• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Lån efter Lendo?

lalidafa

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
8 Januari 2021
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
34
Poäng
147
Hej!
jag ansökte om ett lån på Lendo för 3 v sen och blev beviljat på Remember. Vad är oddsen på att jag får nya erbjudanden på typ Advisa eller Freedom? Vad jag hört så nekar många långivare på direkten när dom ser att man ansökt ganska nyligen. Typ automatiska nejtack.

någon med erfarenheter eller kunskap?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
656
Poäng
607
Ansökningar på Advisa, Sambla, etc går ju (mestadels) till samma långivare som fick ansökan du skickade genom Lendo. Om dessa långivare avslagit din ansökan nyligen så krävs det nog några månader innan de tittar på en ny ansökan.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
818
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Ansökningar på Advisa, Sambla, etc går ju (mestadels) till samma långivare som fick ansökan du skickade genom Lendo. Om dessa långivare avslagit din ansökan nyligen så krävs det nog några månader innan de tittar på en ny ansökan.
Det stämmer inte riktigt i praktiken. Låneförmedlare har olika filtreringssystem och bankerna har även olika krav beroende på vilken låneförmedlare man får erbjudande via. Har vid flera tillfällen varit med om att man exempelvis fått två erbjudanden via Lendo och sedan vid en ansökan hos exempelvis Advisa fått fyra erbjudanden varav samtliga banker även samarbetar med Lendo och som valde att inte ge något bud.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 202
Mottagna reaktioner
1 077
Poäng
897
Du bör inte söka lån inom en månad. Inom en månad går erbjudandet ur systemet. Då ska du testa advisa istället. Har själv gjort samma misstag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp