• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lägsta räntan ni fått med bra förutsättningar

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
164
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
Vad har du för förutsättningar (lån och krediter, inkomst m.m)?
Hade 0,1 i betyg när jag sökte lånet, inga tidigare lån, stadig lön varje månad sedan jag gick ur gymnasiet (5år sedan) kommer inte ihåg årsinkomsten men den var inte skitdålig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Hade 0,1 i betyg när jag sökte lånet, inga tidigare lån, stadig lön varje månad sedan jag gick ur gymnasiet (5år sedan) kommer inte ihåg årsinkomsten men den var inte skitdålig.
och du sökte direkt hos Nordea?
stort misstag, du hade fått 3-4% via exempelvis Lendo
 

Blancoblanco

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
1 Januari 2019
Meddelanden
164
Mottagna reaktioner
74
Poäng
217
och du sökte direkt hos Nordea?
stort misstag, du hade fått 3-4% via exempelvis Lendo
Jo möjligtvis, men kändes tryggt att börja med banken jag var kund på sedan innan, och väl där så skötte jag allt via mobilbanken och gick smidigt så var ganska nöjd då. Men när jag läser mer här inne så verkar Nordea sitta inne på en jävla ockerränta :D
 

Högbelånad

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
20 April 2018
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
155
Poäng
337
Lutar åt att köra en ny ansökan. Eventuellt väntar jag till efter sommaren när jag bara har en förfrågan kvar. Tack för alla svar.
 

Niclas

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2019
Meddelanden
75
Mottagna reaktioner
45
Poäng
147
Jag sökte mitt första lån någonsin förra året direkt på Icabanken, summan var bara på
60 000 som jag sedan höjde. Men förutsättningarna var

340 inkomst
Fast anställd
Topp kreditbetyg och fick inte lägre än 6.30%.. så de tror nog de kan ge vilken ränta som helst när man själv söker upp dem utan konkurrens..
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag sökte mitt första lån någonsin förra året direkt på Icabanken, summan var bara på
60 000 som jag sedan höjde. Men förutsättningarna var

340 inkomst
Fast anställd
Topp kreditbetyg och fick inte lägre än 6.30%.. så de tror nog de kan ge vilken ränta som helst när man själv söker upp dem utan konkurrens..
Oj intressant detta att vissa (kanske de flesta) ger skitränta när man söker direkt hos dom.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Oj intressant detta att vissa (kanske de flesta) ger skitränta när man söker direkt hos dom.

Skulle du teckna en försäkring hos mig får du högre pris än om du tecknar via Compricer/Insplanet som "scannar" av hela marknaden ;)
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Skulle du teckna en försäkring hos mig får du högre pris än om du tecknar via Compricer/Insplanet som "scannar" av hela marknaden ;)
intressant det där med försäkringar, när jag tidigare har jämfört bilförsäkringar då har dessa jämförelsesidor varit ganska så värdelösa.
dom ringer upp före dom har jämfört, jämförde bara vissa, en av gångerna så skulle han ringa upp om 5 minuter igen men gjorde aldrig det, jag har på egen hand hittat billigare försäkring, och så hatar jag att bli uppringd i tid och otid, numret sparas och dom ringer upp vid senare tillfälle, och ett år senare för att kolla läget.
så för att slippa det har jag sökt efter billigaste försäkringarna själv istället
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Dom har blivit lite vassare men du har en poäng med att dom emellanåt kan vara helt usla.

Ett tips när ni jämför på nätet (oavsett vad det är ni jämför) lämna aldrig ert vanliga, riktiga nummer för då blir ni sönderringda...
 

Högbelånad

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
20 April 2018
Meddelanden
129
Mottagna reaktioner
155
Poäng
337
Uppdatering. En förfrågan försvann och jag hade nu bara en kvar, UC 0,2 och lön cirka 750 00 kr. Drog iväg en ansökan för att se om jag kunde få ner min ränta på 4,65 % något.

Fick ner räntan till 3,92 % (samma institut som tidigare, ICA-banken). Forex erbjöd 3,89 % men jag har bättre erfarenheter av ICA-banken så det krävdes mer än så i skillnad för att jag skulle byta).

Känns mentalt bra att vara under 4 % även om besparingen inte är så stor i kronor och ören. Särskilt när jag för tre år sedan tog lån hos Big Bank till 27 procents ränta.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp