• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Ferratum - Lån utan UC
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Brixo - Lån utan UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Credifi - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Vivus - Lån utan UC

Kreditkonto, får hela tiden påminnelser vad göra?

H

Höst

Gäst
Poäng: 0
Hej! Jag hade ett kredit hos Kreditkonto på 8000 kr.. och gud vet hur mkt ränta jag har betalat till dem innan jag lyckades betala tillbaka hela summan. Kort efter att jag betalade 8500, kom en faktura till på 113 kr som jag betalade in. För en vecka sedan kom ytterligare en faktura med påminnelse om missad betalning och då är summan på 217 kr.. Det verkar som att jag aldrig blir av med detta lån. Vad ska jag göra? Någon som har bra tips på hur jag ska hantera detta? Står inget på fakturan hur mkt jag har betalat tillbaka m m. Jag har förstått att verksamheten är inte aktiv längre.. Eh.. Hjäälp
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Vad är det för företag? Kan du länka till deras hemsida?
 

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Påminner lite om Flexlimit som jag hade lite problem med. Tog ut lite pengar och sen när jag fick godkänt från Everydaycard så passade jag på att betala in allt på Flexlimit , trodde jag. Kom ytterligare fakturor och jag betalade in den lilla summan. Loggade in på kontot för att se om det hade blivit nollställt. Nejdå, det hade ökat lite mer. Men vad f*n, tänkte jag. Tog kontakt och det dribblades lite samt avbruten chatt. Men till slut fixade det sig om att jag ville ju slutbetala in allt så det nollställdes. Får nu varje månad en påminnelse på telefon, sms att jag har mina 5000 att utnyttja. Tror inte det, på grund av räntorna.
 
Senast ändrad:

ettib

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Juni 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Påminner lite om Flexlimit som jag hade lite problem med. Tog ut lite pengar och sen när jag fick godkänt från Easycard så passade jag på att betala in allt på Flexlimit , trodde jag. Kom ytterligare fakturor och jag betalade in den lilla summan. Loggade in på kontot för att se om det hade blivit nollställt. Nejdå, det hade ökat lite mer. Men vad f*n, tänkte jag. Tog kontakt och det dribblades lite samt avbruten chatt. Men till slut fixade det sig om att jag ville ju slutbetala in allt så det nollställdes. Får nu varje månad en påminnelse på telefon, sms att jag har mina 5000 att utnyttja. Tror inte det, på grund av räntorna.
Jag håller med på denna, värsta ockrare jag varit med om. Gjorde exakt likadant på mig. Fick bli riktigt förbannad på dom innan det tog slut. Man ringer o avstämmer med exakt summa som ska betalas o ändå blir där lite kvar :(
 

ettib

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Juni 2018
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Vad fan ska jag göra? Vägra betala? Polisanmäla?
Du får ringa dom och kolla vilken summa det är kvar den dagen och betala in det direkt. Det ska inte vara något mer kvar efter det. Dom brukar fråga när du ska betala o betalar du samma dag kan där inte bli mer ränta. Avsluta krediten oxå. Ring till slantar då det verkar vara dom som tagit över eller om dom bytt namn
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp