Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Kronofogde delgivningsman

• Trådstartare Trådstartare Lilja13
  • Start datum Start datum
Ok men är det någon idé att ringa företaget på Måndag då? Jag har sett att något 018 nr ringt mej men har inte kollat o ringt tillbaka, jag har inte pratat med dem tidigare..

Det kostar inget att försöka.
När det blir löneutmätning tas ingen hänsyn till andta betalplaner eller lån

Ligger på 450.000 i skulder just nu, dock har varenda skuld en skyhög ränta, 20 procent eller mer. Bank norwegian där jag har största lånet ligger väl på över 30 procent nu när det är hos inkasso. Hade det inte varit så pass många långivare hade jag klarat att avbetala, men då alla vill ha sin del varje månad var det bara att släppa "skiten" .
Man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Vill tro att utmätning inte blir så himla fattigt.

Oroar mig dock över vad kfm ska säga om hyran, betalar ca 8000 för min tvåa. Kan inte byta ner mig heller, då jag hunnit dra på mig 7 anmärkningar (släppte allt vid nyår)

Men "kul" att vi är på samma punkt. Då kan vi prata av oss med varandra och ge stöd. Detta forumet är riktigt grymt!
Men får man inte ens byta till en billigare lägenhet? Det borde vara självklart tycker jag....annat är det ju om man vill byta till dyrare ....Jag har en trea mitt i stan på 7000kr men har en son boende hos mej , vi skulle klara oss på en 2:a och dessa ligger på ca 6000kr....Jaja vi får se hur allt går med allt....på nå vis ska det nog fixa sig...Inkassobolaget som skickade till kfm gjorde det direkt..missade 2 bet sen va det kört tydligen...vi får vara glada att vi har hyreskontrakt iallafall :)

Det kostar inget att försöka.
När det blir löneutmätning tas ingen hänsyn till andta betalplaner eller lån
Jag tror jag har en fråga till.....kommer det någon mer påminnelse från kfm efter 2/5 eller är det den absolut sista chansen? Vad händer om jag inte ringer till kfm? Kommer det papper ändå som jag ska fylla i ang hyreskostnader m.m eller startar bara löneutmätningen ändå?känner mej såå trög ang utmätnings processen...

Jag tror jag har en fråga till.....kommer det någon mer påminnelse från kfm efter 2/5 eller är det den absolut sista chansen? Vad händer om jag inte ringer till kfm? Kommer det papper ändå som jag ska fylla i ang hyreskostnader m.m eller startar bara löneutmätningen ändå?känner mej såå trög ang utmätnings processen...
Nej det kommer ingen påminnelse
Skickar du inte in något går kronofogden på ev tidigare lämnade uppgifter eller på det dom de kan få fram vilket kan bli sämre för dig

Du behöver inte göra något. Det kommer ett brev där du skall fylla i hyra, andra kostnader och inkomster.

Ok men är det någon idé att ringa företaget på Måndag då? Jag har sett att något 018 nr ringt mej men har inte kollat o ringt tillbaka, jag har inte pratat med dem tidigare..
Jag skulle ha struntat i det. Det ligger redan hos KF för indrivning som nån skrev tidigare.

Men får man inte ens byta till en billigare lägenhet? Det borde vara självklart tycker jag....annat är det ju om man vill byta till dyrare ....Jag har en trea mitt i stan på 7000kr men har en son boende hos mej , vi skulle klara oss på en 2:a och dessa ligger på ca 6000kr....Jaja vi får se hur allt går med allt....på nå vis ska det nog fixa sig...Inkassobolaget som skickade till kfm gjorde det direkt..missade 2 bet sen va det kört tydligen...vi får vara glada att vi har hyreskontrakt iallafall :)
Försök med inkassobolaget igen så de drar tillbaka det från KF. Hade du så hög avbetalningsplan förut? Hoppas det löser sig

Du får ju alltid betala lite när du vill, så för sent är det ju inte, men efter 2 maj kan man påbörja utredning för löneutmätning. Redogörelse kommer skickas ut. Svarar du inte på den går man på gamla uppgifter alternativt schablomuppgifter och beslutat om löneutmätning utifrån det.

Tyvärr ingen hyresvärd som accepterar anmärkningar. Som du säger man får vara glad att man har ett kontrakt.

Du får ju alltid betala lite när du vill, så för sent är det ju inte, men efter 2 maj kan man påbörja utredning för löneutmätning. Redogörelse kommer skickas ut. Svarar du inte på den går man på gamla uppgifter alternativt schablomuppgifter och beslutat om löneutmätning utifrån det.
Lasse, vad tror du om en hyra på 8200kr? Det är en tvåa och jag är ensamstående. Staden är uppsala om det spelar nån roll.

Tyvärr ingen hyresvärd som accepterar anmärkningar. Som du säger man får vara glad att man har ett kontrakt.
Nähee är det så :( jag trodde jag kunde få byta till en billigare lägenhet så jag kunde betala mer på utmätningen..Tji fick jag igen..

Lasse, vad tror du om en hyra på 8200kr? Det är en tvåa och jag är ensamstående. Staden är uppsala om det spelar nån roll.

I vilket sammanhang? Om hyran är ok för löneutmätning?

Det kan bli svårt att få byta lgh med betalningsanmärkningar speciellt eftersom det nu kommer bli väldigt många allteftersom fler bolag lämnar över Dina skulder till KF, men om Du ringer Din nuvarande hyresvärd och hör med dom direkt om att vilja byta till en mindre lägenhet inom deras bestånd, så borde inte en ny kreditupplysning tas.
Vi gör det inte så länge hyror har inkommit som de ska, inga störningar och lägenheten Du vill ha, har en lägre hyra än befintlig !

Nej det hade jag inte :( men jag ringer på Måndag..
Ja gör det. Kan vara skönt att försöka undvika kronofogden så länge du kan. Jag tycker det känns bättre att fortsätta deala med inkassobolagen och bestämma över sin egna lön så länge det går. Ge inte upp!

Ja gör det. Kan vara skönt att försöka undvika kronofogden så länge du kan. Jag tycker det känns bättre att fortsätta deala med inkassobolagen och bestämma över sin egna lön så länge det går. Ge inte upp!
Det beror väl helt klart på hur stora skulder du har? Inkassobolagen tänker bara på sig själva, inte att man har 20-30 ytterligare lån/krediter.
För mig var det en befrielse med löneutmätning... visst är det jobbigt med jag vet att jag snart är skuldfri, det hade jag aldrig vatt utan löneutmätning!

Nej det kommer ingen påminnelse
Skickar du inte in något går kronofogden på ev tidigare lämnade uppgifter eller på det dom de kan få fram vilket kan bli sämre för dig
Jag har inga tidigare inkomst utg hos kfm så om jag inte ringer den 2/5 då typ gissar de min inkomst o mina utgifter, hyra mm?

Jag har inga tidigare inkomst utg hos kfm så om jag inte ringer den 2/5 då typ gissar de min inkomst o mina utgifter, hyra mm?
Nej dom gissar inte, dom ringer din arbetsgivare och kollar din lön. Sen blir det väl nån schablon av hyra osv...
Kan bli väldigt fel så lämna in dina uppgifter om du fått papper om det :-)

Tack snälla :) de ringer löne kontoret förstår jag....ja absolut så är det säkrast att fylla i papperet...första samtalet med kfm på över 20år...känns verkligen jobbigt för mej som har kontrollbehov ( inte på allt tydligen) att nu ska jag verkligen ut på okänt vatten....igår kväll tänkte jag...när jag spelade så spelade jag mej längre o längre ner i avgrunden så egentligen så är det nu mitt nya liv startar :)

Det jag menade var att det nya livet med utmätning på lönen kan ju inte vara sämre än att spela bort alla pengar, känslor, livet, relationer..

Du kommer att få ett brev från KFM där du får redogöra för dina inkomster och utgifter. Det kommer även att stå en sista dag som du ska redogöra för uppgifterna. Man kan lämna in både via blanketten och elektroniskt via KFM's hemsida. Avvakta tills du får detta brev.

Har aldrig förstått med inkassobolag, vet ju att man hamnar där när man ej betalat sina räkningar efter påminnelse. Men när ett inkassobolag tar över ens skuld, syns detta ngnstans? Alltså som en anmärkning av ngt slag på uc? Eller är det bara när det hamnat hoa kronofogden?

Om man bytt arbetsgivare i natten av februari ska man kanske ringa å delge kronofogden det? Väntar löneutmätning och sista dagen för skuld att betala har passerat..

Du kommer att få ett brev från KFM där du får redogöra för dina inkomster och utgifter. Det kommer även att stå en sista dag som du ska redogöra för uppgifterna. Man kan lämna in både via blanketten och elektroniskt via KFM's hemsida. Avvakta tills du får detta brev.
Lize/ behöver jag inte ringa kfm den 2/5 utan är det bäst för mej att vänta till brevet kommer där jag ska fylla i mina inkomst o utgifter?

Lize/ behöver jag inte ringa kfm den 2/5 utan är det bäst för mej att vänta till brevet kommer där jag ska fylla i mina inkomst o utgifter?
Behöver du inte, avvakta brevet.

Om man bytt arbetsgivare i natten av februari ska man kanske ringa å delge kronofogden det? Väntar löneutmätning och sista dagen för skuld att betala har passerat..

Om du vill bli av med skulden så är det bra att ringa

Har aldrig förstått med inkassobolag, vet ju att man hamnar där när man ej betalat sina räkningar efter påminnelse. Men när ett inkassobolag tar över ens skuld, syns detta ngnstans? Alltså som en anmärkning av ngt slag på uc? Eller är det bara när det hamnat hoa kronofogden?

Dom skickar ett brev om skulden köps upp. Kallas denuntiation.

Jag fick ett brev med en blankett som jag fyllde i med inkomst, hyra, andra utgifter etc och skickade in som underlag för utmätningen. Blanketten finns även på KF:s hemsida om jag inte missminner mig.

När jag fick löneutmätning tjänade jag 24000 kr. Bara månaden efter fick jag löneförhöjning till 28000 kr. Den nya lönen rapporterades aldrig in till KFM, som själva heller inte verkade upptäcka det. Detta är gammalt och avklarat sedan länge men bara undrar, gjorde jag eller mitt jobb något direkt olagligt där? Det var "egentligen" inte meningen, blev bara aldrig av...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp