Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Kreditkontot/Extrakredit lån hos båda

Ok, tack! Jag har 8000 kr hos Extrakredit, men behöver komma ikapp NU, så vill chansa och ansöka, bara de inte tar UC!

Enligt den andra tråden ska de inte det, men du kan ju alltid ringa i morgon eller mejla om du gör det så meddela här jag vill också gärna få säkert svar på detta.

Det är klart att de tog någon form av kreditupplysning men frågan är om det är UC, Creditsafe eller Bisnode.

Under lånegränser så ser du ju hur mycket du kan låna...

Om man inte har hos någon av de andra Granvik lånen har man kanske en chans då tror du? Kan man ansöka om vilket belopp man vill ha eller hur fungerar det?

Ingen aning...jag har 380 000 kr i årsinkomst, inga anmärkningar MEN 26 uc förfrågningar...det är enbart alla mina förfrågningar som ställer till det för mig...och jag vet inte alls hur jag ska lösa det, ligger efter med 10 000 denna månad...ett ärende på väg till KFM i slutet på nästa vecka, jag har ont i magen och svårt att sova pga alla funderingar över hur man ska lösa det här!

Jag mailade Kreditkontot, min kreditgräns är 6000 kr, men när jag ansökte om 5000 kr står det på skärmen "du har ansökt om ett belopp större än din kreditgräns" mycket konstigt! Fick även till svar att om man har lån hos Extrakredit så sänks kreditgränsen hos Kreditkontot, men det går ju inte ens att ansöka om ett mindre belopp än kreditgränsen! Fattar inte varför!

sms Extrakredit

Detta är ett bluff företag.
Försök att låna av något annat sms företag.
Jag har ansökt hos dom och dom slingrar sig hela tiden, med det ene och det andra.
Så jag fick inte något svar ifrån dom, ett svar fick jag och då så menade dom på att jag hade problem med min Internet, det har jag aldrig haft förut.

Sto varning för man lämnar ut sitt personnummer och namn.

Funkade bra för mig

Var inget konstigt för min del, fick låna av kreditkonton.
Kostade inget att söka heller.

sjuk att samma bolag har nu 3 olika sidor med olika namn och samma funktion som låntagare får du ett bestämt lånegräns som fungera som bas hos alla tre

"Notera att om du har befintliga lån eller lånar flera produkter kan du inte låna lika mycket per produkt. Gränserna är indikativa och kommer att uppdateras när du ansöker om ett lån.
Din lånegräns påverkas av samtliga lån du har hos alla Grandviks varumärken så som Kortlån.se kreditkontot samt Extrakredit.se"

sjuk att samma bolag har nu 3 olika sidor med olika namn och samma funktion som låntagare får du ett bestämt lånegräns som fungera som bas hos alla tre

"Notera att om du har befintliga lån eller lånar flera produkter kan du inte låna lika mycket per produkt. Gränserna är indikativa och kommer att uppdateras när du ansöker om ett lån.
Din lånegräns påverkas av samtliga lån du har hos alla Grandviks varumärken så som Kortlån.se kreditkontot samt Extrakredit.se"

Ja dom tjänar otroligt mycket på dessa. Tänk bara när det blir avbetalningsplan 40 procents ränta plus avgifterna

Jag tycker kreditkonto är något nytt, men visst är de andra två samma sak.
på hur många sidor kan man själv styra månadskostnaden på samma sätt? Sen fick jag en ränta runt 80%, inte mer än banker som slår det.

Jag har ett lån hos kreditkontot på 15000. månadskostnaden för detta ligger på ca 950 där 700 är endast ränta. Funderar på att släppa det till inkasso för att kunna amortera ner skulden mer varje månad och inte bara betala ränta. Är det någon som har fått en avbetalningsplan av Grandvik på liknande belopp och vilket avbetalningsbelopp isåfall?

Sökte igår eftermiddag och fick lånet beviljad av extrakredit. Är det någon som vet hur länge det dröjer tills man har pengarna på kontot? Jag har Swedbank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp