- Meddelanden
- 174
- Mottagna reaktioner
- 55
- Poäng
- 177
. Man måste ha "minupplysning" eller titta i kivra dit alla omfrågekopior skickas så ser du iallafall vad du hade för score när företaget ifråga tog kreditupplysning.Kort och gott så struntar de flesta kreditgivare i vilket betalningsutrymme man har, riskprognosen betyder mer oavsett upplysningsföretag, det är i varje fall min erfarenhet.För jag vet ju vad jag har i lön, vad jag har i lån och dylikt.
Jag behöver inte en upplysning som berättar det. Men uppenbarligen tar ovan nämnda aktörer hänsyn till någonting jag missar. Vad det är vet jag faktiskt inte...
Håller med duFör jag vet ju vad jag har i lön, vad jag har i lån och dylikt.
Jag behöver inte en upplysning som berättar det. Men uppenbarligen tar ovan nämnda aktörer hänsyn till någonting jag missar. Vad det är vet jag faktiskt inte...
Håller med du
Det syns intd på bisnode upplysning någon score
De har svarat mig också att jag har svag kreditvärdighet och låg score men får aldrig reda på vilken
Japp, det är inte ens någon idé att försöka prata med någon bank i de termerna, de går enbart på % på riskprognosen om man inte har något som man kan lämna som säkerhet. Min snälle sambo trodde först att jag skojade och bokade in ett möte för mej med sin personliga bankman som han haft i 30 år, nobben direkt, sambon trodde inte det var sant...Exakt så känner jag med Lize.
Jag kan ha 50.000 över att leva på i månaden men dom tycker jag har dålig kreditvärdighet.