Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

kreditbetyg för lån 30´+

Hallå! om jag har bra uc och bra allt annat men tar en massa smslån eller annat som tar Bisnode så kommer jag inte kunna få bra "Bisnodelån" om jag sökt några stycken. Det verkar som deras kreditscore sjunker med antalet förfrågningar inget som har med total skuldbörda osv att göra.

o c.

Såhär tror jag.
Jag har ansökt på Extrakosing nu vid 2 tillfällen. Blev nekad första gången pga anmräkningar (3 stycken) sen andra gången blev jag nekad pga "låg kreditvärdighet".
Om jag ska kunna dra en generell slutsats så hittar jag på.
Men just Bisnode och deras koppling till Slantar,Extrakosing,Kontokredit och allt vad dom heter - där tror jag egentligen det är antalet "andra" bisnode undersökningar jag har rykt på. Samma med tjejen.
Hon har exempelvis inga andra anmärkningar men lägre inkomst jag har dom 3 etc.
Men det enda vi båda har gemensamt (och båda fick avslag) det är att vi båda har många förfrågningar ifrån Bisnode och bolag kopplade till bisnode.
Med andra ord tror jag att aktörerna är rädda att man har 50 andra smslån och därav får man avslag.

Hallå! om jag har bra uc och bra allt annat men tar en massa smslån eller annat som tar Bisnode så kommer jag inte kunna få bra "Bisnodelån" om jag sökt några stycken. Det verkar som deras kreditscore sjunker med antalet förfrågningar inget som har med total skuldbörda osv att göra.

Exakt detta jag med är inne på i inlägget ovan så med största sannolikhet är det precis så.

Spot on.

Försök att se det från andra ögon än dina egna för en sekund.
Nej, banken kan inte se dina smslån som inte registreras hos UC, men fortfarande så undrar dom såklart varför någon med så hög inkomst och din historik behöver låna. 1+1 = Dom misstänker såklart att du har massa smslån.

Du raljerar.
Din tes är bristfällig, du tänker som såhär utifrån bankernas perspektiv "OK, denna individ tjänar 50,100,150,200K i månaden, varför vill han/hon ta ett banklån? Hmm det måste vara något fuffens, hög riskkund".
Det fungerar inte riktigt så.

När jag ska ta ett större lån om någon månad så frågar naturligtvis banken dig varför du ska ta lån, om du ska lösa andra lån eller köpa bil.
Om jag då exempelvis anger att jag ska köpa en bil i Tyskland för 500.000 tror du då att banken tror man ska lösa massa sms-lån för dom pengarna istället?

Oj, nu blev vi djupa här. Jag frågade om Bisnode kreditscore och lån på ty 30´. Jätteytligt. Ok om vi håller oss till ämnet? Någon som har koll på sin Bisnode score och vad man får för lån? För alla som skyr UClån är det viktigt veta vad Bisnodes score har för påverkan på lånansökningar även om man har bra lön osv eftersom dessa ansökningar påverkar betyg mer än vad det informeras om.

Vi gick OT, det har du helt rätt i.
Ber om ursäkt och backar tillbaka.
För egen del handlar det mest om att jag känner igen desperationen. Jag vill såklart att Terry_ löser sin situation. Samtidigt som han förstår varför han inte får lån, och då kanske kanske kommer ut ur spiralen - för antagligen kommer han få "lida" av sin sits, t.ex. genom anmärkningar. Men har man en bra inkomst och får en ett par anmärkningar så kan man leva bättre än majoriteten av den svenska befolkningen.

Dvs.
Han kan ta sina anmärkningar, betala tillbaka tiotusentals kronor varje månad och på så sätt bli av med sina skulder.
Det är mer än de flesta, han sitter trots sina skulder i en förjävla bra situation ekonomiskt tack vare sin höga inkomst.
Dags att "cut your losses" så att säga.

Ontopic: Min erfarenhet är att Bisnode är precis som UC, förutom den största "score-boven".
Dvs, skulder/lån/avbetalningar registeras hos UC.

Hos Bisnode känns det som det är inkomst/betalningsanmärkningar som gäller mer än förfrågningar, undantaget kreditupplysningar från Svea Inkasso som förstör :)

Du raljerar.
Din tes är bristfällig, du tänker som såhär utifrån bankernas perspektiv "OK, denna individ tjänar 50,100,150,200K i månaden, varför vill han/hon ta ett banklån? Hmm det måste vara något fuffens, hög riskkund".
Det fungerar inte riktigt så.

När jag ska ta ett större lån om någon månad så frågar naturligtvis banken dig varför du ska ta lån, om du ska lösa andra lån eller köpa bil.
Om jag då exempelvis anger att jag ska köpa en bil i Tyskland för 500.000 tror du då att banken tror man ska lösa massa sms-lån för dom pengarna istället?

Nej, jag tror inte banken kommer fråga dig vad du ska göra med dom 500.000kr. Om du hade fått lånet, vilket du inte fått, eftersom du fiskar efter varenda smslån som finns.

Jag har inget att göra med din sits, men det börjar - helt ärligt - bli tröttsamt att se dina inlägg i varenda tråd där du är heeelt oförståendes om varför du inte får lån. Du kan vara sur, du kan försöka ta fler desperata lån, men bespara oss dina klagomål varför du inte får lån då det är så jävla uppenbart OCH självklart, även för mig som varit i skiten.

Summa summarum:
Du SÄNKER kvalitén på forumet i mina ögon.
Du försöker ta varenda lån som finns, du är arg för att du inte får - är helt oförståendes till varför, du har ju trots allt bra inkomst.

Du har gamla anmärkningar, "dom har snart gått ut", trots det sitter du skiten.
Gissa varför du inte får lån, trots hög inkomst?

Känns segt att "ryta till" mot någon som sitter i skiten, men hoppas du på något vis förstår din egen del i din situationen och löser det snarast. Det borde du kunna göra med dina förutsättningar.

Jag vet inte i ärlighetens namn vad du talar om då jag i varenda tråd har skrivit att i oktober kommer jag sitta med en stabil inkomst och utan UC-Förfrågningar men även utan anmärkningar,
Det gör således att jag förmodligen kommer att ha en kreditvänlighet du aldrig kommer uppnå utan du kan sitta här på forumet och fortsätta vara bitter och leka farbror duktig, det som dock är paradoxalt i ditt fall är att av dina 40 inlägg så har ingen av dom bidragit till ett skvatt. Dina inlägg ovan genomsyras utav jantelagen och i ALLA inlägg nämns min inkomst, men well lilla gubben det är inte omöjligt att uppnå den, istället för att sitta och leka någon form utav lektor i mikroekonomi så kan du faktiskt sätta dig i skolbänken, Utbilda dig till något vettigt och sen kommer du att få ett jobb med högre inkomst än ditt nuvarande ICA-jobb.
Jag lovar,
Om du behöver tips så kan jag mer än gärna ge dig ett par tips på vägen så ska du se att det lossnar.

Men om vi ska konkretisera och koka ner det lite så att du förstår.

1: Det ENDA som gör att jag NU inte kan ta ett stort lån är för att jag har 3 stycken anmärkningar. Dessa anmärkningar försvinner som påtalat om ca 5.5 månader. Fram tills des så kan jag INTE ta ett stort lån, du får hemskt gärna citera mig där jag har skrivit det?
2: Sådana bror duktig ala dig själv har kommit och gått på forumet genom året. En sak har dom alla gemensamt. Dom kan exakt allting om dessa frågor, dom har utmärkt ekonomi och dom är alla finansdirektörer.

Men to be frank with you, efter den femte "bror duktig" så tycker vi vanliga skribenter att ni är mest patetiska.

Tjingeling.
Har du fler frågetecken välkommen på PM :)

Fred. Inte meningen skapa tråd som får folk bli arg. Undrade bara om någon vet sitt bisnode kredit betyg när lån på 30 beviljas. Inget konkret svar än.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp