Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån för att betala av skuld till Kronofogden? Utmätt bostad. Akut

Hej,

Söker i panik tips och råd för att försöka lösa ett akut problem.

Efter att ha hjälpt en nära bekant samt diverse annat dumt har jag en stor skuld som ligger hos kronofogden.

Äger 50% av en bostadsrätt. Och den är nu utmätt och jag har fått besked om att den skall säljas. Även lönen är utmätt och det dras cirka 13.000 varje månad på lönen.

Finns det några banker som hjälper till med lån för att betala av skulder hos Kronofogden? Bostaden är i dagsläget belånad till gissningsvis 40% av värdet.

Tar tacksamt emot tips och råd. Kan inte sova om nätterna och vet inte vad jag ska ta mig till.

Hur stor är skulden hos KF?

Vad är bostadsrätten värderad till?

Cirka 1,836.000 SEK då varvid du äger 50% vilket täcker merparten av dina skulder och efter lite förhandlingar med respektive fordringsägare kan du förmodligen få mellanskillnad avskriven. Jag skulle rekommendera Marginalens omstartslån: https://www.marginalen.se/privat/lana/omstartslanet/

Lycka till!

Cirka 1,836.000 SEK då varvid du äger 50% vilket täcker merparten av dina skulder och efter lite förhandlingar med respektive fordringsägare kan du förmodligen få mellanskillnad avskriven. Jag skulle rekommendera Marginalens omstartslån: https://www.marginalen.se/privat/lana/omstartslanet/

Lycka till!

Jag är så stressad att jag inte alls hänger med här. Du får jättegärna utveckla ovan. Tack på förhand.

Jag är så stressad att jag inte alls hänger med här. Du får jättegärna utveckla ovan. Tack på förhand.
Din bostad är i dagsläget värderad till 3,6 MSEK.

Du äger 50%. Det är möjligt att belåna sin bostad upp till 85% av dess värde, dvs 1,836,000 SEK. Du äger 50% av utrymmet i bostadsrätten vilket är cirka 918,000 SEK.

Din bostad är i dagsläget värderad till 3,6 MSEK.

Du äger 50%. Det är möjligt att belåna sin bostad upp till 85% av dess värde, dvs 1,836,000 SEK. Du äger 50% av utrymmet i bostadsrätten vilket är cirka 918,000 SEK.

Okej. Då är jag med. Stort tack. Du skrev även att jag eventuellt kan få mellanskillnaden avskriven. Hur går man specifikt tillväga för att förhandla med fordringsägarna? Jag tar som sagt tacksamt emot alla tips och råd.

Okej. Då är jag med. Stort tack. Du skrev även att jag eventuellt kan få mellanskillnaden avskriven. Hur går man specifikt tillväga för att förhandla med fordringsägarna? Jag tar som sagt tacksamt emot alla tips och råd.
Be om en ackordsuppgörelse där respektive fordringsägare skriver av delar av eller hela räntedelen av skulderna.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp