Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kreditkonto, vem står bakom företaget

Jag har lånat 8000 kr från ngt skitföretag med namnet Kreditkonto (?) . Fick första fakturan på ca 800 kr varar 80 kr går till skulden och resten ränta?? haha..jösses. Vad är räntan på ? Jag betalade in hela summan på 10,121 kr och därmed är skulden återbetald. Hur fan får de ta ut så mycket i ränta?? Och vem står bakom företaget ???

Tack för informationen. De ska man verkligen akta sig för. Vilka höga räntor. Ofattbart!!

Mig veterligen står det väldigt tydligt vilka räntesatser som debiteras.

I det här fallet är det nog korrekt även om det är monsterräntor och skamligt.

Men det finns ju andra fall och många trådar på det här forumet om 5000:- som blivit 32.000:- och liknande och det är absolut inte korrekt. Det är inte enligt avtal om dröjsmålsränta som står i deras avtal. 36% om året ska dom ta på kapitalbeloppet. Grandvik är ju ökända för det här.

I det här fallet är det nog korrekt även om det är monsterräntor och skamligt.

Men det finns ju andra fall och många trådar på det här forumet om 5000:- som blivit 32.000:- och liknande och det är absolut inte korrekt. Det är inte enligt avtal om dröjsmålsränta som står i deras avtal. 36% om året ska dom ta på kapitalbeloppet. Grandvik är ju ökända för det här.

Avtalen säger 3 % per månad utöver avtalad ränta. Om låneräntan uppgår till 10 % månatligen så uppgår dröjsmålsräntan till 13 % månatligen.

Avtalen säger 3 % per månad utöver avtalad ränta. Om låneräntan uppgår till 10 % månatligen så uppgår dröjsmålsräntan till 13 % månatligen.

Så uppfattar inte jag avtalen jag läser och det är inte det vanliga hanterandet av skulder. Det finns en dröjsmålsränta, det är vad som är normalt och som kan förväntas gälla.

Så uppfattar inte jag avtalen jag läser och det är inte det vanliga hanterandet av skulder. Det finns en dröjsmålsränta, det är vad som är normalt och som kan förväntas gälla.

I och med att det klart och tydligt står UTÖVER så torde de flesta uppfatta det som att låneräntan+3% per månad utgår tills betalning sker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp