard på spelsidor
Eller det kanske är paygoo man köper ? Fungerar det som ett kreditkort sen eller hur funkar det?
Går det att sätta in med paysafecard på neteller eller skrill för att sen ta ut direkt till bankkonto ?
Jag är spärrad på spelpaus så kan inte sätta in med paysafecard på spelsidor
Eller det kanske är paygoo man köper ? Fungerar det som ett kreditkort sen eller hur funkar det?
Senast ändrad:
F
funderandes
Gäst
Fick svar av kundtjänst nu, tydligen bara beviljad 2500 i delbetalning....
Är jag ensam om detta? Verkar som dom flesta blivit beviljade 10.000 med några stackare som bara fått 5000...
Är jag ensam om detta? Verkar som dom flesta blivit beviljade 10.000 med några stackare som bara fått 5000...
- Meddelanden
- 883
- Mottagna reaktioner
- 419
- Poäng
- 537
Jag har 10.000Fick svar av kundtjänst nu, tydligen bara beviljad 2500 i delbetalning....
- Meddelanden
- 294
- Mottagna reaktioner
- 35
- Poäng
- 157
Vad vinner man på att välja delbetalning på köp gjorda med förxkrediten. Ser att det blir mycket dyrare istället för att bara på betala pdf fakturan för flexktediten istället? Kan man få ut pengar i kontanter om jag väljer att delbetala mina köp över 300 kr istället?Fick svar av kundtjänst nu, tydligen bara beviljad 2500 i delbetalning....
- Meddelanden
- 1 410
- Mottagna reaktioner
- 1 005
- Poäng
- 837
Fick 5k flexkredit, fungerar kortet i alla vanliga affärer, typ ica, bolaget, pressbyrån m.m? Pinsamt att stå där med varor och kortet inte fungerar.
Har använt mitt utan problem på Coop, resturang, frisören, kafé, kiosker iallafall. Har alltid med mig back-up men än sålänge inga problem.
- Meddelanden
- 1 583
- Mottagna reaktioner
- 542
- Poäng
- 627
Nån som köpt nåt på elgiganten nyligen?
Man måste väl kunna köpa online och betala för att sen välja att hämta i butik? Väl i butiken kan man väl lämna tillbaka varan direkt och få pengar på vilket kort som man vill?
Nån som vet att detta fortfarande funkar?
Man måste väl kunna köpa online och betala för att sen välja att hämta i butik? Väl i butiken kan man väl lämna tillbaka varan direkt och få pengar på vilket kort som man vill?
Nån som vet att detta fortfarande funkar?
- Meddelanden
- 214
- Mottagna reaktioner
- 55
- Poäng
- 177
Vad är skillnaden mellan paygoo och paysafecard ? Vad är smidigast att ha och göra med ?
F
funderandes
Gäst
Har nu försökt använda kortet (online) på paysafe hemsida, revolut, cryptosidor, dundle...inget funkar. Detta är ju menat som ett kort för att handla på HM osv.
Får nog vänta tills det fysiska kortet kommer så får man gå till pressbyrån och köpa paysafe där. Det går att delbetala det köpet va?
Eller någon som hittat någon sida online som fortfarande funkar? Skrill går bort för mig.
Får nog vänta tills det fysiska kortet kommer så får man gå till pressbyrån och köpa paysafe där. Det går att delbetala det köpet va?
Eller någon som hittat någon sida online som fortfarande funkar? Skrill går bort för mig.
K
Kallekorv
Gäst
Letar också efter ett sätt att utnyttja min kredit innan det fysiska kortet kommit. Som du säger fungerar ej ovanstående, även om Dundle påstår att de själva har problem med betalningar med kreditkort för tillfället.
Något annat?
Något annat?
- Meddelanden
- 214
- Mottagna reaktioner
- 55
- Poäng
- 177
Letar också efter ett sätt att utnyttja min kredit innan det fysiska kortet kommit. Som du säger fungerar ej ovanstående, även om Dundle påstår att de själva har problem med betalningar med kreditkort för tillfället.
Vad är dundle?
Något annat?
- Meddelanden
- 2 055
- Mottagna reaktioner
- 312
- Poäng
- 577
Hej igen . En sak jag undrar över med flexkrediten är ja jag har valt delbetalning på köp för 3500kr. Så påJa du kan handla med flexkrediten. Låt oss säga att du handlar ett busskort för 1000kr då kommer ditt saldo stå på -1261.
Flexkrediten står att jag fortfarande har typ 4500kr kvar . Men på den där runda cirkeln står att jag utnyttjar 3500kr men nån sa här att man kan handla för 10.000kr på flex fast min limit är 5000kr eftersom allt sätta tillbaka på kortet . Men stämmer verkligen det ? På cirkeln räknar den ju ändå att jag använt 3500kr???
- Meddelanden
- 3 405
- Mottagna reaktioner
- 3 466
- Poäng
- 1 957
Andrea, försök inte blanda ihop flexkrediten och delbetalningen.Hej igen . En sak jag undrar över med flexkrediten är ja jag har valt delbetalning på köp för 3500kr. Så på
Flexkrediten står att jag fortfarande har typ 4500kr kvar . Men på den där runda cirkeln står att jag utnyttjar 3500kr men nån sa här att man kan handla för 10.000kr på flex fast min limit är 5000kr eftersom allt sätta tillbaka på kortet . Men stämmer verkligen det ? På cirkeln räknar den ju ändå att jag använt 3500kr???
Om du har 5000kr i delbetalning, kan du sätta in 5000kr på kortet. Handla för dessa 5000kr och sedan välja att delbetala köpet. Då får du tillbaka pengarna på kortet och kan ta tillbaka dom till ditt vanliga bankkonto igen = utnyttjat 5000kr på delbetalning.
Då är saldot på 0kr igen, och har du då 5000kr i flexkredit så kan du använda kortet att handla för trots att saldot står på 0kr.. när du då handlat någonting så står saldot på minus.
Den runda du ser i mitten är allt du handlar för, oavsett om du delbetalar köpet eller använder flexkrediten. Den räknar allt du handlar för med kortet helt enkelt.
- Meddelanden
- 2 055
- Mottagna reaktioner
- 312
- Poäng
- 577
Vet inte varför jag inte greppar det här . Haha . Jag har inte satt in nåt på kortet utan använder bara flexkrediten . Då kan jag alltså handla för 10.000kr eftersom de första 5 nollats av delbetalning ?Andrea, försök inte blanda ihop flexkrediten och delbetalningen.
Om du har 5000kr i delbetalning, kan du sätta in 5000kr på kortet. Handla för dessa 5000kr och sedan välja att delbetala köpet. Då får du tillbaka pengarna på kortet och kan ta tillbaka dom till ditt vanliga bankkonto igen = utnyttjat 5000kr på delbetalning.
Då är saldot på 0kr igen, och har du då 5000kr i flexkredit så kan du använda kortet att handla för trots att saldot står på 0kr.. när du då handlat någonting så står saldot på minus.
Den runda du ser i mitten är allt du handlar för, oavsett om du delbetalar köpet eller använder flexkrediten. Den räknar allt du handlar för med kortet helt enkelt.
- Meddelanden
- 3 405
- Mottagna reaktioner
- 3 466
- Poäng
- 1 957
Om du använder flexkrediten först så står ju kontot på minus.Vet inte varför jag inte greppar det här . Haha . Jag har inte satt in nåt på kortet utan använder bara flexkrediten . Då kan jag alltså handla för 10.000kr eftersom de första 5 nollats av delbetalning ?
Dem köpen kan du också använda att delbetala i delbetalningsfunktionen. Då får du tillbaka pengarna till kortet och du ligger inte på minus längre.
Så ja, som du säger kan du utnyttja 10.000kr om du har 5000kr delbetalning plus 5000kr kredit.
Värt att tänka på att delbetalningen och flexkrediten ska återbetalas på 2 olika sätt...
Och vill du betala delbetalningen via kortet måste du först sätta in pengar så krediten blir 0kr och sen de extra för att kunna betala delbetalningsräkningen. Annars får du kolla på delbetalningen och klicka på respektive köp för att få upp fakturan i pdf och betala den så.
F
funderandes
Gäst
Något annat?
Lyckats hitta någon som funkar utan fysiska kortet?
Helst så man får ut paysafe eller krypto och att det godkänns som köp för delbetalning.
- Meddelanden
- 98
- Mottagna reaktioner
- 56
- Poäng
- 167
När måste man betala den "stora" krediten? Måste man betala hela på en gång?
Tror det är minimum 6% av förbrukad kredit som ska betalas varje månad. Inte helt 100 på detta så dubbelkolla gärna PFCs info.
- Meddelanden
- 3 104
- Mottagna reaktioner
- 1 388
- Poäng
- 1 057
Gå in på flexen så står en faktura i PDF därNär måste man betala den "stora" krediten? Måste man betala hela på en gång?
Har nu försökt använda kortet (online) på paysafe hemsida, revolut, cryptosidor, dundle...inget funkar. Detta är ju menat som ett kort för att handla på HM osv.
Testat etoro? Har för mig t.ex Holm Bank fungerar där.
- Meddelanden
- 1 905
- Mottagna reaktioner
- 164
- Poäng
- 417
Ditt digitala kort ligger i appen under fliken "ditt kort"Lyckats hitta någon som funkar utan fysiska kortet?
Helst så man får ut paysafe eller krypto och att det godkänns som köp för delbetalning.
F
funderandes
Gäst
Testat etoro? Har för mig t.ex Holm Bank fungerar där.
Testat etoro också. Ingen av dessa funkar.
Får helt enkelt vänta in det fysiska kortet, bör komma nu i veckan.
Någon som kan bekräfta att köp i pressbyrån (paysafe) går att delbetala?
N
Någonsomvet
Gäst
Jag förstår inte... Jag har blivit beviljad 10k i flex men jag kan inte köpa något online. Har provat beställt kläder/skor men ikke. Någon som har svar? Behöver man få hem det fysiska kortet även för köp online?
- Meddelanden
- 1 905
- Mottagna reaktioner
- 164
- Poäng
- 417
Nej det ska du inte behövaJag förstår inte... Jag har blivit beviljad 10k i flex men jag kan inte köpa något online. Har provat beställt kläder/skor men ikke. Någon som har svar? Behöver man få hem det fysiska kortet även för köp online?
Du har det online under fliken mitt kort
Där finns alla uppgifter
- Meddelanden
- 1 410
- Mottagna reaktioner
- 1 005
- Poäng
- 837
Skulle använda pin-kod idag för första gången (alltid blippat men den ville inte idag) och slutade med att hela terminalen låste sig helt i en kvart.. var lite pinsamt men hade som tur var andra kort med mig. Troligen något strul på kortterminalen men frisören sa att bara stod att den väntade på godkännelse från kortleverantör.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.