Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kredit som "Betalkoll" via PFC - Tar UC!

Och om jag fattar rätt, så innebär det att jag kan nyttja min flexkredit upp till 10000kr för att nästa månad måste betala hela beloppet plus räntan?
Nee. Jag betalar ca 600 per månad, varav 60 kr är ränta. Detta på beviljade 10K i flexkredit.

Men undrar fortfarande hur deras flexkredit fungerar?!
Har sett på deras sida att delbetalning är stängt tillsvidare men är det samma som att ha en nyttjad kredit som jag inte återbetalar allt på nästkommande månad?

någon som prövat efter att dem tagit bort delbetalning?

Någon som vet om man kan använda P.F.C. kortet efter inkasso?

Inget sätt som det går att få ut i cash på?
Vi har annars en idé. Sambon fick 10 000 beviljat i Flexkrediten. Hennes väska är inlämnad hos pantbank för ett värde av 8500 cirka. Vi funderar på att lösa ut väskan för att sedan lösa in den igen och då har ju 8500 dragits från kortet men så fort vi lämnar in den igen får vi ju 8500 i handen.
Om det är samma pantbank kanske de har någon regel att man måste vänta ex antal dagar/veckor/månader innan man kan lösa in samma föremål igen exempelvis. Men då tar vi väl en annan pantbank.

Senast ändrad:
Frågan är om inte PFC snart dyker upp på UC med tanke på att dom tar UC numera...

Ändrade nu!

Ok ska klippa det kortet nu . Allt med det var en dålig deal from the besinning .

Betyder detta att dom även rapporterar till UC? Dvs missbrukad kredit mm
Står i deras avtal att dem kan göra det redan innan när dem tog creditsafe, jag fick det inte då dock men är kanske större chans nu

Går det att övertrassera kortet?
Systemet är väl väldigt bra på att känna av om man nyttjat hela krediten?
Tänkte annars köra en ”fuling” och betala in allt det vid löning. Men har för mig att jag testade förut med bara 100 kr men att köpet blev nekat?

Går det att övertrassera kortet?
Systemet är väl väldigt bra på att känna av om man nyttjat hela krediten?
Tänkte annars köra en ”fuling” och betala in allt det vid löning. Men har för mig att jag testade förut med bara 100 kr men att köpet blev nekat?
Går inte. Vet jag råkade ta makens kort av misstag när jag handla och han hade inte tillräckligt utrymme så de blev nekat.

Jag ligger minus 7800 på flex, behöver jag betala de nu eller kan man låta de ligga minus hur länge man vill ?

Jag ligger minus 7800 på flex, behöver jag betala de nu eller kan man låta de ligga minus hur länge man vill ?

Krediten alltså? Gå in på Flex Kredit i appen så ser du om du har faktura att betala.

Har knappt 4k utnyttjat och minimum för mig att betala brukar hamna på kring 150-200kr.

Hjälp, Hur får jag ut min kredit idag smidigast?

6975A21A-E76A-4F91-BD62-C4DBE17D4356.webp

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp