• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kronofogden uttmättning

Lilla jag

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Hej jag fick brev igår i brevlådan om min löneutmättning. Det står att disponibelt belopp som arbetsgivaren ska betala in är 12375kr per månad och jag får behålla 11568kr . Men om jag får mer i lön någon månad tar dom det då oxå el tar dom alltid 12375kr. Om jag är sjuk el så om min lön blir mindre får jag ändå behålla 11568 el blir det mindre då? Jötte tacksam för svar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

weroo83

Kunnig medlem
Poäng: 397
Blev medlem
29 Augusti 2012
Meddelanden
195
Mottagna reaktioner
209
Poäng
397
Jag har alltid fått allt extra, om jag jobbar extra och så. Jag får behålla 14700 kr och kfm får 9700. Allt som blir över när kfm fått in sitt får jag. Tror de flesta har det så. Men det är olika.

När du är sjuk dras det på kfm belopp, samma om du är ledig utan ersättning eller har vab. Du får aldrig ut mindre än ditt förbehållsbelopp.
 

Lilla jag

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Ok hoppas att det är så. Men jag får aldrig mindre än det jag får behålla d är du säker på?
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 129
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Ja det är jag säker på.
Det stämmer. Jag har likadant och jag får behålla allt extra. Har inte varit sjuk än så länge men då vet jag att jag får behålla förbehållsbeloppet.
 

jobaby

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
25 Oktober 2014
Meddelanden
377
Mottagna reaktioner
327
Poäng
477
Samma här, fått behålla allt extra och när jag har fått lägre lön så får jag alltid behålla förbehållsbeloppet och KFM får mindre.
 

Lilla jag

Viktig medlem
Poäng: 32
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
8
Poäng
32
Det ligger inte så mycket just nu ca 70000kr men det rullar in en jävla massa har släppt allt förutom 1 som min pappa står på oxå. Men d är snart klart sen ska jag söka skuldsanering. Men nu denna månad så är det första lönuttmättningen. Jag släppte allt i jan så det har tagit sin tid.
 

Nystart

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2016
Meddelanden
963
Mottagna reaktioner
354
Poäng
487
En fråga, det står på kronofogdens hemsida att de mäter ut sånt av värde. Kollar man deras lösöreauktion har de krukor för 50 kr? Är de nåt att utmäta? Kostar det inte mer att auktionera ut sånt? Varför tar de plåtkrukor? Är de från dödsbo då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp