Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lån i förhållande till inkomst

Det handlar mer om att en enskild långivare ofta kan ha ett krav på max tex 90% av inkomsten. Två lån hos två olika aktörer kan utan större problem ligga en bra bit över 100%

Största hindret mot att samla lån på 430 000 är dock inte någon sådan gräns utan snarare att det är så få långivare som lånar ut mer än 350 000, och de som gör det tar ofta ut mer i ränta.

I det här fallet är mitt råd att teckna dig för det nya lånet så att du får ner de löpande kostnaderna, och sedan vänta tills du hamnar under 350 000 i skuld innan du söker samlingslån.
Okej jag förstår :)
Men de kommer ta väldigt lång tid att få ner det till 350 000 . Är det inte en möjlighet att söka två lån på runt 200 000 istället sen framöver ? Då bör man väl kunna få bättre ränta än runt 21%?

Men de kommer ta väldigt lång tid att få ner det till 350 000 . Är det inte en möjlighet att söka två lån på runt 200 000 istället sen framöver ? Då bör man väl kunna få bättre ränta än runt 21%?

Självklart kan du söka andra lån för att ersätta de du har med bättre villkor, ett lån i taget liksom. Men vänta i alla fall in lite bättre kreditbetyg och håll förfrågningarna under 5 per år.

Är din nya inkomst betydligt bättre än det som syns nu på UC?

Då ska du åtminstone vänta till att den nya lönen syns på UC. Hjälper både ditt betyg samt när bankerna ska räkna på sin kalkyl då de inte enbart går på den lön du uppger i sin kalkyl.

Då ska du åtminstone vänta till att den nya lönen syns på UC. Hjälper både ditt betyg samt när bankerna ska räkna på sin kalkyl då de inte enbart går på den lön du uppger i sin kalkyl.
Absolut , när jag ska försöka få bättre ränta menar du ?:)
För jag måste nog ta detta från Santander nu till att börja med . Vet inte hur jag ska få ihop detta just nu annars ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp