• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kronofogden sekretess?? Transportstyrelsen??

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Men om en skuld säg betalas en dag efter förfallodatumet och uc hinner registrera skulden för kronofogden inte har hunnit bokföra betalningen, gallras det sen hos uc när betalningen registreras ?
Ingen aning. Det får uc svara på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Så med andra ord är sekretess= ingen skuld (den är betald) och ingen anmärkning..

typ enbart synligt som historik på KF mina sidor
Så gick det inte att tolka det du citerade
 

Kalle2023

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
6 Januari 2023
Meddelanden
40
Mottagna reaktioner
4
Poäng
11
Varit på semester ser att jag missade en påminnelseavgift för en felparkingsavgift från transportstyrelsen. Får nu brev från kronofogden på Kivra. Betalar direkt in skulden via Swish via kronofogdens hemsida och ringer dem då jag aldrig haft med dem att göra tidigare!

är livrädd för en anmärkning nu men killen på kronofogden lugnade mig med att uppgiften kommer blir sekretess markerad.

vad exakt innebär det? Måste jag kontakta UC så dem inte registrerar någon anmärkning eller sköts det automatiskt?

riktigt ledsen och besviken på mig själv
Vill inte ha en anmärkning 3 år pga ett slarvfel
Hej! Bumpar tråden lite, hur många dagar efter att påminnelsen hade gott ut gick det vidare till Kronofogden? Har precis missat en med ett par dagar och betalt, kan den hunnit lämnas över?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Hej! Bumpar tråden lite, hur många dagar efter att påminnelsen hade gott ut gick det vidare till Kronofogden? Har precis missat en med ett par dagar och betalt, kan den hunnit lämnas över?
Tror det tar någon månad..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp